recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - beolab 8000 aktiv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketbeolab 8000 aktiv

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
per3650 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Emne: beolab 8000 aktiv
    Sendt: 11-Juni-2009 kl. 09:04

Hej jeg har 2 blyanter som er aktive, men jeg kan se at der er et stik indgang som heder line,er det et stik som man kan bruge hvis man har en forstærker som ikke er B&o og skal der så være 220 v på højtalerne

Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2009 kl. 09:59

Jeg mener du skal tilslutte dem til en forstærker der har line udgang, men der skal  også være en "trikker" (tror jeg den hedder), som fortæller forstærkeren at den skal starte op når der kommer signal fra forstærkeren. Det er således kun signalet der kommer fra forstærkeren, og stadig forstærkeren i Beolab 8000 der bliver aktiveret, så derfor skal der stadig 220 v til højttaleren.

Det er sådan jeg har fået det forklaret Håber det er rigtigt.

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
frankmj Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Juli-2006
Point: 140
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2009 kl. 11:26
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Jeg mener du skal tilslutte dem til en forstærker der har line udgang, men der skal  også være en "trikker" (tror jeg den hedder), som fortæller forstærkeren at den skal starte op når der kommer signal fra forstærkeren. Det er således kun signalet der kommer fra forstærkeren, og stadig forstærkeren i Beolab 8000 der bliver aktiveret, så derfor skal der stadig 220 v til højttaleren.

Nej, den tænder når der bliver ledt et signal ind på Line-In, og slukker selv når signalet forsvinder. Det er kun på PowerLink tilslutningen, der kræves et trigger-signal.

/Frank

Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2009 kl. 12:33
Oprindeligt skrevet af frankmj frankmj skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Nej, den tænder når der bliver ledt et signal ind på Line-In, og slukker selv når signalet forsvinder. Det er kun på PowerLink tilslutningen, der kræves et trigger-signal.

/Frank

Hmm.   Ja med det kan du have ret i. Har ikke selv prøvet,men har hørt noget andet, men sådan er det jo tit

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu