recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problem med vægophæng
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProblem med vægophæng

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Nutzzz Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 29-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Emne: Problem med vægophæng
    Sendt: 09-December-2005 kl. 16:21

Jeg har et Samsung LE32R51B lcd TV som jeg gerne vil have til at hænge på væggen. `

Derfor har jeg købt et Vogel's vægbeslag model EFW 6205. Men skruerne der skal skrues i TV'et er for små (smalle). Begge produkter er VESA kompatible, så de burde passe sammen. Hvad gør man så?

Håber der er en ekspert der kan hjælpe mig. Hvor får jeg fat i nogen skruer der passer til?

Vertigo

Til top
Don Pedro Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Oktober-2005
Point: 169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2005 kl. 01:09

Hej Vertigo

Jeg er bange for at du har fået fat i det forkerte beslag. Der findes flere VESA standarder og det du skal bruge, er sikkert et VESA 200 beslag. Kig på pakken og se om det er det, hvis ikke så skal det byttes.

PS. fik du det til en god pris?

Hilsen Don P.
Til top
Thomasref Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 23-Maj-2005
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2005 kl. 01:28

Hej Vertigo

En af mine venner har været ude for nøjagtigt det samme, han havde købt det samme samsung tv i fona og fik et beslag med som de sagde passede til netop det tv. Det var bare ikke tilfældet, så han fik et nyt... og det passede heller ikke, men tredje gang lykkedes det...

Ja så kan der vel godt være noget om deres slogan: der er altid en grund til at gå i fona, eller hvordan det nu er...

Til top
Nutzzz Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2005 kl. 12:30

Hullerne til beslaget passer fint, desværre er det kun skruerne der er forkerte.

Men nu har jeg besluttet mig for at bestille et samsung beslag. Det må da passe... Jeg har så godt nok smidt 480 kr. ud af vinduet, da jeg var dum nok til at bore beslaget fast i væggen inden jeg tjekkede bagssiden af tv'et

Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5273
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2005 kl. 17:27
Oprindeligt skrevet af Nutzzz Nutzzz skrev:

Men skruerne der skal skrues i TV'et er for små (smalle).
Hvor får jeg fat i nogen skruer der passer til?

Set ud fra manual side 58-59 hentet fra http://www.samsung.com/se/support/productsupport/download/Mo del_Select2.aspx?type=&typecode=102010&subtype=& model=LE32R51B&fileType=UM&LSSI=/se/module/ssi/left/ lmenu_tv_lcdtv.sec&RSSI=/se/module/ssi/right/rmenu_tv.se c
skal du bruge 8 stk M6x14 (6mm diameter - 14 mm lange) som burde kunne købes ved velassorteret isenkram - byggemarked - Biltema eller lignende forhandler af teknisk artikler. Det vil være betydeligt billigere end nyt beslag.

Mvh JørgenT

Til top
jw27 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 27-Juni-2005
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2005 kl. 11:49

Hej Nutzzz

Join the club, jeg har været ude for præcist det samme. Jeg købte Tv`et og beslaget samme sted, begge samsung produkter og lor... skruerne var for små. Da jeg ikke gad diskutere med forhandleren (han var lam) fandt jeg skruerne selv. Alternativt skal du sende pakken tilbage og bruge tid på det.

Held og lykke

Redigeret af jw27
Til top
Nutzzz Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2005 kl. 15:01

Beslaget er returneret og jeg har fået et Samsung beslag der passer. Nu hænger det smukt på væggen.

Tak for hjælpen.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu