recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NAD C326BEE uden sub
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNAD C326BEE uden sub

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Tanaburs Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 445
Direkte link til dette indlæg Emne: NAD C326BEE uden sub
    Sendt: 11-Juni-2009 kl. 10:49

Hej

Har lige købt sådan en dejlig forstæker som nu er tilkoblet mine Dali onwall højttalere.

Men det lyder som om der ikke er noget bas på overhovedet, det er ganske vist rimeligt kompakte højttalere men de lyder ret tamt.

Eftersom forstærkeren har udgang(e) til aktiv subwoofer har jeg tænkt på om jeg skal gøre noget aktivt for at sende bassen til højttalerne, men kan ikke lige læse mig til det i manualen synes jeg.

Er der nogen der har noget erfaring her ?

Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2009 kl. 11:27

du kan ikke sende et passivt signal til et sæt passive højttalere.

har du tjekket at alt er instillet rigtigt på forstærkeren, og at eks højttalerkabler ikke er forbundet i modfase? (byttet om på + og - )

Crown - there is no substitute.
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2009 kl. 12:41

Hej

Ja jeg er nødt til at tjekke igen at de ikke er i modfase når jeg kommer hjem.

Det jeg mener er at højttalerner er forbundet til højttaler udgange på forstærkeren.

Forstærkeren har også 2 udgange til aktive subs, disse udgange bruger jeg så ikke til noget.

Men skal man på en forstærker der har sådan funktionalitet angive hvis man ikke bruger sub for at får bas-tonerne i sine højttalere. ?

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2009 kl. 12:51
Ja højttalerne skal stå som "Large" for at få tilført hele toneområdet.
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2009 kl. 12:54
Okay, det skal jeg så lige have hittet ud af hvordan man gør på min...
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2009 kl. 12:58
Det fremgår af manualen under højttaler opsætning. Evt. under automatisk opsætning.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2009 kl. 13:57
eh hvad? 326 er en integreret forstærker, ikke en surround reciever, der er ikke noget der hedder "indstille til large" på sådan en fætter, og slet ikke automatisk opsætning
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2009 kl. 17:39
Sorry det troede jeg var i alle digitale forstærkere. Men nu fortæller du mig nok at det er en analog
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2009 kl. 20:21

Kablerne sidder som de skal og den kan/skal helt sikkert ikke sættes specifikt op til at køre med sub, så må den selv finde ud af om en sådan er tilkoblet.

Har spillet musik i tre timer indtil nu og det lyder nok som det skal trods alt. Jeg aner ikke om den er analog eller hvad, men der kommer musik ud af den når der skal

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2009 kl. 20:25
selvom det var en digital forstærker (dem er der for øvrigt stort set ingen af på det danske marked) så ville den satdig ikke kunne udføre en funktion der kun hører surround recievere til.

Redigeret af kim olsen - 11-Juni-2009 kl. 20:26
Til top
Lukket bruger 2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-November-2007
Point: 586
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2009 kl. 09:04

Det kan være to ting der er galt.

Hvis vi ser bort fra udstyret, som det lyder som om du har tilsluttet rigtigt, så er der to spørgsmål:

Hvad bruger du som signalkilde ? Spiller du fra en cd-afspiller, en PC eller andet ?

Hvad mener du med, at der mangler bas ? Er det fordi du endnu ikke har vænnet dig til lyden eller vil du bare gerne have masser af bas. Folk er forskellige her og en del har en tendens til at ønske mere bas end godt er - no offence . Vi opfatter bare tingene forskelligt og det kan sagtens være du mangler lidt pondus i de nederste oktaver, men lidt uddybning i hvad det præcis er du mangler vil måske hjælpe lidt i forhold, hvad vi kan anbefale dig at se nærmere på. Ved godt det kan være svært at forklare lyd med ord.

De udgange der sidder på din forstærker er til at tilslutte en aktiv subwoofer og har altså intet med dit nuværende setup at gøre.

Mit bud vil nok være, at låne en subwoofer og så prøve at lytte lidt i dit eget hjem og høre hvad du foretrækker af kombination. Der findes mange bud på subs, men lad være med at vælge den billigste. Du får temmelig meget bedre ydelse ved at gå op i de lidt bedre/større modeller fra stort set alle producenter.

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2009 kl. 09:29

Hej

Signalet er DAB radio (DR Hit) via internet/squeezebox som er tilkoblet forstærkeren på AUX-indgangen.

Rummet er rektangulært, knap 40 kvm m. klinkegulv, murstensvægge og trælofter, højttalerne sidder i den ene ende ude i hver side 2 m. oppe med hæld så de spiller nedad.

Setup-ét spiller faktisk rummet godt op, og jeg får alle detaljer med i eks. en radioavis selvom jeg er i den anden ende og der er skruet ret langt ned...

Jeg giver det nogle flere dage så må vi se om jeg skal prøve en sub.

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu