recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mediaportal er ustabil - Freezing
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMediaportal er ustabil - Freezing

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Madsbabz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Emne: Mediaportal er ustabil - Freezing
    Sendt: 17-Juni-2009 kl. 12:32

Jeg har min Acer AspireRevo "up and running" med alle de plugins jeg synes er gode, men men..

- Nogle gange når jeg starter en video (gennem Moving Pictures), fryser Mediaportal bare. SÅ skal jeg tabbe ud og lukke det, og åbne igen. Det sker specielt ved afspilning af ISO og ved skift fra en ISO film til en anden ISO film.

Nogen der har erfaringer med ovenstående, og kender en løsning på problemet?

Til top
ChriZ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Juni-2006
Point: 106
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2009 kl. 14:59
Oprindeligt skrevet af Madsbabz Madsbabz skrev:

Jeg har min Acer AspireRevo "up and running" med alle de plugins jeg synes er gode, men men..

- Nogle gange når jeg starter en video (gennem Moving Pictures), fryser Mediaportal bare. SÅ skal jeg tabbe ud og lukke det, og åbne igen. Det sker specielt ved afspilning af ISO og ved skift fra en ISO film til en anden ISO film.

Nogen der har erfaringer med ovenstående, og kender en løsning på problemet?

Hej

Ikke noget egentlig svar til dig, jeg har ingen erfaringer med Moving Pictures overhovedet - men tror du ikke det bedste du kan gøre er at samle logs og sende dem ind på MediaPortals bug-report forum? De plejer nu at være gode til den slags derinde..

/Christian
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2009 kl. 16:02
Keep it simple....Hvis ikke du er i stand til at løse problemer som disse....Så er Media Portal ikke noget for dig...

Der er tale om et filterproblem i dit tilfælde....Dette nærmest med garanti...
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2009 kl. 16:22

Det kan skyldes mange ting, men mit umiddelbare bet er også på et filterproblem som patriarken. Får du de samme problemer hvis du afspiller via My Videos?

De filer du prøver at afspille, ligger de på din Acer eller ligger de på NAS eller lign.? Det kan nemlig også skyldes et netværksproblem.

Har du prøvet at lade MediaPortal stå i længere tid når den fryser? Spørger for at finde ud af om den går fuldstændigt kold eller om det blot er et spørgsmål om at der går noget tid før afspilningen starter. Prøv at se om du kan fremprovokere det på et tidspunkt hvor du ikke skal se en film, og så lad den stå i op til 5 min. Hvis den ikke er gået igang der, kan du godt regne med at den er gået helt i stå.

Også, hvilket styresystem kører du? XP? Jeg har tidligere haft store problemer med mit netværk og adgang til mine delte mapper med film osv. på XP, hvilket i perioder kom til udslag i problemer som det du nævner. Det hjalp enormt at skifte til Vista.

Til top
Madsbabz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-December-2008
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2009 kl. 23:02
Tak for jeres hurtige svar ;)

Filerne ligger på en normal ekstern harddisk.

Styresystemet er Vista.

Og last: Hvad er et filterproblem ;)

Nej måske burde jeg ik bruge mediaportal når jeg er så rookie, men er der andre bedre alternativer der også understøtter hardware acceleration? Jeg behøver skam ikke alle de fancy custom features, men mediaportal tiltaler mig hovedsageligt pga fx moving pictures m.v.

Jeg har ikke prøvet at lade den stå i 5 mins, men måske i 2 mins or so.. kan prøve at give den lidt mere tid.

Mht filterprobs - er der rent faktisk en løsning eller hvad er det for noget stads? :-)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu