recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung LE-32M61B/40M61B. Pc tilslutning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung LE-32M61B/40M61B. Pc tilslutning

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Rtorp Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 186
Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung LE-32M61B/40M61B. Pc tilslutning
    Sendt: 21-December-2005 kl. 08:52

Hej,

Er der ejere af en af ovenstående modeller der kan oplyse hvordan billedkvaliteten er hvis man tilslutter en PC til TV via VGA? (JPEG stillbilleder, internet osv.)

Jeg har købt et JVC som ikke løser dette særlig godt. Så jeg overvejer at levere dette retur og investere i Samsungen, men vil gerne høre om ejernes erfaringer. Også om de er tilfredse med TV'et som helhed.

På forhånd tak

Til top
stigc Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Juli-2004
Point: 447
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2005 kl. 08:59
Oprindeligt skrevet af Rtorp Rtorp skrev:

Hej,

Er der ejere af en af ovenstående modeller der kan oplyse hvordan billedkvaliteten er hvis man tilslutter en PC til TV via VGA? (JPEG stillbilleder, internet osv.)

Jeg har købt et JVC som ikke løser dette særlig godt. Så jeg overvejer at levere dette retur og investere i Samsungen, men vil gerne høre om ejernes erfaringer. Også om de er tilfredse med TV'et som helhed.

På forhånd tak

Har prøvet at sætte en bærbar på via vga-stikket på min 32R51, PC'en kørte dog kun 800x600, men jeg synes det så fornuftigt ud, min radio er tilsluttet via HDMI, det ser også pænt ud, men det er også nemt når radioen kun har en ens farvet baggrund med lidt tekst

Redigeret af stigc
Stig

Blot min ringe mening !
Til top
npa-at-dvd Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 23-November-2004
Point: 43
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2005 kl. 10:30

Jeg har et Samsung LE32R51B. Jeg har prøvet at se HDTV samples fra Microsoft (www.wmvhd.com) via VGA (1360 x 768 @60 Hz) og det ser FREMRAGENDE ud.

Har ikke prøvet DVI eller HDMI.

/Niels

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9403
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2005 kl. 10:33

Hvis du ønsker den bedst kvalitet med billeder fra en PC, er der kun en mulighed. Det er LG som de eneste har 1:1 pixelmapping.

Læs evt nogle af de lange tråde om netop dette emne på www.hifi4all.dk

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2005 kl. 13:25

Vi har lige fået et Samsung 40" LCD (40M61B) ind af døren til test, prøver at huske at få testet det også

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Birdynamnam Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 29-August-2005
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2005 kl. 09:01
Samsungen har også 1:1 pixelmapping gennem vga, men ikke gennem hdmi.
Til top
Rtorp Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2005 kl. 09:19
Jeg krydser arme og ben. Har nu købt Samsungen og leverer i dag JVC'en retur. Så selv om jeg havde fået det til en billig penge (kr.11.999) så var det ikke nok til at tilfredsstille mig
Til top
Rtorp Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2005 kl. 09:09
Modtog i går mit nye Samsung. Og til info. er jeg umiddelbart fuldt tilfreds med det den præsterer med PC-tilslutning via VGA.
Til top
TWA123 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 21-December-2005
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2005 kl. 09:50

Hej,

Hvis man downloader nogle WMVHD clip fra Microsoft og vil se disse via en tilsluttet PC på Samsung LE-32M61, hvilken PC indgang skal man bruge på TV'et og kan man se både 720P og 1080P eller kun 720P videoerne?

mvh

Thomas

Redigeret af TWA123
Til top
BrianJVC Se dropdown menu
--
--
Brian er stoppet hos JVC

Oprettet: 26-Maj-2004
Point: 1188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2005 kl. 11:17
En vigtig detalje at notere sig er at den eneste opløsning som deles af både PC og TV-produkter er 1920 x 1080, dette gør at du enten bliver nødt til at opskalere eller nedskalere billedet. Fordi i dit grafik kort har du nogle bestemte indstillinger, og disse kan TV'et ikke direkte lave uden op eller nedskalering. Når en TV skærm er eksempelvis 1366 x 768, er det det præcise antal punkter du skal fylde ud, med signal fra din PC, har du så en PC der eksempelvis kører 1280 x 768, så vil den enten have sorte områder i siderne, eller også vil den opskalere signalet til 1366 x 768.
JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Til top
BrianJVC Se dropdown menu
--
--
Brian er stoppet hos JVC

Oprettet: 26-Maj-2004
Point: 1188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2005 kl. 11:51

Hej,

På forhånd tak

Vi anbefaler på vores skærme at man benytter HDMI indgangen på fladskærmene, da vores VGA indgang kun understøtter VGA, XGA (640 x 480, 1024 x 768)
JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu