recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Friedels stuealter (Opdateret 2014)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Friedels stuealter (Opdateret 2014)

Besvar Besvar Side  123 11>
Forfatter
Besked
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Friedels stuealter (Opdateret 2014)
    Sendt: 01-Juni-2009 kl. 11:33
Tænkte det var tid til at min nuværende setup skulle vises frem.

Drømmer om 2 ting lige nu, surround højtalere og et nyt tv.

Surround, skal der noget overtalelse til, kæresten er ikke just begejstret :)

TV, vil jeg gerne skifte da jeg er lidt træt af larmen fra mit nuværende, og så prøvede jeg 3d hos en ven og var ganske overrasket.

Udstyrsliste:

TV: Samsung ps50b855
Receiver: Pioneer VSX-2021k
Bluray/Spil: Playstation 3 slim 320gb
Medieafspiller: Apple TV3 og WD TV Live Gen. 3 tilsat 1tb ekstern hhd.

Front: B&W dm683 
Center: B&W HTM61 sort
Sub: XTZ 8.16

Kabler:
Front: Xindak SC-01B Bi-wire
Center: Audioquest Rocket 33 Bi-wire
Sub: 3m QED
Optisk: Noname
HDMI: Supra, ClickTronic og noname

Andet udstyr:
Apple Macbook Pro Medio 2010
Apple iPhone 4s 16gb

Billeder:

Billeder af de gamle setup

Redigeret af friedel - 31-Januar-2014 kl. 18:29
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2009 kl. 11:55

Hvordan fungerer det med placeringen af subben?

Ser godt ud Friedel! Du kan tro jeg er misundelig på dig og den reciever.

Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2009 kl. 12:04
heeh, jamen indtil videre (har ikke fået prøvet den så meget) går det godt, men i løbet af sommeren bliver der lavet lidt om og så kommer subben nok til at stå ved fronterne:D men det kan snildt mærkes at den står der når man bare sidder i sofaen:D

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2009 kl. 12:09
For pokker det ser godt ud, og tænk dig, at nu får noget mere plads, så har du udstyret til en skøn detaljeret og åben lyd - superb
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2009 kl. 13:10
Tak for rosen hother:D

har lige fået tegnet nogle skitser

her er det som det ca ser ud nu:

Og her som jeg godt vil have det til at se ud:

Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Point: 4169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2009 kl. 13:16
Det ser sgu godt ud  FLOT
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
ghost-the-man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Point: 1647
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ghost-the-man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2009 kl. 13:18
Hej,det ser jo perfekt ud,den harmony er den meget retningsbestemt? står selv til og skal ha en universalfjernbetjening,valget står mellem en Harmony One eller Harmony 1000,angående placeringen af subben,det jeg gjorde var at stille subben et sted, gå så rundt i stuen/værelset,og hør om den spiller lige godt,lige meget hvor du står,hvis den ikke gør det,så er det ikke der den skal stå,med andre ord du skal kunne stå ved siden af den,eller et andet sted i stuen/værelset uden at ane den.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2009 kl. 13:23
Ja den plan for ommøblering tror jeg giver dig meget større udbytte af hjemmebiografen. Det andet står lidt for klemt synes jeg. Men et rigtigt fedt setup du har
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2009 kl. 13:24
Oprindeligt skrevet af ghost-the-man ghost-the-man skrev:

Hej,det ser jo perfekt ud,den harmony er den meget retningsbestemt? står selv til og skal ha en universalfjernbetjening,valget står mellem en Harmony One eller Harmony 1000,angående placeringen af subben,det jeg gjorde var at stille subben et sted, gå så rundt i stuen/værelset,og hør om den spiller lige godt,lige meget hvor du står,hvis den ikke gør det,så er det ikke der den skal stå,med andre ord du skal kunne stå ved siden af den,eller et andet sted i stuen/værelset uden at ane den.

uden at ane den?

men tak for rådet vil jeg prøve lidt senere? skal jeg så bare gå ind i setup og sætte den på et antal db og så bare stille mig nogle forskellige steder?

ang harmonyen så går jeg ud fra med retningsbestem mener du om man skal holde den ud fra de enheder man vil bruge og ja det skal men hvilket er pisse irrereterende. som du kan se står min forstærker jo ude i siden og der er det værst. der skal jeg holde den lidt ud og så mod forstærkeren. dette er noget jeg vil undgå og derfor køber jeg en RF extender. Ellers er den rigtig lækker og det er fedt at når man skal se film så det lige ét tryk og så er vi igang.

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ja den plan for ommøblering tror jeg giver dig meget større udbytte af hjemmebiografen. Det andet står lidt for klemt synes jeg. Men et rigtigt fedt setup du har

nøjagtig samme tanke jeg havde:D også fordi i realiteten er det et rum til mig og min bror, så har vi så vores værelser ved siden af. Men da jeg bruger dette værelset meget mere end min bror så efter at have snakket med mine forældre synes de det lød som en ok idé for så lavede de bare et gæsteværelse i mit værelse.

Tror også det liver rart at når man skal rode med kabler bare at kunne gå om bag ved

Redigeret af friedel - 01-Juni-2009 kl. 13:29
Til top
McNiklas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: 4100 Ringsted
Point: 1691
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér McNiklas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2009 kl. 13:53
Alt i alt en rigtig fed hjemmebio, og det er godt at se det ikke kun er mig der ser Disney Channel
Til top
ghost-the-man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Point: 1647
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ghost-the-man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2009 kl. 14:53

Oprindeligt skrevet af friedel friedel skrev:

uden at ane den?Det jeg mente at du ikke kunne ane hvor den står.

men tak for rådet vil jeg prøve lidt senere? skal jeg så bare gå ind i setup og sætte den på et antal db og så bare stille mig nogle forskellige steder?

Det skal du nok prøve dig frem til,men receiveren skal nok stå mellem 80 Hz/100 Hz,min står på 80Hz.

Min sub er skruet halvt op på volumen,ca.på 8db,frekvens 80.

ang harmonyen så går jeg ud fra med retningsbestem mener du om man skal holde den ud fra de enheder man vil bruge og ja det skal men hvilket er pisse irrereterende. som du kan se står min forstærker jo ude i siden og der er det værst. der skal jeg holde den lidt ud og så mod forstærkeren. dette er noget jeg vil undgå og derfor køber jeg en RF extender. Ellers er den rigtig lækker og det er fedt at når man skal se film så det lige ét tryk og så er vi igang.Takker for svaret for Harmony.

Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2009 kl. 15:09
Oprindeligt skrevet af ghost-the-man ghost-the-man skrev:

Oprindeligt skrevet af friedel friedel skrev:

uden at ane den?Det jeg mente at du ikke kunne ane hvor den står.

Det skal du nok prøve dig frem til,men receiveren skal nok stå mellem 80 Hz/100 Hz,min står på 80Hz.

Min sub er skruet halvt op på volumen,ca.på 8db,frekvens 80.

ang harmonyen så går jeg ud fra med retningsbestem mener du om man skal holde den ud fra de enheder man vil bruge og ja det skal men hvilket er pisse irrereterende. som du kan se står min forstærker jo ude i siden og der er det værst. der skal jeg holde den lidt ud og så mod forstærkeren. dette er noget jeg vil undgå og derfor køber jeg en RF extender. Ellers er den rigtig lækker og det er fedt at når man skal se film så det lige ét tryk og så er vi igang.Takker for svaret for Harmony.

Hold da køft min sub står på 60Hz nu og 3db mange tak for det synes også godt jeg ville kunne mærke den lidt mere men var ikke sikker:D

og selv tak:D

[QUOTE=McNiklas]Alt i alt en rigtig fed hjemmebio, og det er godt at se det ikke kun er mig der ser Disney Channel

DC er altid godt lige at se haha:D men tak for rosen kunne bare godt være fedt med lidt ekstra penge har set på dba en optoma hd65 inkl 76" lærred, ophæng, 10m hdmi kabel og vga kabel til 3700kr

Redigeret af friedel - 01-Juni-2009 kl. 15:12
Til top

Besvar Besvar Side  123 11>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu