|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
JKALADK ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-Oktober-2005 Sted: Birkerød Denmark Status: Offline Point: 67 |
![]() Sendt: 13-Juni-2009 kl. 23:36 |
Hej Er der nogen der evt kan vejlede mig om køb af Min første store fladskærm ? Jeg har kikket på Panasonic TXP42G10E 42" men fik så avis fra Elgiganten og så et Samsung LED Tv UE40B6050XXE 40" måske nogen her på recordere kan give mig lidt input omkring disse 2 modeller. Ved ikke rigtigt hvad forskellen er og om begge modeller har mpeg 4 osv. Har hele tiden kikket på LCD vs. Plasma men nu er der altså også kommet LED - Hjælp Hilsen Jan |
|
![]() |
|
Fnulder ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-September-2008 Status: Offline Point: 503 |
![]() |
LED er også LCD. Det betyder bare at LCD skærmen har LED
baggrundsbelysning som gør skærmen tyndere og bruger mindre strøm. Men begge skærme er rigtig gode. Nu ved jeg ikke hvad skærmen skal bruges mest til? Hvis du vægter billedekvalitet som det altafgørende så tag panasonic skærmen. Men samsungen levere bestemt også et rigtig godt billede. Forskellen ligger primært i kontrasten hvor plasma viser bedre detaljer i mørke scener. Men væger du også design bare lidt, så ville samsungen måske være et bedre bud, især hvis du mest bare ser normalt tv hvor billedekvaliteten ikke når de store højder |
|
![]() |
|
JKALADK ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-Oktober-2005 Sted: Birkerød Denmark Status: Offline Point: 67 |
![]() |
Hej og tak for hurtigt svar - gerne flere input Jeg ser almindelig tv en del sport og xfactor / Allstars osv Skal lige nævne at tv skal hænge i et rum hvor der ikke er mulighed for mørklægning og der er vinduer hele vejen rundt. Hilsen Jan |
|
![]() |
|
Fnulder ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-September-2008 Status: Offline Point: 503 |
![]() |
Her er nogle test
Panasonic V10 http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1244 460230 Samsung B7000(mener den eneste forskel på 6000 og 7000 er mediefunktioner) http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1240 994458 Du skal lige slette et mellemrum mellem de tal tilsidst. Ved ikke lige hvorfor der går rod i det ![]() Redigeret af Fnulder - 14-Juni-2009 kl. 00:11 |
|
![]() |
|
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
![]() |
Pana10 er bedst i samtlige dicipliner,som har noget med billedkvalitet at gøre. Samtidigt har det ca 10% større billedareal end Samsung i 40". Men hvis PC,HTPC- og features som design osv betyder meget er Samsung måske det rigtige valg . .
|
|
![]() |
|
uggeren ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-Februar-2009 Status: Offline Point: 158 |
![]() |
Ville vælge 6050. Den har udemærket billedkvalitet og meget federe design, imo.
|
|
![]() |
|
Kief ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2006 Sted: København Status: Offline Point: 2323 |
![]() |
Jeg er enig med Uggeren... Hvis vi stiller B6050 op imod G10, så ligner
sidstnævnte mest af alt noget man så fra Sharp i 2006 (designmæssigt). Men vil give de andre ret i at rent billedmæssigt har G10'eren nok en lille fordel. Først ved V10 synes jeg vi begynder at nærme os en ligeværdig dyst på det designmæssige.. PS: Er ikke specielt begejstret for blæsere i et tv. Meget vel er de stille (for de fleste) men hvad med om 2-3 år? Det finder vi ud af til den tid, håber min utryghed er ubegrundet ![]() |
|
Mvh.
Casper |
|
![]() |
|
Callie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Februar-2005 Sted: Vestamager Status: Offline Point: 563 |
![]() |
De har begge mpeg4 tunere i til både dvb-c og dvb-t. G10 viser tilsyneladende ikke 24p korrekt men i stedet med 3:2 pulldown, hvilket giver skiftende hakkeri i billedet - det skal dog siges, at det ikke er sikkert, at du vil tage dig af det. Omvendt har samsungen problemer med trailing, dvs. hvor der vil være slør bag ved flyttende objekter - igen ikke sikkert, at du vil tage dig af det. Uanset er de begge gode skærme, som du vil blive glad for. Panaen skifter i hvert fald kanaler hurtigt på analog. Samsung er normalt et sekund om kanalskift på analog. Jeg aner ikke om det er ændret på de nye modeller og om det er anderledes med digitale kanaler, det kan være en anden kan svære på det? Redigeret af Callie - 14-Juni-2009 kl. 07:48 |
|
![]() |
|
como ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-April-2006 Status: Offline Point: 163 |
![]() |
Under de lysforhold du beskriver, vil du få mest ud af panasonic i
vinterhalvåret. |
|
![]() |
|
doit ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 901 |
![]() |
Panasonic selvføgelig...!
Alt for unaturligt billede på Samsungen. |
|
![]() |
|
Kief ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2006 Sted: København Status: Offline Point: 2323 |
![]() |
Undrer mig lidt den udtalelse. Der har været skrevet mange gange herinde at plasma klarer sig bedst under mørke lysforhold og at sort- gengivelse kan virke mat og grå hvis der er for meget vinduesbelysning. Det giver ikke megen mening at skrive at man får mest ud af sit tv i vinterhalvåret - man vil vel gerne have maksimalt ud at sit tv hele året? Jeg synes det er fint at anbefale plasma men når man ligefrem går stik i mod tidligere tiders logik, så synes jeg debatten bliver en smule for subjektiv og mister fuldstændig sin objektive kvalitet, eller er det bare mig? |
|
Mvh.
Casper |
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
med hensyn til genskin det slipper man alså ikke for på en samsung lcd
tage en dvd med ned i en butik og få den vist på begge skærme. på den måde kan tydelig se hvad man bedst kan lide, selvom de står i standard indstiling. Men panasonic v10 er jo næsten i samme prisklasse som en edge led. Den skulle du nok også lige tage et kig på. http://www.nbradio.dk/shop/panasonic-tx-p42v10e-5388p.html Redigeret af xcardman - 14-Juni-2009 kl. 09:43 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |