|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||
Gelardi ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-November-2005 Sted: Aarhus, Denmark Status: Offline Point: 574 |
![]() Sendt: 14-Juni-2009 kl. 11:24 |
||
jeg vil bare dele lidt ud af min erfaring. INdtil nu har jeg brugt PS3 med Wi-Fi til at streame film, musik etc, men det er jo ikke det hurtigtse og man kan ikke komme over 10-15 Mbit/s. Jeg har investeret i følgende: http://www.devolo.com/consumer/5_dlan-200-avplus_starter-kit _product-presentation_1.html
Dette kan føre internet gennem strømkabel, så du behøver ikke trække kabel i hustet i lejligheden, man skal bare sætte stikket i stikkontakt samt netværkskable så er man kørende. Den siger 200 Mbit/s, men i i virkeligheden er den ca. 85 Mbit/s hurtigt, som er jo mere end rigeligt til at streame hvad som helst. Opsætningen tog ca. 10 min, så det er meget nemt..
Nu er det en nydelse at bruge PS3 samt gå på nette med den. Så jeg kan kun anbefale dette på det varmeste. |
|||
SONY KDL-46HX855
SONY STR-DN 1000 ANTHONY GALLO Nucleus Micro 5.1 SONY PS3 500 GB PANASONIC DMP-BDT310 iPhone 5+5s16+32 GB iMac 27" iPad4,32GB3G,white iPad Air 64GB3G,white |
|||
![]() |
|||
CJ1409 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-Maj-2007 Sted: Sweden Status: Offline Point: 134 |
![]() |
||
Godt at høre at det fungerer. Hvor langt fra udgangspunktet har du målt 85 Mbit/sek?
|
|||
![]() |
|||
Gelardi ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-November-2005 Sted: Aarhus, Denmark Status: Offline Point: 574 |
![]() |
||
jeg har ikke selv målt det, men andre som har testet det.....
|
|||
SONY KDL-46HX855
SONY STR-DN 1000 ANTHONY GALLO Nucleus Micro 5.1 SONY PS3 500 GB PANASONIC DMP-BDT310 iPhone 5+5s16+32 GB iMac 27" iPad4,32GB3G,white iPad Air 64GB3G,white |
|||
![]() |
|||
CJ1409 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-Maj-2007 Sted: Sweden Status: Offline Point: 134 |
![]() |
||
Hvor langt fra udgangspunktet streamer du så til din ps3? Og hvor mange MBit stream kan du køre på ps3´en uden den hakker? Eks. HD filer med DTS lyd... (man kan se hvor mange mbit der streames ved at trykke på select under afspilning....) Mvh CJ |
|||
![]() |
|||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
||
Som alternativt kan jeg også anbefale Ciscos løsning en PLK300 som fungerer på samme måde, der har man 1 ethernetstik en den ene enhed og 4 ethernetstik i den anden, det er plug and play, med mulighed for 128 bit kryptering som tilsluttes ved tryk på knap på hver enhed.. altså ingen opsætning via browser eller andet. Jeg opdagede at satte man den i en stikdåse med mange ledninger i blev forbindelse ikke lige så god som hvis den fik lov at sidde direkte i stikdåsen. Min kører også op til 200 mps, men har ikke testet hvor meget hastighed jeg reelt har.. men den har uden problem streamet film med ca. 2000 i bitrate som average direkte fra NAS |
|||
Mvh
René |
|||
![]() |
|||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
||
Ja, det er 2 Mbps. Det burde også fungere trådløst, måske med enkelte klumper en gang i mellem hvis 2.4 Ghz båndet er hårdt belastet der hvor du bor. |
|||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|||
![]() |
|||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
||
Jeg prøvede at flytte en mappe på ca. 180 mb fra min NAS server til min bærbare som har et 100 mbit ethernetkort i og det tog lige knap 1 minut og 20 sek. at flytte mappen. Jeg ved fra da jeg satte powerlinken op at forbindelsen blev klart mere stabil og hurtig da jeg satte stikket direkte i kontakten og ikke i en stikdåse hvor der også var andre stik i, og sådan er den ene stadig sat i på mit kontor, så jeg er sikker på at jeg kan få mere ud af den hvis jeg vil ved at den også kommer direkte i stikket, men streamen har bare kørt helt uden knas indtil nu så har jeg ikke gidet at flytte rundt på ledningerne... men her er min computer jo på papiret også det langsomme led, routeren som NAS disken er sat op på kan køre noget hurtigere... mener endda det er giga når det er via netværk Redigeret af rhsin - 14-Juni-2009 kl. 17:31 |
|||
Mvh
René |
|||
![]() |
|||
Parker18 ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 27 |
![]() |
||
Jeg prøvede at flytte en mappe på ca. 180 mb fra min NAS server til min bærbare som har et 100 mbit ethernetkort i og det tog lige knap 1 minut og 20 sek. at flytte mappen Det var lang tid.. |
|||
![]() |
|||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
||
Dvs cirka 19 Mbps (8*180*1.024^2 / 80 = 19). |
|||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Ja det var jo ikke synderligt imponerende, tror lige en dag jeg vil prøve at bytte rundt på ledningerne, for at se hvormeget man kan få ud af den. Men 10% af den proklamerede hastighed.. og jeg tror sådan set vi har god ledningsførelse da vores hus er 11år gammel |
|||
Mvh
René |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Prøv med een stor fil på f.eks. 200 MB i stedet for en filmappe med mange små filer. |
|||
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Jeg prøvede for sjov at kopiere en stor fil fra min Linux server til min Linux netbook trådløst via NFS (server er kablet til router med 100 Mbps). Da netbook'en har en relativt langsom SSD, kopierede jeg filen til en ramdisk.
Det trådløse setup er B/G netværk med WPA2-PSK kryptering (maksimal nøglelængde). Tætbefolket byområde (Frederiksberg) med masser af andre trådløse routere i nærheden. Hvis jeg er få meter fra routeren får jeg 25 Mbps; det er nok as good as it gets med B/G og kryptering. I den anden ende af en stor lejlighed (afstand til router omkring 20 meter, og routeren er ikke optimalt placeret i det rum hvor den står) får jeg 2.6 Mbps, altså 1/10 af hastigheden i det første tilfælde. Trådløst er ikke bare trådløst... ![]() Redigeret af JesperLund - 14-Juni-2009 kl. 18:39 |
|||
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |