recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - forstærkervalg til squeezebox?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketforstærkervalg til squeezebox?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bachaaen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 11-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Emne: forstærkervalg til squeezebox?
    Sendt: 11-Juni-2009 kl. 13:03
Jeg har benyttet mig af elgigantens tilbud i uge 20 og 22 har fået købt og installeret et squeezebox system i to rum. Super super. Nu kommer turen til det tredie rum.

Her har jeg B&W601 højtalere specificeret til 8 Ohm og max 100 Watt. Den gamle Technics forstærker er kaput, så jeg søger en ny der kan passe godt sammen med en squeezebox receiver. Hvad vil I anbefale?

Jeg har set at Streamtech sælger en egenspecificeret/produceret digital forstærker SUMOH TinyAmp S30, der også indeholder strømforsyning til logitech receiveren.
Er dette er godt bud, eller vil en billig klassisk analog forstærker som f.eks. Argon AMP3245 fra hifiklubben være et bedre bud med de højtalere jeg allerede har?

Til top
hpdahl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Februar-2008
Point: 315
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2009 kl. 17:16

Oprindeligt skrevet af bachaaen bachaaen skrev:

Her har jeg B&W601 højtalere specificeret til 8 Ohm og max 100 Watt. Den gamle Technics forstærker er kaput, så jeg søger en ny der kan passe godt sammen med en squeezebox receiver. Hvad vil I anbefale?

Jeg har set at Streamtech sælger en egenspecificeret/produceret digital forstærker SUMOH TinyAmp S30, der også indeholder strømforsyning til logitech receiveren.
Er dette er godt bud, eller vil en billig klassisk analog forstærker som f.eks. Argon AMP3245 fra hifiklubben være et bedre bud med de højtalere jeg allerede har?

Jeg har nævnte forstærker sammen med et par mindre mission 6 ohm, det virker fortrinligt. Det er vel et spørgsmål om hvor letdrevne dine højttalere er.

MVH
HPDahl
Til top
bachaaen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 11-Juni-2009
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2009 kl. 23:54
Oprindeligt skrevet af hpdahl hpdahl skrev:

Jeg har nævnte forstærker sammen med et par mindre mission 6 ohm, det virker fortrinligt. Det er vel et spørgsmål om hvor letdrevne dine højttalere er.

Impedancen burde netop sige noget om hvor "letdrevne" de er. Når du nu har denne TinyAMP S30, kan du så fortælle om der er plads til at indbygge en 230V on/off power knap på fronten?
Jeg vil gerne kunne slukke helt for boksen og også logitech squeezebox receiveren. Boottiden er jo bestemt til at leve med.
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2005
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2009 kl. 08:44
Oprindeligt skrevet af bachaaen bachaaen skrev:

Jeg har set at Streamtech sælger en
egenspecificeret/produceret digital forstærker SUMOH
TinyAmp S30, der også indeholder strømforsyning til
logitech receiveren.

Strømforsyningen passer, mig bekendt, kun til SB3 Classic
og ikke til SB Reciever (den der kommer med Duet).

Så enten skal du anskaffe dig en SB3 Classic til det rum
(den er også ret fed) eller skal du forsyne Recieveren
med separat 220V.
Til top
hpdahl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Februar-2008
Point: 315
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2009 kl. 11:18

[QUOTE=Letten]
Strømforsyningen passer, mig bekendt, kun til SB3 Classic
og ikke til SB Reciever (den der kommer med Duet).

QUOTE]
Den kan fås til begge.
Klippet fra websiden: "TinyAmp S30 har et udtag til strømforsyning af Squeezebox-produkterne. På forstærkerens bagplade er en omskifter, hvor man vælger mellem 5V forsyning til Squeezebox Classic eller 9V til Squeezebox Receiver. Forsyningskabler til Squeezebox-modellerne, 230V netkabel til TinyAmp’en selv, et signalkabel til digitalt input, samt 4 stk. forgyldte bananstik for tilslutning af højttalerkabler er inkluderet i pakken."

Hvis man køber et bundle bestående af forstærker og reciever, får man begge dele til 2100 kr. (Det er den løsning jeg har)
Der er en tænd sluk knap på bagsiden af forstærkeren.

http://www.streamtech.dk/bundles-pakkeloesninger-49/bundles- kun-til-lyd-56/1-stk-squeezebox-receiver-og-1-stk-sumoh-tiny amp-261.html

MVH
HPDahl
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu