|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
wcc1 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-Maj-2008 Sted: aalborg Status: Offline Point: 219 |
![]() Sendt: 23-Juni-2009 kl. 11:41 |
er der nogle der kender denne model lg bd 370 , har lige læst en tæst i et home cinema blad at den er bedre end panasonic bd 80. og det siger ikke så lidt.
|
|
|
|
![]() |
|
Jørgensen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Februar-2008 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 886 |
![]() |
Hej wcc1
Kom i anden forbindelse forbi en test af Panasonic DMP-BD60. I testen fremgår det specifikt, at billedkvaliteten på ovennævnte Panasonic har en bedre billedkvalitet end LG-modellen. "The suggested retail price seems very good too and is on a par with the LG BD370 which offers a similar feature set. However, the DMP-BD60 has a far superior picture performance, made possible by the magnificent UniPhier chip." Link til ovenstående test. http://www.trustedreviews.com/home-cinema/review/2009/03/12/ Panasonic-DMP-BD60-Blu-ray-Player/p4 Der kan jo være forskellige meninger. De har samme sted tidligere testet LG BD370 med et udmærket resultat, men udviklingen flytter sig jo, og denne Panasonic gør sig altså bedre gældende på billedkvaliteten, hvad der er nok så vigtigt. ![]() Mvh. Jørgensen |
|
![]() |
|
Lukket bruger 2 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 586 |
![]() |
Det kommer jo så an på, hvad afspillerne bruges til ? Hvis det kun er til BD, så er LG'en jo fin nok. Der er ingen forskel på dem hvad BD angår. Til DVD.....tjaaa....der fejler de begge. Uniphier chippen er ikke faldet synderlig heldig ud i nogle af de afspillere der bruger den og det en del. LG'en har vundet over Pana BD55 i jysk test. Dog pakket ind i et lidt andet kabinet end det LG leverer maskinen i. Det hjælper som regel på en afspillers ydelse hvis prisen er lidt højere eller der står et mere kendt navn på forsiden af plaststikken. |
|
![]() |
|
Jørgensen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Februar-2008 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 886 |
![]() |
Argh - det er en jungle at finde rundt i.
Jeg har godt læst, at dvd-afspilning ikke altid er den store force for en BD-afspiller, men jeg var ikke klar over, at det som her kan henføres til fx UniPhier chippen, som formentlig også er mere rettet mod BD-afspilning. Og ja - det skulle ikke undre mig, om lyd- og billede får et hak opad i anmelderens øjne, bare der er tale om en mærkevare. Mvh. Jørgensen |
|
![]() |
|
Lukket bruger 2 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 586 |
![]() |
Du skal ikke være fortvivlet. Grunden til at det netop er en jungle grunder i det faktum, at selv producenterne ikke kan finde ud af det. Basalt set er der ganske få afspillere der håndterer dvd ordentligt. Inklusive diverse topmodeller. Det handler om ydelse...ikke om pris. Prøv blot at forklare det til de producenter der lever af højt profilerede prestigeprodukter, samt de blade der tester dem. Det pudsige ved netop LG afspilleren er, at den og så den samme, blot i en anden kasse, har fået to forskellige karakterer i ydelse på billedet. Den eneste forskel i softwaren på de to er opstartslogo'et. Eller er de 100% identiske. Pt. rangere amerikanske Oppo som referencen på dvd med deres 983 afspiller. Maskinen benytter et ABT chipset. Om deres BD83 gør der det lige så godt har jeg endnu til gode at se. Men mon ikke der er en grund til at Denon i deres næste serie BD afspillere benytter ABT-chippen |
|
![]() |
|
hedberg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2911 |
![]() |
Den fornemmelse sidder jeg ihvertfald selv tit med. Specielt når nogle produkter udnævnes til "reference" før de overhovedet er kommet på gaden og nogle gange enda i komplet ufærdige udgaver. Nu har jeg selv en Oppo afspiller og jeg er meget glad for den, men hypen om dette produkt har været lige voldsom nok (her tænker jeg ikke på forhandlerne/producenten som er temmeligt tavse).
|
|
Med venlig hilsen,
Thomas |
|
![]() |
|
mimse ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 100 |
![]() |
Hvad er den "anden udgave" for en maskine? |
|
![]() |
|
![]() |
@Rysz
Tak for uddybningen. ![]() Til mit behov har jeg ikke brug for en Oppo, så som begyndermaskine lægger jeg ud med en Panasonic BD35 til kr. 1.500. Så må jeg se om jeg bliver mere kræsen senere hen. ![]() Mvh. Jørgensen |
|
![]() |
|
wcc1 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-Maj-2008 Sted: aalborg Status: Offline Point: 219 |
![]() |
hvad for en vil i anbefale jeg køber , lige nu har jeg en ps3 som jeg bruger ,men jeg vil gerne have bedre billed kvalitet. jeg har en toshiba ep30 hd-dvd som jeg også bruger og der er billed kvaliteten bedre end på ps3 ,for når jeg avspiller transformers som som jeg har på blu og hd-dvd er hd-dvd billed kvaliteten bedre og det er jo nok avspilleren der er bedre.så jeg skal have en der er bedre på billed kvalitet, derfor kunne lg være et godt valg men hvis billed er bedre på pana vil jeg nok vælge den. hvad med den nye pioneer bdp320 kender i til den. |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
jeg glemte at skrive det er i det nye nummer af home cinema choice 170 jeg læste testen med lg. ved i hvad en mkv fil er.
|
|
|
|
![]() |
|
![]() |
@wcc1
Anbefaling af BD-afspiller kontra din PS3-afspiller kan jeg ikke hjælpe dig med i detaljen, da jeg stadig tæller ned til at få min første BD-afspiller, førnævnte Panasonic BD35, i hænderne mandag eftermiddag. Jeg googlede dog lige prisen på den Pioneer BDP 320 og med en pris fra 3.250 til 4.000 på Pricerunner.dk bør du måske også inddrage den Oppo i billedet, som mange herinde omtaler spændt i tråde, og som Rysz er inde på længere oppe på siden. Ellers er Pioneer da et godt mærke. Det nærmeste jeg kom en omtale af den, var at den loadede ret langsomt, men skulle have god billedkvalitet og lydkvalitet. Men god jagt, nu vil jeg logge af for weekenden. Mvh. Jørgensen |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
De fleste film tar' mellem 25 og 40 sek |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |