recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 2 HTPC projekter, 2 nybegyndere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket2 HTPC projekter, 2 nybegyndere

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Klyve Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 11-Juni-2009
Status: Offline
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Emne: 2 HTPC projekter, 2 nybegyndere
    Sendt: 11-Juni-2009 kl. 20:31
Hej forum!

Efter at have læst en hel masse, både her og på internationale fora, er det så småt blevet tid til at min fader og jeg vil igang med hver vores HTPC-projekt... Vi har lidt forskellige budgetter og mål, men kommer til at arbejde en del sammen om det! I begge projekter har vi en del ting vi er i tvivl om, så vi håber i kan hjælpe...

Mit projekt:
En billig HTPC, med 1TB HDD og blu-ray drev, men intet tv-kort. Skal indeholde min film og musik samling, og fungere som afspiller af HD-film...
Jeg har kigget på følgende dele, som, så vidt jeg kan se, er anerkendt som brugbare:

Gigabyte GA-MA78GM-US2H
Athlon X2 4850e
Kingston HyperX 2 x 1 GB
WD Caviar Green WD10EADS (1TB)
LiteOnDH-4O1S (Skulle være det "bedste" BD-drev fordi man kan justere hastigheden?)
Antec NSK 2480 (Ikke det lækreste, men billigt er det)

Ca. 3500 kr.

Er der nogen, der ser åbenlyse fejl, mangler eller har forslag til hvordan jeg kan presse prisen yderligere ned?

Videre til min gamle faders setup, og der hvor de virkelig problemer kommer...
Rent hardware mæssigt bliver det samme stamme, et bedre kabinet og så skal det have 2 tv-kort, der kan klare at optage fra yousee HD... Så vidt jeg kan læse mig frem, er det bedste (og nærmest eneste brugbare) kort et floppyDTV ? Men så kommer det, hvor vi virkelig er på bar bund...
For at kunne optage og samtidig se tv (eller se 2 kanaler på én gang), skal man have 2 tunere. (Korrekt?)
Disse tunerkort skal så have et CAM-modul, hvori yousee kortet skal placeres? Men det skulle være muligt at undgå disse kortlæsere (som jo alligevel koster 500 kr. stykket) ved at bruge noget der hedder SoftCAM? Virker det også for 2 tunere, helt uden at have noget CAM i? (Han har et yousee kort, men vil da gerne spare de 500 kr. hvis det er muligt)...

Det skal siges at vi er begge ganske rutinerede pc-brugere (og besidder masser af gå-på-mod), så bare læs på med gode råd osv.

På forhånd tak for hjælpen.

Klyve

Redigeret af Klyve - 13-Juni-2009 kl. 09:40
Til top
ShadowDK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-September-2008
Sted: Denmark
Point: 200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2009 kl. 14:09

Jeg tror løsningen ville være Smart Wi-kort - Jeg tror ikke softcam kan klare den.

Og ja for at se en kanal og optage en anden skal du have to tunere i, men således også to kort hvis det er yousee - Det med to kort kan løses med Smart wi - Er mig bekendt også en billigere løsning :)
Til top
Lemond Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 16-September-2008
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2009 kl. 23:11
Hvorfor ikke WD Caviar Green WD10EADS - den har 32MB cache, WD10EAVS har kun 8MB. Og så er den også en smule billigere.
Til top
Klyve Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2009 kl. 09:40
Vi tjekker lige op på Smart-Wii så, ærgeligt at SoftCAM ikke kan spare os for lidt penge! Tak for hjælpen!

Tak for rådet om den HDD, ser ikke nogen grund til at vælge den model jeg først havde valgt. Den du har foreslået er billigere og med større cache, så den er hermed kommet med...

Tak for rådene så langt - kom gerne med flere!
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2009 kl. 10:23

Overvej hvilket software, der skal anvendes...
Det har indflydelse på muligr valg af TV-kort, herunder nogle der er billigere end floppy/firedtv...

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Klyve Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2009 kl. 09:17
Beklager den manglende information, jeg var ikke klar over at software'en havde betydningen i den relation!
Den HTPC, der får tunerkort, vil med al sandsynlighed komme til at køre med windows 7 media center... Hvad betyder det for vores muligheder?
Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Oktober-2004
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2009 kl. 10:05
Vælg FloppyDTV eller FireDTV, hvis I skal kører alt andet end Linux, det er den sikre løsning.
Den Ben
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2009 kl. 11:02

Oprindeligt skrevet af Klyve Klyve skrev:

Beklager den manglende information, jeg var ikke klar over at software'en havde betydningen i den relation!
Den HTPC, der får tunerkort, vil med al sandsynlighed komme til at køre med windows 7 media center... Hvad betyder det for vores muligheder?

Windows 7 er efter min mening den eneste rigtige og bedste løsning nu. Microsoft har virkelig taget sig sammen og givet stort set alt og alle baghjul med deres Media center nu. Det eneste jeg ikke ved, det er hvordan den håndterer 2 FloppyDTV kort, da jeg kun har et. Men sådan som det virker med et kort, så tror jeg ikke det bliver det store problem.

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2009 kl. 13:28
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Klyve Klyve skrev:

Windows 7 er efter min mening den eneste rigtige og bedste løsning nu. Microsoft har virkelig taget sig sammen og givet stort set alt og alle baghjul med deres Media center nu. Det eneste jeg ikke ved, det er hvordan den håndterer 2 FloppyDTV kort, da jeg kun har et. Men sådan som det virker med et kort, så tror jeg ikke det bliver det store problem.

7mc virker perfekt med 3 gange Floppy/firedtv
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu