recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pioneer anlæg opsætning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPioneer anlæg opsætning

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
WPreDW Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 57
Direkte link til dette indlæg Emne: Pioneer anlæg opsætning
    Sendt: 17-Juni-2009 kl. 17:53

Hej alle,

så tager vi lige en lille tester - jeg har et lille problem med opsætning af hele Pioneer banden.

Jeg har følgende:
PDP-428XD
LX01 (Surround system inkl. optager)
BDP-LX71

Mit spørgsmål er nu - jeg syntes ikke den plejede at skrive 36bit i info på skærmen når jeg kørte 1080p 24 p. Derfor prøvede jeg at sætte bluray'en direkte i skærmen og nu skrev den det godt nok. Kan det være fordi jeg kører gennem LX01'eren (sub'en) Kan den ikke videresende så gode farver til skærmen? Hvad er det optimale setup, hvis ikke det kan lade sig gøre at køre ren HDMI?
Det direkte kabel var et nyt supra - og er lidt i tvivl om hvad det fra sub'en til skærmen er. Det kan også være det der giver et problem.

Beklager hvis der er dumme spørgsmål imellem :)

Mvh
Christian

Redigeret af WPreDW - 17-Juni-2009 kl. 18:46
Christian
Pioneer PDP-428XD
Pioneer BDP-LX71
Pioneer LX01
Til top
WPreDW Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2009 kl. 19:27

Tror iøvrigt jeg har fundet ud, at det der giver problemer det er hvis jeg sætter high speed transmission til på HDMI kabellerne fra bluray... så får jeg ikke lyd, men hvis jeg ikke kører det, så kan den ikke køre 36-bit

ARGH!!!!

Christian
Pioneer PDP-428XD
Pioneer BDP-LX71
Pioneer LX01
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2009 kl. 19:55
Min skriver også 36 bit. Ville så gerne at den skrev 24p, men det vil den ikke Anyway, hvis ikke det hakker, er det vel ok
Til top
WPreDW Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2009 kl. 20:37

Ok - lige for at være helt sikker - hvad betyder de 36-bit - er det ikke antallet af farver eller noget i den stil? eller betyder det reelt 24p? eller noget helt 3.?

Jeg har fundet ud af at hvis jeg kører med HighSpeed og sætter IronMan kan den ikke afspille lyd. (TrueHD) men Blood Diamond (Dolby D.) så kan den godt.

Er der nogen omveje til at få 36-bit og TrueHD?

Umiddelbart hakker den ikke - lidt en gang imellem ved voldsomme panoreringer :(

Christian
Pioneer PDP-428XD
Pioneer BDP-LX71
Pioneer LX01
Til top
kimols Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-April-2007
Point: 1485
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2009 kl. 20:47
Så vidt jeg ved,skal du ikke lægge noget i de 36bit,det er bare noget fremtidssikret,det har ingen betydning da det vist nok kun dagsdato kører 8bit(mener jeg har hørt det fra en klog tv mand)så hæng mig ikke lige op på det 100%,men det er der omkring
Angående truehd.dts master audio så skal du ændre lyden i din lx71 bluray til pcm i audio lyden istedet for auto...
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld
Til top
WPreDW Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2009 kl. 21:03

Kimols >> Så skriver den DVD-audio/PCM og jeg er lidt i tvivl om hvorvidt jeg får fuldt lydbillede i baghøjtalerne

Christian
Pioneer PDP-428XD
Pioneer BDP-LX71
Pioneer LX01
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu