Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
xang72
Ny bruger
Oprettet: 04-December-2005
Status: Offline
Point: 9
|
Emne: Hvilket video Signal/kabel ?? Sendt: 08-December-2005 kl. 21:05 |
Jeg har købt dette MB, Aopen I915Gmm-hfs, som har disse video out stik..
1 - Alm vga
2 - DVI
3 - S-Video
4 - YPbPr - Via 3 phono stik som har farverne Blå, Grøn, Rød.
Jeg gik egentlig og troede at S-Video var det bedste valg, men er blevet fortalt at det er et dårligt valg, fordi kvaliteten af dette er meget ringe.
Mit TV, et Sony KV36FS70/G har følgende indgange
1 - Audio/video via scart
2 - S-Video via scart
3 - RGB via scart
-----
Mit spørgsmål er om jeg kan forbinde den udgang fra min PC som hedder YPbPr, til min indgang på TV'et som heder RGB ?
Jeg er specielt interreseret i a høre fra andre Aopen / Sony ejere, men andre erfaringer er selvfølgelig også meget velkommene.
Hilsen Peter
|
Hilsen - Peter
xang72
Ny bruger
|
Sendt: 08-December-2005 kl. 21:59 |
Jeg vil selvfølgelig også gerne høre fra folk, som måske har købt, eller har kenskab til et grafikkort som virker under MCE, og som kan tilsluttes RGB indgangen på mit TV.
Hilsen - Peter
|
Hilsen - Peter
gribben11
Ny bruger
Oprettet: 08-December-2005
Point: 2
|
Sendt: 08-December-2005 kl. 22:53 |
Man kan ofte ændre rgb/ypbpr i software enten på inputtet af dit tv eller outputtet af pc'en
du kan roligt prøve at forbinde de 2 ting y-g, pb-b, pr-r og du vil få billede på, men hvis du ikke kan ændre hverken in eller out-put hjælper det dig jo ikke for så ser det ikke særligt godt ud (farve ombytning)
|
 |
xang72
Ny bruger
|
Sendt: 09-December-2005 kl. 01:46 |
Jeg har fundet en meny i mit grafikkort opsætning, hvor man kan vælge RGB, HDTV og en masse anden formater, men de er alle "grået ud" ...
Er det fordi der ikke er tilsluttet noget stik på output på grafikkortet ?
Jeg vil være træt at at give 350Kr for et kabel, og så finde ud af at man ikke kan vælge en ny format....
Mit Grafikkort er en Intel 915GM onboard ting..
Hilsen Peter
|
Hilsen - Peter
jemagnussen
Ny bruger
Oprettet: 07-November-2005
Sted: Denmark
Point: 12
|
Sendt: 13-December-2005 kl. 12:01 |
Hej,
Vi har en Dell Dimension 8300, med 1GB ram, Ati Radeon 9800 Pro med 128MB ram og et Hauppage PVR 500 MCE tunerkort med 2 tunere. MCE 2005 på Dansk.
Denne er indtil vi får en X-Box 360 (pt. udsolgt alle vegne...) som extender, sat op i soveværelset som test. Den larmer jo selvfølgeligt helt urimeligt så WAF er i bund pt... :-(
Vi har et Sony KLV-L23M1 som skulle være HDTV klart...
Vi har pt. koblet TV - PC sammen ved hjælp af et S-video kabel og er bestemt ikke imponerede over kvaliteten... :-(
Som decoder har vi købt Nvidia software decoder til 29US$ for at kunne se tv overhovedet...
Kan nogen hjælpe os med hvad vi skal lave om/skifte ud for at få et ordentligt billede på skærmen, både signal fra Stofanet og almindeligt Windows brugerflade - som det er nu er kvaliteten af fjernsynet dårligere end før og det er næsten umuligt at arbejde i f.eks. Word på TV'et...
Mvh
Jesper
|
 |
Kluks
Bruger
Oprettet: 28-Februar-2004
Point: 246
|
Sendt: 13-December-2005 kl. 13:24 |
jemagnussen skrev:
Denne er indtil vi får en X-Box 360 (pt. udsolgt alle vegne...) som extender, sat op i soveværelset som test. Den larmer jo selvfølgeligt helt urimeligt så WAF er i bund pt... :-(
|
Du skal nok lige være opmærksom på at xbox 360 også larmer...
jemagnussen skrev:
Vi har et Sony KLV-L23M1 som skulle være HDTV klart...
Vi har pt. koblet TV - PC sammen ved hjælp af et S-video kabel og er bestemt ikke imponerede over kvaliteten... :-(
| Hvorfor S-video? Dit LCD fjernsyn må da have enten VGA eller DVI input. Det giver et klart bedre billede og skulle gerne ligne en alm. computerskærm med den opløsning skærmen understøtter (1366x768)!
|
 |
jemagnussen
Ny bruger
|
Sendt: 14-December-2005 kl. 09:53 |
Hej Kluks,
S-video fordi det var det kabel jeg havde liggende, desværre er der ikke hverken VGA eller DVI indgange på fjernsynet, men en komposit indgang. Nu er problemet at jeg ikke har kunnet finde et kabel fra DVI/VGA udgang på grafikkortet til komposit indgang på fjernsynet.... måske er der en derude som kan hjælpe...?
Mvh
Jesper
|
 |
jemagnussen
Ny bruger
|
Sendt: 20-December-2005 kl. 14:15 |
Hej,
Har købt X360 Premium og nu kører det bare derudaf med HDTV og det hele...
Jo X360 støjer lidt, men det er faktisk ikke ret meget man hører til den, ikke nok til at ødelægge glæden ved den utroligt flotte opløsning man får, det er vildt flot... at man så får en spilledåse med i købet gør vel ikke noget....
Mvh
Jesper
|
 |
jemagnussen
Ny bruger
|
Sendt: 20-December-2005 kl. 14:17 |
Ups. glemte lige at fortælle at LCD'et har KOMPONENT og ikke KOMPOSIT indgang... der er en væsentlig forskel...
Mvh
Jesper
|
 |
Palmolive
Bruger
Oprettet: 25-Oktober-2004
Point: 177
|
Sendt: 21-December-2005 kl. 16:12 |
Til nvidia 6600GT medfølger adapter til component... Det fås iøvrigt i en passivt kølet udgave...
|
Samsung 52M87, H3126 | Denon DVD-3800BD (kodefri), AVR-4308 | Marantz SA-11S2 | Zune 80GB, ZuneHD 32GB
|
 |