Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
|
Emne: "Remote" problemer med Pio SC- LX71 Sendt: 13-Juni-2009 kl. 11:25 |
For anden dag i træk oplever jeg at remoten ikke virker. Når jeg trykker på en tast, f.eks VOL, så skriver den "HELLO" i remotens display.
Trykker jeg på SOURCE, skriver den det rigtige i displayet: "RCV/MAIN". Men stadigvæk reagerer den med et "HELLO" når der trykkes på en anden tast.
Skal lige med at recieveren sammen med de øvrige apparater bliver slukket på væggen om natten. Og at recieveren fungerer ved betjening på knapperne på fronten.
WHAT TO DO???
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
|
Sendt: 13-Juni-2009 kl. 11:45 |
Kampus skrev:
For anden dag i træk oplever jeg at remoten ikke virker. Når jeg trykker på en tast, f.eks VOL, så skriver den "HELLO" i remotens display.
Trykker jeg på SOURCE, skriver den det rigtige i displayet: "RCV/MAIN". Men stadigvæk reagerer den med et "HELLO" når der trykkes på en anden tast.
Skal lige med at recieveren sammen med de øvrige apparater bliver slukket på væggen om natten. Og at recieveren fungerer ved betjening på knapperne på fronten.
WHAT TO DO???
|
Receiveren laver grin med dig Kampus . Men uden at vide det tror jeg faktisk, at problemet netop ligger i, at receiveren står uden strøm om natten.
Der er der ud over 2 muligheder, en fejl i fbtj, altså den kommunikere forkert med receiveren. Alternativt receiverens fabriksopsætning er blevet ændret.
Prøv at tage batterierne ud af fbtj - og lad den ligge lidt uden spænding.
I sidste instans, skriv alle dine indstillinger ned, og lav en reset
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
|
Sendt: 13-Juni-2009 kl. 11:59 |
Jamen så er det da bare mærkeligt at det først sker efter de 14 dg jeg har haft den. Den har været slukket om natten fra dag 1...
Lyder som noget der kan give problemer. Og fabriksopsætningen kan "gå tabt" når strømmen er væk om natten?
Har prøvet det med batterierne. Hjalp desværre ikke...
Vil prøve en reset. Og der står i manualen at den bibeholder alle indstillinger
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 13-Juni-2009 kl. 12:01 |
Kampus skrev:
Jamen så er det da bare mærkeligt at det først sker efter de 14 dg jeg har haft den. Den har været slukket om natten fra dag 1...
Lyder som noget der kan give problemer. Og fabriksopsætningen kan "gå tabt" når strømmen er væk om natten?
Har prøvet det med batterierne. Hjalp desværre ikke...
Vil prøve en reset. Og der står i manualen at den bibeholder alle indstillinger
|
Det lyder jo super, altså med indstillingerne. Ellers kontakt Pioneer support mandag
Og ja, jeg slukker ikke for mit udstyr om natten - af samme årsag
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
|
Sendt: 13-Juni-2009 kl. 12:46 |
Heller ikke her kan man åbenbart regne med hvad der står i manualen
Samtlige settings er NULSTILLET!!!! Og anvisningen til reset er også forkert.
Anyway, det har ikke hjulpet på fjernbetjeningen
Redigeret af Kampus - 13-Juni-2009 kl. 12:48
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
|
Sendt: 13-Juni-2009 kl. 19:33 |
Har nu kørt en fuld MCACC setup. Og lavet mine personlige indstillinger i Mem. 2 ved hjælp af frontens knapper - rimeligt besværligt
Jeg tror fuldt og fast på at det er remoten der gør knuder, da den heller ikke vil betjene TVet
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 13-Juni-2009 kl. 19:42 |
Kampus skrev:
Har nu kørt en fuld MCACC setup. Og lavet mine personlige indstillinger i Mem. 2 ved hjælp af frontens knapper - rimeligt besværligt
Jeg tror fuldt og fast på at det er remoten der gør knuder, da den heller ikke vil betjene TVet
|
Ja det ku godt tyde på, at remoten er en bytter. Men ring lige til Pioneer support på mandag, og hvis de ikke har en løsning, så vil jeg tro at Sparshop skaffer dig en ny relativt hurtigt
|
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
|
Sendt: 13-Juni-2009 kl. 19:49 |
Hother skrev:
Kampus skrev:
|
Ja det ku godt tyde på, at remoten er en bytter. Men ring lige til Pioneer support på mandag, og hvis de ikke har en løsning, så vil jeg tro at Sparshop skaffer dig en ny relativt hurtigt
|
Det vil jeg gøre. Det er da helt utroligt så vigtig den remote er. Bare det snart var mandag
|
 |
Startrek
--
Bruger stoppet på recordere.dk
Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
|
Sendt: 13-Juni-2009 kl. 19:55 |
Kampus skrev:
Hother skrev:
Kampus skrev:
|
|
Det vil jeg gøre. Det er da helt utroligt så vigtig den remote er. Bare det snart var mandag |
Måske et dumt spøsmål. har du bruget de batterier der fuldt med, man ved jo ikke hvor gammle de er, ellers så prøve lige med nye frisk batterier, kunne jo værre at det var der at problmet er ?
|
 |
Hans j
Guld medlem
Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
|
Sendt: 13-Juni-2009 kl. 19:59 |
Det er vel ikke din zone-knap på remote som driller ?
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
|
Sendt: 13-Juni-2009 kl. 20:02 |
Startrek skrev:
Kampus skrev:
Hother skrev:
Kampus skrev:
|
|
Det vil jeg gøre. Det er da helt utroligt så vigtig den remote er. Bare det snart var mandag
|
Måske et dumt spøsmål. har du bruget de batterier der fuldt med, man ved jo ikke hvor gammle de er, ellers så prøve lige med nye frisk batterier, kunne jo værre at det var der at problmet er ?
|
Startrek I love you. Det var da et godt spørgsmål, hvorfor har jeg ikke selv tænkt på det.
DET VAR BATTERIERNE DER VAR FLADE
Redigeret af Kampus - 13-Juni-2009 kl. 20:02
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 13-Juni-2009 kl. 20:10 |
Kampus skrev:
Startrek skrev:
Kampus skrev:
Hother skrev:
Kampus skrev:
|
|
|
|
Startrek I love you. Det var da et godt spørgsmål, hvorfor har jeg ikke selv tænkt på det.
DET VAR BATTERIERNE DER VAR FLADE
|
Tænk - det var også min tanke, men for pokker din receiver er jo helt ny!
Nå men det var da super at der kom en løsning.
Så behøver jeg ikke at læse mere i brugermanualen i aften
|
|
 |