recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVD System til bilen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVD System til bilen

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
SuneKeller Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Emne: DVD System til bilen
    Sendt: 07-Juni-2009 kl. 11:41

Hej

Jeg er på udkig efter et dvd system til bilen, så børnene kan se film på turen. Jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad jeg skal købe, men mine krav er følgende:

1) Der skal være to dvd-drev, så man kan se hver sin film på skærmene.

2) De skal kunne køre på batteri, så de eksempelvis også kan bruges i bussen eller flyet.

3) Der må gerne være usb indgang til afspilning af film xvid eller andre formater. (dette er dog ikke et ultimativt krav)

Er der nogen der kan komme med input? ...systemet behøver selvfølgelig ikke at være det allerdyreste man kan få

Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2006
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2009 kl. 12:25

Jeg er endnu ikke stødt på et DVD-System til bilen, som understøtter Xvid, men vil som sådan ikke afvise at det findes, men dog kan du finde systemer med Divx-understøttelse, og diverse Mpeg-formater.

Jensen Scandinavia laver nogle gode, flotte, solide og brugervenlige systemer, men modellerne sælges efterhånden kun med én enkelt skærm, dvs. du skal købe 2 styks, som løber op omkring de 2000 Kr. Det er dog systemer som i bund og grund opfylder de flestes behov. Men et samlet system, som har 2 seperate DVD-Afspillere, koster også omkring de 2000 Kr, medmindre det er et No-Name mærke, hvor den samlede kvalitet nok er ret så tvivlsom.

http://www.jensenscandinavia.com/products.asp?Search=Portabl e%20DVD

Det du kan overveje er også, om alt tilbehør, såsom lader til bil og 230 V, fjernbetjening, headset, nakkestøtte og diverse kabler er relevant for dig, for det er meget forskelligt fra produkt til produkt, hvad der følger med af tilbehør.

Til top
MortenKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-December-2006
Point: 751
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2009 kl. 12:30

vi har netop købte disse - og er godt tilfredse

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25029& KW=MortenKBH&TPN=6

Redigeret af MortenKBH - 07-Juni-2009 kl. 12:33
Panasonic TX-P50ST50

Panasonic dvd S53

NAD 356 BEE med indbygget DAC

Sonos Connect

B&W DM685
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2009 kl. 13:00

Til vasif:

DivX er også fint. Det er ikke et krav at det skal være xvid, bare at man kan have nogle film på et eksternt medie... Jeg kender ikke Jensen Scandinavia men de ser da fine ud. Jeg forstillede mig bare (igen uden at kende til det), at man på et dobbelt system kunne se samme film eller to forskellige? Kan de lade sig gøre med Jensen Sc.??

Til Morten KBH:

Det ser også fint, men jeg er mere interesseret i et system der kan hænge på nakkestøtten... dit ligner et man sidder med?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2009 kl. 13:06
Oprindeligt skrevet af SuneKeller SuneKeller skrev:

Til vasif:

DivX er også fint. Det er ikke et krav at det skal være xvid, bare at man kan have nogle film på et eksternt medie... Jeg kender ikke Jensen Scandinavia men de ser da fine ud. Jeg forstillede mig bare (igen uden at kende til det), at man på et dobbelt system kunne se samme film eller to forskellige? Kan de lade sig gøre med Jensen Sc.??

Til Morten KBH:

Det ser også fint, men jeg er mere interesseret i et system der kan hænge på nakkestøtten... dit ligner et man sidder med?

Du tager fejl - det smarte er nemlig at man kan flippe skærmen i 270 grader - og montere den på den medfølgende holder til nakkestøtten.

Billedet viser bare at den også kan bruges som en "laptop"

http://images.google.dk/imgres?imgurl=http://www.fotoagent.d k/single_picture/154/25/large/DENVER_MT-761MOUNT.jpg&img refurl=http://www.denver-electronics.com/pages/webside2.asp% 3FarticleGuid%3D45901%26menuGuid%3D5386%26subMenuguid%3D5395 &usg=__zRpiRGtu1OoVNWsZIwKnlBV9EVY=&h=185&w=169& amp;sz=7&hl=da&start=4&um=1&tbnid=RIpiTkoSGZ p0TM:&tbnh=102&tbnw=93&prev=/images%3Fq%3DDenver %2BMT-761%26hl%3Dda%26sa%3DN%26um%3D1

Redigeret af MortenKBH - 07-Juni-2009 kl. 13:14
Panasonic TX-P50ST50

Panasonic dvd S53

Sonos Connect

B&W DM685
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2009 kl. 13:10

Ah, smart... hvordan betjener man den så når den sidder i nakkestøtten?

...og er det et dobbelt system?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2009 kl. 13:18

Ah, smart... hvordan betjener man den så når den sidder i nakkestøtten?

...og er det et dobbelt system?

Der medfølger remote og alt det pjat

Bilka har netop haft 2 stk for kr 1299,-

Mener de sælger 1 stk for kr 799,-

Panasonic TX-P50ST50

Panasonic dvd S53

Sonos Connect

B&W DM685
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2009 kl. 13:20

Til vasif:

Til Morten KBH:

Jeg har vedlagt en oversigt med detaljerede specifikationer over deres modeller. Deres systemer har vundet flere priser, og alle modeller kommer med 3 års producentgaranti. De regnes for værende i den højere ende rent kvalitetsmæssigt, men priserne er meget fornuftige.

http://www.jensenscandinavia.com/products.asp?Search=Portabl e%20DVD

Med Jensen Scandinavia køber du deres produkter enkeltvis, dvs ingen modeller kommer med 2 skærme. Dvs. at hvis du køber 2 af de helt samme produkter (F.eks. ML7100 til 899 Kr i Elgiganten), har dine børn faktisk et system hver, uden relation til den anden. Det betyder, at de har hver sin skærm og afspiller, og selvfølgelig kan se hver sin film. Der følger fjernbetjening med til hvert enkelt system. Desuden, som jeg nævnte før, følger der biloplader, 230 V, høretelefoner, nakkestøtte, stander og diverse kabler med til hvert enkelt system.

Som du nævner, kan du sagtens få systemer med 2 skærme, men kun med én afspiller, dvs. at man kun kan se den samme film, og typisk skal der forbindes kabler imellem skærmene, hvilket i mine øjne er noget rod. Disse systemer kan dog fåes billigt, og der findes mange modeller.

Så er der selvfølgelig de systemer, hvor man får 2 skærme, med dertilhørende 2 afspillere, hvor man så ikke skal forbinde systemerne med hinanden, men disse systemer koster som regel det samme som hvis du købte 2 produkter med én skærm og afspiller enkeltvis.

Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3840
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2009 kl. 13:20

Jeg købte for nogle måneder siden et sæt fra Nextbase samt et sæt ir hørebaffer. Det er 8,5" skærme med DVD i hver. Der er også USB indgang hvorfra man kan afspille film - inkl XviD(understøtter ikke HDD, kun USB nøgler) . Jeg er ved at konvertere nogle film så der kan ligge flere film på en DVD eller bare kopieres over på USB nøglen.

Batteri er dog af en eller anden grund ekstratilbehør, men har ikke haft brug for et. De steder hvor de ind til vedere har været brugt har der været 220V.

Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2009 kl. 13:26
Denver er uden tvivl et godt bud, men meget taler også for et lidt dyrere system fra f.eks. Jensen Scandinavia. Billedkvaliteten, og den dertilhørende byggekvalitet er bedre. Man kan så diskutere om børnene ikke er ligeglade med billedet, og om de overhovedet kan se forskel. Lyden er dog klarere, imens brugervenligheden på en Jensen Scandinavia er forrygende, og vigtigst af alt med dansk menu og manual. Selve nakkestøtten sidder bedre fast, og virker mere solidt, end f.eks. Denver, og så følger der 3 års producentgaranti med, hvis man altså melder sig ind i deres klub.

Redigeret af vasif - 07-Juni-2009 kl. 13:28
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2009 kl. 13:27
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Jeg købte for nogle måneder siden et sæt fra Nextbase samt et sæt ir hørebaffer. Det er 8,5" skærme med DVD i hver. Der er også USB indgang hvorfra man kan afspille film - inkl XviD(understøtter ikke HDD, kun USB nøgler) . Jeg er ved at konvertere nogle film så der kan ligge flere film på en DVD eller bare kopieres over på USB nøglen.

Batteri er dog af en eller anden grund ekstratilbehør, men har ikke haft brug for et. De steder hvor de ind til vedere har været brugt har der været 220V.

Nextbase er vel også ret dyrt? Trådstarter efterlyser noget som ikke koster kassen:)

Redigeret af vasif - 07-Juni-2009 kl. 13:33
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2009 kl. 13:36

Oprindeligt skrevet af vasif vasif skrev:

Denver er uden tvivl et godt bud, men meget taler også for et lidt dyrere system fra f.eks. Jensen Scandinavia. Billedkvaliteten, og den dertilhørende byggekvalitet er bedre. Man kan så diskutere om børnene ikke er ligeglade med billedet, og om de overhovedet kan se forskel. Lyden er dog klarere, imens brugervenligheden på en Jensen Scandinavia er forrygende, og vigtigst af alt med dansk menu og manual. Selve nakkestøtten sidder bedre fast, og virker mere solidt, end f.eks. Denver, og så følger der 3 års producentgaranti med, hvis man altså melder sig ind i deres klub.

DENVER er verdens bedste dvd/skærm-producent - end of story  ej pjat og vrøvl.

Vi synes bare det er fedt at knægten kan tage den med overalt - batterilevetiden er ca. 2 timer ( på højde med en dårlig 6-cellet bærbar )

Jeg håber du finder lige det der falder din smag bedst , markedet bugner af bærbare-medier i alle prisniveauer.

Panasonic TX-P50ST50

Panasonic dvd S53

Sonos Connect

B&W DM685
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu