recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - aspect ratio på xbox360
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketaspect ratio på xbox360

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
satyr Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Emne: aspect ratio på xbox360
    Sendt: 18-December-2005 kl. 23:02

Hejsa

Har lige fået MCE 2005 op at køre. Den er forbundet til to xbox360 som medicenter extendere, een hos min underbo og en hos mig. Vi har begge plasmaskærme med 16:9, mens at MCEén kører på en 4:3  17 " skærm. Jeg kan ikke få MCE´til at køre 16:9 på plasmaskærmene og mærkeligt nok kan hverken  philipseskærmen eller panasonicskærmen få billederne strukket ud over det areal som 4:3 aspectet dækker.

Hvordan får jeg MCE til at "udsende" i 16:9 ?

En anden ting der irreterer er at xbox360 érne slet ikke kan finde mit hurtige trådløse netværk (Belkin Pre-N) De kører upåklageligt på mit gamle 811 b tråløse. De finder sagtens Belkin netværket, men de kan ikke få  MAC adresse alle mine Pc´ere kører perfekt.

Hvis jeg skal "smide" flere penge i et netværk er der så nogen der kan fortælle lidt om "tv"kvaliteten på  på enten et 811.g eller a netværk alternativt hvad med de der Homeplugs, som sender med 14-16 Mbit over husets elnet  Nogen erfaringer med transmissions kvaliteten ?

Har p.t. netværksledninger over det hele..........Håber at nogen kan sige god for kvaliteten af 811.g

Var det for mange spørgsmål............................?

Til top
Binnerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-September-2005
Point: 1137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2005 kl. 23:09

satyr: Hvis du i din XBox 360 indstiller den til skærmtype widescreen, så bliver det 16:9 i extender mode også.

Mvh

Brian

Til top
Binnerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-September-2005
Point: 1137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2005 kl. 23:10

satyr: Mht. til dit trådløse netværk, så stiller jeg lige et spørgsmål som måske er tåbeligt.

Du er klar over at Xbox 360'eren ikke har indbygget trådløst netværk, med at det er en tilkøbsadapter, ikke?

Mvh

Brian

Til top
satyr Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-November-2004
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2005 kl. 12:02

Tak for inputs´ne.............................................

For at tage det sidste først....Jeg har brugt de 700kr på en wifi antenne fra MS. Jeg modtager alle signaler fra min MCE via et 811.b netværk uden problemer. Ja bortset fra at video kører uacceptabelt langsomt, hakkende  og i 4:3  jeg derfor nok må hive flere sedler op af lommen hvis jeg vil undgå ledningerne. Derfor;  hvordan er kvaliteten af 811.g (a) transmitteret video. Eller homeplugs ? Alternativt kender nogen et tricks til at få xboxen til at logge på min MIMO trådløse. Den kan sagtens få signalet ind, men ikke komme på netværket. 

Hvad angår aspect ratio i xbox´en er den sat på 480p via component video. Mig bekendt kan det kun gøres i 16:9 format hvorfor jeg tror at det er MCE der sender signalet i 4:3.Min underbo har et philipspalsma der godt vil  acceptere signalet gennem componentkabler, men nægter at vise det i progressiive scan mode. Når vi sætter omskifteren på output signalet fra analogt til HD på xboxen går skærmen i sort.  Hvorfor ?  Alle spil og film kører uden problemer i 16:9.

Jeg har været på mange fora og lige de her problemer er jeg ikke stødt på før.  Men jeg er ret sikker på at jeg måske er een af de første med problemet, men der kommer mange efter mig med de samme problemer i fremtiden.

Lad os få det løst......

Anybody.......(ellers tak for hjælpeforsøgene)

Til top
nordic Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Oktober-2004
Point: 137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2005 kl. 21:03
Hejsa gå på microsoft´s hjemme side og hent under mediecenter tweak programmet, den er speciel vedr. LCD og Plasma jeg fik lidt ekstra på mit LCD ved brug af tweak programmet. Og det er Microsoft der har lavet dette tweak program så det er pålidedeligt osv.

Redigeret af nordic
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu