recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hvilket CTR tv ville i vælge ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkethvilket CTR tv ville i vælge ?

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2058
Direkte link til dette indlæg Emne: hvilket CTR tv ville i vælge ?
    Sendt: 18-December-2005 kl. 22:18
hej.

Jeg har et Philips 32 PW9520 på prøve herhjemme, men det dutter ikke.

Der er alt for meget "slør" på billedet når der er noget der går stærkt (fodbold & håndbold).

Jeg havde ellers læst en masse godt om lige netop dette tv, men jeg er godt nok ikke tilfreds med det.

Er der nogle der har et CRT tv, som de ville anbefale, og er det fri for ovennævnte problem.?

mvh
Allan
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2005 kl. 22:42

Hej Pipper,

Et 100 Hz Sony med FD Trinitron rør.

Fodr det gerne med digitalt modtaget signal fra en Selector eller en sat box og kør RGB.

Slå støjreduktion, der kan sløre billeder med bevægelser fra, hvis du alligevel vil se noget analogt modtaget. Det kan måske også hjælpe på Philips'en/Philips'et? (Hvad hedder det? )

Så er fodbold OK, stillbilleder hopper og flimrer ikke og du har et af de bedste billedrør, der er fremstillet overhovedet. EISA* awarded i '97. Sony brugte 4 år på at beregne glasdimensioner, designe afbøjning og støddæmpning af det.

Eneste dårlige nyt er, at det er TUNGT og at Sony udfaser salg af CRT TV i Danmark. Til gengæld er der billedkvalitet for alle pengene. Mit eget er fra 2003 og jeg har kun set to 32" CRT TV med bedre billede. De kostede over 25.000 i 2003.

*European Imaging and Sound Association - fagpressefolk fra 52 tidsskrifter i 19 lande.

Redigeret af Carser
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2005 kl. 22:55
Oprindeligt skrevet af pipper pipper skrev:

Jeg har et Philips 32 PW9520 på prøve herhjemme, men det dutter ikke.

Der er alt for meget "slør" på billedet når der er noget der går stærkt (fodbold & håndbold).

Har du arbejdet med justeringerne endnu?  Hvis ikke, så prøv følgende:

Start med at slå alt fra af filtre og effekter der har med billedet at gøre. Pixel plus, Natural motion osv.

Skru derefter kraftigt ned for kontrast og detaljer (detail / skarphed). Farverne skal sikkert også have et hak nedad.

Herefter tester du de enkelte billede-effekter, sætter de enkelte on/off og ser hvad de gør ved billedet.

/Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3842
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2005 kl. 10:57

BeoVision 3 32" eller et Avant 32".

Desværre gået ud af produktion men der er enkelte butikker der stadig har dem

Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2005 kl. 15:19

Er det kun det tv fra Sony med FD triniton rør der duer, eller er det generelt Sonys triniton rør der bare er gode.

Hvad måske med et par modelnumrer?

mvh Allan

Til top
Splifen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Juli-2005
Point: 152
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2005 kl. 16:02

Jeg har haft et Phillips PW 9545 som jeg har været super glad for...

Men jeg syntes ikke man kan råde andre til hvad de skal købe....man skal se det med egne øjne. Vi er jo heldigvis forskellige...ellers kan jeg bakke op om Lars leg med indstillinger, det gør underværker.

Det kan jo smutte det skidt og det gjorde det så..
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2005 kl. 16:13

Oprindeligt skrevet af pipper pipper skrev:

Er det kun det tv fra Sony med FD triniton rør der duer, eller er det generelt Sonys triniton rør der bare er gode.

Hvad måske med et par modelnumrer?

Triniton-rør har alle dage kun været været krumme på én led. Og været så gode, at EF i sin tid blokerede for indførsel af dem i større udgaver (så vidt jeg husker >22"). Protektionisme.

FD betyder, at det er 100% fladt (Flat Display). Så det er nemt at se. I '97 var det en revolution og verdens første helt flade CRT.

Udover god kontrast synes jeg også, at geometri og stabilitet i størrelse af billede også ved mere lys o.l. er langt bedre på plads end typisk på andre CRT-TV. Jeg kan godt lide Philips, men næsten alle jeg har set, gør billedet større i takt med at det bliver lysere. Det bryder jeg mig ikke om. 

Sonys farver er i særklasse. Med lidt indstilling kan man opnå noget, der minder om monitor-kvalitet. Fantastisk ved godt input, afslørende ved knapt så godt. For skarpheden er også i topklasse. Tekst-TV kan man skære sig på!

Modellerne er jeg ikke ajour med. Men som Claes er inde på, er prisen i dag helt i bund. Mit hedder KV32-FX66E, er fra 2002/2003 og har bl.a. remote locator, PIP (dog kun en tuner), subwoofer, BBE digitallyd, Dolby Virtual Surround og en meget lækker remote.

Redigeret af Carser
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2005 kl. 17:09
vil da gerne se lidt nærmere på en Sony, men hvor forhandles de. Jeg har søgt på nettet, men kan ikke finde nogle steder.

mvh
Allan
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2005 kl. 18:08

De dukker forholdsvis jævnligt op i El-Giganten, Bilka og Føtex, der sikkert alle køber restlagre op.

M.v.h. Carser

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2005 kl. 21:00

Jeg vil måske godt tilslutte mig Lars og Splifen's råd om at lade øjnene vejlede. Ikke at jeg er specielt kyndig på området om TV teknikker og katoderør, men da jeg i sin tid (>8år) siden valgte mit nuværende TV var Sony ikke så enestående som det måske udtrykkes i tråden her. Jeg valgte selv et Panasonic Quintrix baseret TV.

Selv kunne jeg aldrig drømme om at købe en Trinitron baseret PC monitor, da de karakteristiske 'damper wires' ødelægger billedet. For de der ikke kender til Trinitron bør de være opmærksomme på at teknikken kræver to stabiliserings-tråde 1/3 og 2/3 (vandret) nede på skærmen. Når man først har opdaget de to tråde (der optræder som sorte streger) er de (for mig) svære at få øjnene fra igen. Om det samme er tilfældet for et TV, hvor se-afstanden trods alt er noget større, har jeg ikke erfaring med.

Mit råd: tag ud og kig!

/Lars

Redigeret af laursen
Redaktør, recordere.dk
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2005 kl. 21:47

Jeg er en smule splittet

Holder 100% med Carser omkring Sony FD Trinitron fjernsyn og deres fortræffeligheder, og er helt enig i hans beskrivelser af skarphed, dynamikområde (sort/hvid) osv, har aldrig tidligere villet købe andet selv, bruger da også en Sony Trinitron monitor til min PC.

Men da mit elskede Sony FD Trinitron døde for godt 4 mdr. siden stod jeg selv i samme situation og skulle vælge nyt fjernsyn. Ingen fladskærm uanset pris kan imho måle sig med en super CRT skærm før der for alvor sendes rigtig HDTV så det blev også denne gang til en CRT skærm til mig.
Det blev dog for første gang ikke til et Sony, da jeg fik et rigtigt godt tilbud på et Panasonic Quintrix 32" 100hz, og jeg må sige jeg er meget positivt overrasket. Det står altså kanongodt og kan ligesom sonyen også levere helt sort.

Jeg vil også anbefale og gå ud at kigge live, men hold et ekstra øje på Sony og Panasonics modeller.

Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2005 kl. 22:07
Spawn: Hvilken model er det her du har. Og hvad med texttv, er det et med mange sider i hukommelsen:

mvh
Allan
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu