|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
nkt1 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 474 |
![]() Sendt: 16-Juni-2009 kl. 14:22 |
Hej, Da jeg nok snart får en hjemmebio i kælderen, skal alt mit grej af højttalere, receiver etc flyttes derned, og derfor står jeg uden højttaler til mit Pioneer fjernsyn. Da vi har planer om at gøre stuen rimelig minimalistisk i udseende, og derfor ikke vil fylde den med store højttalere, vil jeg høre om forslag til højjtalere til vores tv..? Kunne man købe en squeezebox boom og så sætte tv til denne eller en B&W Zeppelin, og så have dem til at stå under tvét..? Eller findes der andre alternativer ..? Vil nemlig gerne at tvét bare skal hænge og svæve på væggen og så trække alle kabler inde i væggen. Har planer om at købe et beosound 5 til stuen, men mener ikke man kan koble eksternt udstyr dertil, ellers vil det jo være oplagt at køre fjernsynet op i beosound 5. Nogle forslag..? Mvh, Nicolai Redigeret af nkt1 - 16-Juni-2009 kl. 14:56 |
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
kender ikke beosound 5, men der burde vil være optisk eller noget analog indgang. ellers har dit tv jo en indbygget lille forstærker og nogle små ipod eller tilsvarende kunne bruges.
|
|
![]() |
|
nkt1 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 474 |
![]() |
Beosound har HDMI indgang + optisk, men optisk er vel kun for overførsel af digital lyd og ikke analog..
Redigeret af nkt1 - 16-Juni-2009 kl. 14:56 |
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
med optisk kan man også sende 2 kanel pcm lyd ud. Så lyden kommer ud selv om du kun kører med et analog tvsignal.
|
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9446 |
![]() |
hvilke højttalere er forbundet til sådan et Beosound 5 ?
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg prøver lige i aften at forbinde tv til min denon via optisk for at tjekke om ok.. Takker mange gange for hjælpen.. |
|
![]() |
|
![]() |
Hi Lahan, Jeg kunne forestille mig jeg skulle ud og købe nogle brugte Beolab 4000 |
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9446 |
![]() |
Ok
Så er der da 3 åbenlyse måde at forbinde det på. A) Benyt optisk til din BeoSound 5000 eller B) forbind dit tv direkte til disse Beolab 4000. eller C) Gør både A og B. Redigeret af lahan - 16-Juni-2009 kl. 15:38 |
|
![]() |
|
![]() |
Hi Lahan, B måden bliver da lidt svært hvis jeg også skal have lyd gennem højttalerne fra min mp3 samling som ligger på Beosound 5..? Men som sagt, så prøver jeg A metoden i aften og hvis det virker er det bar fjong.. Redigeret af nkt1 - 16-Juni-2009 kl. 15:35 |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg benytter selv metode C, så kan vælge at tænde for forstærkeren hvis jeg vil have lidt ekstra god lyd. Ofte kører jeg dog med højttalerne direkte forbundet til tv'et. Men hvorfor lige en BeoSound 5, det kan jo fås billigere og bestemt ligeså smart, både med funktioner og design. Redigeret af lahan - 16-Juni-2009 kl. 15:38 |
|
![]() |
|
![]() |
Så kræver det vel også at højttalerne kan biampes hvis mulighed c skal bruges..? Så skal man nok huske ikke at tænde for sin forstærker som sidder i beosound mens man sidder og kører fjernsynslyden ud gennem højttalerne.. Eller har jeg forstået det forkert? Kan ikke helt se hvordan du ville forbinde højttalerne både til tv og til anlæg..? |
|
![]() |
|
![]() |
Slukkes forstærkeren, så bliver højttalerne auto forbundet til tv'et. Kik evt her ca midt på siden. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |