|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Rulle ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 280 |
![]() Sendt: 14-Juni-2009 kl. 00:49 |
|
Efter et par narkomaner mente de havde mere brug for mit ellers fine Panasonic TH50PX70 (Købt i fælleskøb her på siden) skal jeg have fundet en værdig afløser.
Har været en del emner igennem herinde da jeg kan se der er sket en hel del siden jeg sidst fulgte med på den front. Jeg var yderst godt tilfreds med mit gamle pana tv, og havde planer om det igen skulle været et pana da det passer med min receiver og dvd afspiller. Spørgsmålet er bare hvilken model? Jeg kan se der er nogle modeller der hedder X10/S10E/G10 hvad er forskellen på disse? Så har pana også lige smidt en ny model på gaden V10E. Ved en hurtig sammenligning på Boxer TV's hjemmeside kan jeg se alle modeller jeg har nævnt er godkendte hos dem, så kan jeg regne med de har Mpeg4 tuner ikke? Jeg har på nuværende tidspunkt Parabol fra Canal Digital, men vil nok på sigt have boxer, afhængig af hvilke kanaler der kommer til november, og jeg vil ikke have externe bokse stående. Kan nogle af modellerne evt. bruges som parabolmodtager hvis jeg i stedet beholder Canal Digital? Håber på nogle gode inputs... |
||
/Martin
|
||
![]() |
||
RogueAgent ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Maj-2009 Status: Offline Point: 859 |
![]() |
|
Du kan se en rimelig fornuftig oversigt over forskellene på modellerne her, hvor "upgraden" fra serie til serie bliver fremhævet med blåt: http://ppradio.dk/242-147-211-plasma_2009.htm Et par highligts: Alle modeller har mpeg4 tuner og er boxer godkendt. x10 er hd-ready, dvs. ikke full-hd - den svarer faktisk til px70 i "hierakiet", sidste år var det px80. S10 er full-hd men med et "gammelt" panel, dvs. lidt lavere kontrast og højere strømforbrug. G10 har Neo-PDP panel som giver højere kontrast (de kalder det "infinite contrast, meeeeeen....). Neo-panelet har noget lavere strømforbrug end det der sidder i S10. Der er lidt snak omkring problemer med korrekt afspilning af 24p materiale på G10, se evt. den noget lange tråd om dette emne. (der er en kort opsummering på side 27 V10 har samme panel som G10, men har ingen problemer med 24p. Samtidig har den et par ekstra settings og filtre som gør at muligheden for at få et (nogenlunde) korrekt billede "out of the box" er større end på G10. Endelig har V10 et væsentligt flottere (IMO) design end G10, det er noget tyndere - og for at gå til dit sidste spørgsmål: V10 har indbygget DVB-S tuner, så du kan bruge dit Canal Digital parabolkort i den (den skal have et CI modul i først, men det må du lige snakke med forhandleren om.) Redigeret af RogueAgent - 14-Juni-2009 kl. 08:30 |
||
![]() |
||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
|
En værdig afløser vil helt klart være en 50v10. Ingen problemer og et langt bedre design.
held og lykke med dit valg |
||
![]() |
||
Bjarke ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 923 |
![]() |
|
v10 kan både modtage boxser og satellit fra canal digital.. Men det er vist ikke godkendt til det, da satellittuneren vist kun er garanteret virkende i tyskland... |
||
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
|
||
![]() |
||
clausewitz ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1115 |
![]() |
|
Lidt misvisende da S10 har kontrast 30.000:1 og X10 20.000:1 jf. linket til ppradio. Men i forhold til G10 er det korrekt at kontrasten er lavere. |
||
![]() |
||
Rulle ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 280 |
![]() |
|
Mange tak for inputs, og oversigten fra P&P radio.
Nu kan jeg se at ved G15 og V10 har Viera Cast/DLNA "LAN" Hvad betyder det helt præcist, kan der streames direkte fra f.eks en pc eller hvordan? |
||
/Martin
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40550 |
![]() |
|
Der er begrænsede Internet tjenester tilgængelige, som f.eks You Tube, men det kan ikke bruges til normal surfing som fra en PC. |
||
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6694 |
![]() |
|
X10 svarer til det du mistede, de andre er Full HD. Og de skulle virke med Canal Digital, men ikke med Viasat. |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
RogueAgent ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Maj-2009 Status: Offline Point: 859 |
![]() |
|
mht satellitmodtagelsen, så er det kun v10 som har DVB-s tuner indbygget - og som nævnt kun garanteret til det tyske marked. Den skulle dog virke med Canal Digital, men ikke med Viasat. |
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6694 |
![]() |
|
Ifølge manualen skal der installeres noget Mediaserver software på pc'en. Og der kan afspilles DivX filer med undertekster. Jeg var med til demonstrationen af V10 hos Tapeconnection, og der sagde Panasonic-manden at der er indbygget HD-PLC Powerline Network. Det er muligt jeg har misforstået det, for jeg kan intet finde i manualen om det. Her er noget om at HD-PLC is included Redigeret af Brixen - 14-Juni-2009 kl. 12:21 |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
![]() |
|
Endnu en gang tak for input. Valget står mellem G10/V10 kan jeg se.
V10 kan jeg godt se har fået et par smarte features ekstra, bl.a. DVB-S, og ikke mindst designet. Men prisen er trods alt også 3-4000 højere pt. Hvornår ventes V10 at kan leveres? Kan begge skærmes Viera link bruges til min 2 år gamle SA-XR59 receiver? |
||
/Martin
|
||
![]() |
||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
|
En v10 er de penge mere værd, også hvis du skulle sælge den en dag. Så får du nok solgt en v10 nået hurtigere. Man kan købe dem flere steder, de er kommet til danmark. Viera link skulle virke fint
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |