|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7981 |
![]() Sendt: 08-Juni-2009 kl. 17:06 |
Hej. Jeg forsøger at installere dlink Dir635 som har taget med fra Danmark, her i Filippinerne. Internettet (bredbånd) virker fint, men når det skal gå igennem routeren, kan quick start installationen ikke få forbindelse til internettet. Hvad kan der være i vejen? Jeg gør det samme (mener jeg) som da jeg satte tilsvarende router op hjemme hos mig selv. |
|
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Bruger den filippinske internetudbyder samme grænseflade som den danske? Hvis du skal indtaste et brugernavn & password, er det formentlig Pppoe. Check hvordan det foregår hvis du smider en computer direkte på modemet, altså undersøg om det er dhcp, pppoe eller noget tredje.
|
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7981 |
![]() |
Ææh ah ok, jeg tror jeg forstår hvad du spørger om. Nej - internet forbindelsen er kablet og always on, og der skal ikke indtastes brugernavn / password for at få adgang til internettet. Jeg prøvede at tage kablet og sætte i min bærbare og der var straks forbindelse. Så jeg går ud fra at når jeg vælger dynamisk ip ligesom derhjemme så er det rigtigt? Nu skal jeg lige prøve at installere XP SP3 og se om det betyder noget. Måske routeren virker kun med SP2 og op - det synes jeg der stod et sted. |
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
![]() |
Der er bare lige den ulempe, at man skal have SP1a eller SP2 før man kan installere SP3. Og det ser ud til at det vil tage temmeligt lang tid at downloade. Windows update er igang med at downloade noget - hvad det er ved jeg ikke, men det tager lang tid. Jeg håber det er Service Pack. Men jeg har lige været inde og slå automatiseringen af Windows Update fra. Så planlægger jeg at genstarte computeren og så håber jeg at jeg kan se hvad det er Windows Update har planer om at downloade. Hvis det er alt andet end Service Pack, vil jeg nok annullere det og se om jeg kan downloade SP2 direkte. Jeg har kigget meget på Microsofts hjemmeside, men jeg synes ikke jeg kan finde en mulighed for at downloade SP2 explicit. SP3 kan jeg finde, men der siger de at man skal have SP1a eller SP2 først. Så måske skulle jeg kigge efter SP1a. |
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
jeje ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 568 |
![]() |
SP1 er nødvendig og SP2 er anbefalet før installation af SP3: http://technet.microsoft.com/en-us/windows/cc164204.aspx.
SP2 og SP3 kan downloades fra følgende side under overskriften "Browse downloads": http://www.microsoft.com/windows/downloads/default.aspx. Hvis PC'en ikke bruger en Intel processor bør flg. installeres før SP3: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=230 796A7-54D6-4C31-BDA3-EFD2F7E87A8C&displaylang=en . |
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
SP whatever har med 99.9999% sandsynlighed ingen betydning for dette.
Prøv at tilslutte modem direkte til computer og skriv "ipconfig /all" fra en CMD prompt. Så kan vi se hvilken forbindelsestype det er. |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
![]() |
All right - såvidt jeg kan se af system properties er det også SP2, så jeg behøver nok egentlig ikke at bruge de næste par dage på at downloade SP3 (forbindelsen er ikke vanvittig hurtig, især ikke idag). Se også hvad Ip-config siger - måske I så kan fortælle mig hvad jeg kan gøre for at få routeren til at få forbindelse til internet.
|
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
![]() |
@Thorvald,
Er det ikke ipconfig når computeren er forbundet til routeren? Vi skal se ipconfig når computeren er forbundet direkte til modemet og når der er hul i gennem til internettet... |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Dette er uden router og med internet forbindelse. |
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
![]() |
Internetkablet går til computeren via en ZTE MF600 terminal (en form for modem vel, ja det er det - om signalet kommer ind i huset trådløst eller hvordan ved jeg ikke. |
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
![]() |
Ok, din internetforbindelse tildeler private IP adresser i 192.168.0.x subnettet.
Du skal sikre dig at routeren ikke bruger det samme subnet. Et andet subnet kunne være 192.168.1.x WAN siden skal konfigureres til DHCP, det er standard. |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Æææh, og hvordan gør jeg så det? Disse options fremgår ikke umiddelbart af opsætnings guiden - eller? Se også herunder, de muligheder jeg umiddelbart har. Iøvrigt kommer signalet ind i huset trådløst (kører på mobilnet op til GPRS, Edge, WCDMA, HDSPA mm.). Men det har formentligt ikke nogen betydning her i forbindelse med opsætning af router. |
|
Thorvald. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |