|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Slettet_120331 ![]() -- ![]() Oprettet: 10-Maj-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1123 |
![]() Sendt: 07-Juni-2009 kl. 17:49 |
For at kunne hjælpe dig bliver du nød til at skrive præcist hvad det skal bruges sammen med. Du skriver ingenting omkring tuner?
For udmildbart vil jeg sige at et dualcore zotac ion ville være idielt. |
|
![]() |
|
henriksommer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 763 |
![]() |
er der ikke nogle der har prøvet det nye zotan bundkort med dual atom processor.
er selv ved at bygge media pc og har ca samme specs som søholm. min skal bruges til lagringsenhed / afspiller af videofiler i alle formater. (også HD matriale og blu ray) ville høre om det kan betale sig at snuppe det her nye smarte kort? |
|
Philips 65" 754 Oled
Panasonic 55" CX800E Nvidia Shield Android Tv |
|
![]() |
|
Slettet_120331 ![]() -- ![]() Oprettet: 10-Maj-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1123 |
![]() |
Et AMD setup vil altså komme til at bruge merkant mere strøm i forhold til zotac ion. Faktisk bruger selve AMD cpu'en ca. 15w mere en hele zotac ion bundkortet.
Ved ikke om 90w er lige i underkanten. Vil nok selv tage en 120w for at være på den sikre side.
Altså hvis du ikke vil have tuner er det en rigtig god løsning for mange Problemet kommer når man skal bruge en dvb-c tuner hvor der kræves kort. Nogle har på et tidspunkt linket til terratec h7, men det er meget småt med reviews af det endnu. |
|
![]() |
|
henriksommer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 763 |
![]() |
jeg skal ikke have tuner pt.. måske næste år..
så ville gerne have muligheden for at kunne smide en tuner i.. men rent performance mæssigt. vil dual atom (1,6GhZ * 2) være lige så hurtig som amd 5050e? eller ville jeg savne noget frem for 5050e setup frem for atom? |
|
Philips 65" 754 Oled
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Vil du bygge en settopbox eller en server?
|
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
![]() |
ved ikk elige hvad forskellen på en settopbox og en server er.
det den skal bruges til er at rippe mine dvder og bluray ind på og afspille dem ved hjælp af et front end program. hvilket ved jeg ikke endnu. kan så vidt være linux som det kan være windows 7. bare det kan det som jeg ønsker. vil gerne streame lidt youtube fra pcen også skal den være så nem at bruge så min kæreste kan tage fjernbetjeningen op og trykke play (regner med indkøb af en harmony 895) computeren ska MÅSKE bruges til at spille lidt WOW på. men er ikke en nødvendighed. |
|
Philips 65" 754 Oled
|
![]() |
|
![]() |
Ved ikke om man kan dele det du gerne vil have ind i settopbox og server kategorierne. Det kommer primært an på hvor meget du går op i strømforbrug. |
|
![]() |
|
![]() |
fremtiden bringer en NAS ind i hele setuppet. som så gør at min HTPC primært vil hente det hele derfra.
men til at starte med bliver HTPC brugt som opbevaringsserver. hvor alt så bliver afspillet på selve "serveren |
|
Philips 65" 754 Oled
|
![]() |
|
![]() |
jeg er selv vild med Antec VERIS Fusion Remote Black som har en fjernbetjening med og det hele.
dette kabinet ha jeg læst en masse anmeldelser af og den største fordel er at den bruger en 3 kammer løsning. dvs at bundkort har sit eget kammer. og cd drev og strømforsyning. sku gøre at standard køler på cpu vil være mere end rigeligt og tempraturen vi være tipas. en anden ting jeg kan lide ved dette kabinet er at det har displey og volumeknap. hvilket i min verden gør det mere hifi agtigt. og ikke ligner en HTPC ved første øjekast |
|
Philips 65" 754 Oled
|
![]() |
|
![]() |
Personligt bedømmer jeg lidt ud fra min erfaring med netbooks som jeg ikke synes er voldsomt langsomme, dual core må jo så være 2xnetbook (groft sagt) som til mit behov er meget tilpas. Jep jeg tror snildt du kan få plads til delene i kabinettet. cpu køleren er lavere end de 40 hiper opgiver som max så ingen problemer der. Altså hvis det du gerne vil have er noget tyndt så vil jeg mene du har valgt det rigtige kabinet. Hvis jeg ikke selv var igang med at bygge et kabinet og havde mange penge ville jeg nok købe et HFX micro. |
|
![]() |
|
![]() |
ang psu der har jeg planer om at bruge M2 atx 12 v strømforsyning som jeg normalt bruger til min car pc. den er på 160 watt og kan nemt trække 5050e og bundkortet.
men køber men det der bundkort med atom processor så kan man jo vælge at få en 19 volt strømforsyning med.. men hælder dog mest til 5050e løsningen pt ang M2 atx strømforsyningen. så bruger jeg bare en 220v-12v strøm converter jeg har liggende i store mængder fra forskellige ting jeg har skrottet i fortiden ;) |
|
Philips 65" 754 Oled
|
![]() |
|
![]() |
200w skulle være mere end rigeligt.
Harddisk Nu ved jeg ikke hvor meget plads du skal bruge og du på dette felt vil vælge performence og støj istedet for strømssvag og lydløs. Hvis førstnævne så tag et kig på samsungs f1, hvis sidstnævnte så tag et kig på WD green power og samsungs ecogreen. Kommer jo også an på hvor meget plads du egentlig vil have. DVD brænder: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=464142&am p;searchArea=&Soegeord=slim |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |