recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp sorround, tv og ps3
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp sorround, tv og ps3

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jp1983 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp sorround, tv og ps3
    Sendt: 17-Juni-2009 kl. 20:35
Hey igen herinde,
Vidste ikke hvor jeg skulle lægge dette spørgsmål, derfor blev det herinde.

Jeg har fornyligt købt et PQ3000 tv, hvilket jeg er godt tilfreds. Har nu fået et sorround sæt HT303su også fra LG(ved godt det er et billigt, men det er et midlertidigt).

Det er nu lykkedes mig at få lyd ud på dvd-filmene(underligt ;)) og på de analoge tv-kanaler. Men jeg forstår ikke, at jeg ikke kan få lyd ud, når jeg bruger PS3 eller ser de digitale kanaler. Er der nogen af jer, der har en idé til hvorfor det er?

Er der nogen af jer, som kan hjælpe mig?
Til top
BeoBrian Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-September-2007
Point: 305
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2009 kl. 12:06

Du har desværre kun et sæt stereo analog ind, på dette system. Det betyder at du ikke kan udnytte fuld surround fra PS3 og andre kilder, du kan kun hive et analogt stereospor over i anlægget, og derefter kan anlægget stilles til Dolby Pro Logic og simulere surround sound, men det er langt fra det samme, som når du har en digital indgang.

Det du kan gøre indtil videre er at trække et phono kabel som regel rød og hvid, fra TV'et hvor der står Audio out, og ned i LG anlægget der hvor der står audio in. Så får du stereolyden over anlægget. Så skal du sikkert vælge AUX eller AV for at skifte indgang på anlægget. Men på denne måde vil al den lyd som afspilles fra TV'et går udover dit anlæg. Det er den eneste løsning for dit setup, som det ser ud nu.

Taler på egne vegne, af ren interesse for branchen, og ønsker blot at opleve det allerbedste - Some day.....Tror faktisk jeg er ved at være der.....det næste må være projektor
Til top
jp1983 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Februar-2009
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2009 kl. 23:09
tak Brian, men jeg kan stadig ikke få det til at fungere... Har sat rød hvid til rød hvid(audio out til audio in), men den vil kun afspille lyd fra de analoge kanaler. Der kommer ingen lyd fra de digitale kanaler, samt fra PS3en. Kan godt overleve, at der kun kommer stereo, så det går nok, men vil bare gerne have den over der. Ved I hvad der kan være grunden? Skal sætte den på TV-audio for der kommer lyd!

Og det er kun et midlertidigt anlæg til det næste halve års tid, da jeg så gerne skulle have sparet sammen til nyt igen, men der har været en masse ting der skulle indkøbes, derfor blev det dette midlertidig :))
Til top
ClausJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2006
Point: 559
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2009 kl. 10:30
Du kører sikkert digital lyd (via HDMI) ud af PS3 og ind i TV'et, men TV'et sender kun analog lyd ud fra analoge kilder.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu