recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forskel på SC-LX71 & SC-LX81
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketForskel på SC-LX71 & SC-LX81

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Berend Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 115
Direkte link til dette indlæg Emne: Forskel på SC-LX71 & SC-LX81
    Sendt: 18-Juni-2009 kl. 08:56

Er der nogen som kender forskellen på SC-LX71 & SC-LX81 i praksis. Er der lavet en side by side test? Hvis man kigger på specifikationerne, er der jo stort set ingen forskel....10 watt udgangseffekt på hver kanal, 1 koaksial og 1 HDMI udgang. Retfærdigør disse forskelle, 20-25% forskel på prisen?

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2009 kl. 09:01

Du har desuden 1 ekstra HDMI udgang+ en mere avanceret THX certificering

Jeg har ikke kendskab til en side by side test. Nogen siger at der er lydforskel til fordel for LX81, men flere siger at det er noget vrøvl

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Berend Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2009 kl. 15:02

Hej Hother!

Ok, Jeg skal nemlig ærglig indrømme at, da jeg købte LX81, ikke var klar over at de var så ens

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2009 kl. 15:39
Oprindeligt skrevet af Berend Berend skrev:

Hej Hother!

Ok, Jeg skal nemlig ærglig indrømme at, da jeg købte LX81, ikke var klar over at de var så ens

Ja selv brugermanualen er den samme

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2009 kl. 16:07
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Berend Berend skrev:

Hej Hother!

Ja selv brugermanualen er den samme

Ja og hvis man læser side 131 om specificationer, så er der kun 10 watt til forskel pr kanal. Selv vægten er den samme, så det er stømforsyningen sikkert også.

På side 14 står der at der er 1 ekstra HDMI out og en ekstra optisk in. Det er ikke meget for 3000 kr ekstra

Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Point: 823
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2009 kl. 19:43

Jeg ved ikke om den mere avanceret THX certificering giver en forksel i lyden? What Hifi mente de kunne høre stor forskel, men nok ikke dem jeg ville stole mest på...

Det kunne være sjovt at lave en sammenligning med samme setup. Ellers er det jo umilgt at spotte om der er en forskel.

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2009 kl. 19:47
Oprindeligt skrevet af Leviathan.jk Leviathan.jk skrev:

Jeg ved ikke om den mere avanceret THX certificering giver en forksel i lyden? What Hifi mente de kunne høre stor forskel, men nok ikke dem jeg ville stole mest på...

Det kunne være sjovt at lave en sammenligning med samme setup. Ellers er det jo umilgt at spotte om der er en forskel.

What HiFi har skam også fået på hatten over den "mening" - også af branchefolk

Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Point: 823
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2009 kl. 20:22
Ja, de laver godt nok et par brølere en gang i mellem, utroligt de er så velsete mange steder imo.

Hvis man har både projektor og tv, kan jeg godt se hvorfor man vil have en 81 i stedet for dog ;)

Redigeret af Leviathan.jk - 18-Juni-2009 kl. 20:23
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2009 kl. 20:34

Ja, de laver godt nok et par brølere en gang i mellem, utroligt de er så velsete mange steder imo.

Hvis man har både projektor og tv, kan jeg godt se hvorfor man vil have en 81 i stedet for dog ;)

Ja bestemt - 2 HDMI udgange er ikke så ringe

Til top
Willer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Januar-2006
Point: 313
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2009 kl. 20:49

SC-LX81 er en af de få som kan sende signalet ud på begge HDMI udgange samtidig. Der gjorde udslaget da jeg købte min.  

Redigeret af Willer - 18-Juni-2009 kl. 20:49
Kristian
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2009 kl. 20:50
Oprindeligt skrevet af Willer Willer skrev:

SC-LX81 er en af de få som kan sende signalet ud på begge HDMI udgange samtidig. Der gjorde udslaget da jeg købte min.  

Så har du jo købte det rigtige

Til top
Berend Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2009 kl. 21:16

Så må jeg jo hænge endnu en skærm op i stuen

Til top

Besvar Besvar Side  12>