Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
hamse
Bruger
Oprettet: 03-Juli-2007
Status: Offline
Point: 198
|
Emne: Erfaringer med robotstøvsugere Sendt: 06-Juni-2009 kl. 13:43 |
Jeg går og bliver mere og mere hooked på en Romba 560 støvsuger, men jeg vil gerne høre hvad jeres erfaringer med disse støvsugere er... Har selv hund og er ved at være godt træt af alle de hundehår, så det ville være fantastisk hvis en Roomba kunne løse dette problem. Så del jeres erfaringer
Redigeret af hamse - 07-Juni-2009 kl. 22:45
|
 |
hamse
Bruger
|
Sendt: 07-Juni-2009 kl. 22:16 |
Ingen der har prøvet dem?
|
 |
Datamax
Super bruger
Oprettet: 04-April-2006
Sted: Denmark
Point: 402
|
Sendt: 08-Juni-2009 kl. 06:36 |
Så en test engang, du skal gøre de rum klar du skal bruge den i ellers kan der være problemer med den sætter sig fast i ting/møbler hvis højden er den helt "rigtige" og så er der selvfølgelig nogle der er bedre end andre, bedste ville jo være hvis du kunne finde nogle test af denne, eller andre maskiner, eller bedre endnu købe en med 14 dages returret hvis ellers der er nogle der yder dette, har du prøvet google ?.
|
CASH IS KING
3840x2160"2:2"3:3
|
 |
Jakobfc
Bruger
Oprettet: 02-September-2004
Point: 114
|
Sendt: 08-Juni-2009 kl. 07:10 |
Jeg har en 580 og er yderst tilfreds med dens evner, og
den tager alle hår i stor stil, og det med at den sætter
sig fast er overdrevet, den første gang vi skulle prøve
den fik den sat sig fast under tv bordet, det betød bare
at den bakkede og drejede indtil den kom fri,
købte den på www.roboteksperten.dk som absolut kan
anbefales fik den dagen efter bestilling
|
 |
hamse
Bruger
|
Sendt: 08-Juni-2009 kl. 16:45 |
Tak for jeres svar. Hvor længe har i haft jeres og har det været nødvendigt at udskifte børsterne på den?
Jeg så på http://robotstovsuger.dk/laanenroomba/ at man kan låne en 560 i 14 dage og kun betale 150 ca. for levering, måske skulle jeg prøve det..
Ved i om der er nogen forskel i støvsugeevne mellem 530 og 560? Ved den ene forskel er timerfunktionen...
|
 |
bomndk
Super bruger
Oprettet: 25-Marts-2006
Point: 422
|
Sendt: 08-Juni-2009 kl. 17:12 |
Du skal bare sørge for at du får en ny levet til låns - for du vil ikke af med den igen når først den er kommet ind af døren. 
Jeg mener at alle i 500 serien har samme sugeevne/indmad.
Roomba 560 ejer.
Redigeret af bomndk - 08-Juni-2009 kl. 17:12
|
Mvh Bo
|
 |
stigc
Super bruger
Oprettet: 23-Juli-2004
Point: 447
|
Sendt: 08-Juni-2009 kl. 17:29 |
Ikke for at lyde negativ, men jeg har haft en Roomba et nogle år, og ja den gør rent, men jeg skal bruge ligeså meget tid på at rengøre maskinen bagefter, som det ville have taget mig at støvsuge selv... jeg har ingen hund, men de hår kæresten og jeg narturligt fælder, dem vikler den rundt om børsten, til en stor 'hårbolle'..
|
Stig
Blot min ringe mening !
|
 |
lahan
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2004
Point: 9423
|
Sendt: 08-Juni-2009 kl. 17:34 |
stigc skrev:
Ikke for at lyde negativ, men jeg har haft en Roomba et nogle år, og ja den gør rent, men jeg skal bruge ligeså meget tid på at rengøre maskinen bagefter, som det ville have taget mig at støvsuge selv... jeg har ingen hund, men de hår kæresten og jeg narturligt fælder, dem vikler den rundt om børsten, til en stor 'hårbolle'.. |
DEt tager nu ikke mange minutter at gøre den ren. Kan gøres på under 2 minutter. Kan bestemt anbefales også selvom man har en langhåret derhjemme !!
|
 |
T-Ras
Super bruger
Oprettet: 25-November-2008
Point: 334
|
Sendt: 08-Juni-2009 kl. 18:19 |
Min kone og jeg har haft en iRobot i et halvt års tid, men vi er holdt op med at bruge den. Den satte sig konstant fast på et af vores møbler og havde generelt svært ved at komme ordenlig rundt i stuen. Det endte med at vi kun brugte den i køkkenet, hvilket virkede lidt overflødigt. Jeg har lånt den ud til en kammerat, så kan de se om det er noget for dem - det er ikke noget for os!
Til rum med masser af plads omkring møblerne (og møbler uden skrånende ben) er den fin, men den kan ikke erstatte den regulære støvsugning, da den ikke kan komme ind i hjørnerne eller de steder hvor du måtte have tingene lidt tæt stående.
I tilfælde af, at man blot ønsker at få samlet hundehår op på hyppig basis, så vil jeg dog mene at den er udmærket - igen så frem at rummet egner sig til det.
Redigeret af T-Ras - 08-Juni-2009 kl. 18:20
|
 |
hamse
Bruger
|
Sendt: 08-Juni-2009 kl. 19:48 |
Redigeret af hamse - 08-Juni-2009 kl. 19:48
|
 |
hamse
Bruger
|
Sendt: 08-Juni-2009 kl. 19:48 |
bomndk skrev:
Du skal bare sørge for at du får en ny levet til låns - for du vil ikke af med den igen når først den er kommet ind af døren. 
Jeg mener at alle i 500 serien har samme sugeevne/indmad.
Roomba 560 ejer. |
hehe hvis jeg vælger at handle hos dem levere de selv en ny inden for få dage  og tak til jer andre for de gode inputs.
|
 |