|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6390 |
![]() Sendt: 24-Juni-2009 kl. 19:43 |
Hej Jeg fik min Oppo i formiddags Jeg er ved at opdatere firmwaren til den kodefri FW (via USB), men jeg får denne besked: "Cannot find a valid firmware upgrade The main firmware has not been upgraded" Afspillerens main firmware ender på 430, som den skal for at den kodefri FW virker Det er en region A-afspiller Hvad har jeg gjort forkert? |
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
![]() |
|
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
Har du tjekke hvilken FW som din maskine er lev. med ?
For der er tale om to type kodefri FW, et til dan gammle FW og en til den nye Beta FW fra Oppo, så hvis du bruger den ny beta FW, skal du føst hente den orginal beta FW ned og instaler den og så instaler denne kodefri FW som passe til. |
|
![]() |
|
hedberg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2911 |
![]() |
Har du update filerne liggende i et katalog kaldet "UPG" på USB key'en? |
|
Med venlig hilsen,
Thomas |
|
![]() |
|
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6390 |
![]() |
Nej, jeg har en separat fil "BDP-83.BIN" Men nu har jeg downloadet den originale firmware 0430 i UPG-mappe med tre filer |
|
Mikael Simpson |
|
![]() |
|
hedberg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2911 |
![]() |
Jeg kører selv med 601 firmwaren. Først installerede jeg 601 opgraderingen herfra. Basalt set så udpakker du .zip filen til en USB nøgle. De 3 filer skal ligge i et katalog kaldet UPG i roden af drevet. Stik USB nøglen i den slukkede Oppo afspiller og start den. Maskinen opgraderer nu sig selv og slukker. Fjern USB nøglen og fjern de 3 filer i UPG kataloget. Kopier nu den hackede firmware herfra ind i UPG kataloget Stik USB nøglen i den slukkede Oppo afspiller og start den. Maskinen opgraderer nu sig selv og slukker. Herefter er den kodefri ved at trykke SETUP. Tryk nu 7, 8, 9 og derefter 1, 2, eller 3 for:
Sidder lige nu og ser en region B encoded film på Oppo'en og det virker ganske godt.
Redigeret af hedberg - 24-Juni-2009 kl. 23:42 |
|
Med venlig hilsen,
Thomas |
|
![]() |
|
![]() |
Det lyder godt, må vente til i aften
![]() |
|
Mikael Simpson |
|
![]() |
|
nkt1 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 474 |
![]() |
Hedberg, Er det den hackede 601 version du kører med..? Har nemlig lige fået min Oppo idag, så skal hjem og lege med den i aften og vil også firmware opdatere indtil harware kittet er tilgængelig.. Redigeret af nkt1 - 25-Juni-2009 kl. 13:30 |
|
![]() |
|
![]() |
Ja, jeg kører med den hackede firmware lige nu. |
|
Med venlig hilsen,
Thomas |
|
![]() |
|
![]() |
Iøvrigt tillykke med din nye afspiller.
|
|
Med venlig hilsen,
Thomas |
|
![]() |
|
nkt1 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 474 |
![]() |
jeg takker mange gange, bare træls man sidder og kigger på den ude på arbejdet i stedet for hjemme i sofaen, så tiden går langsom lige nu..!! Kan man geninstalere den gamle OPPO firmware såfremt der sker noget med maskinen..? Jeg så at garantien går tabt hvis man lægger et hacket firmware på..? |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har ikke forsøgt, men i readme filen til den hackede firmware står der at man "bare" skal bede om at få "Reset to factory defaults" inde i Setup. I teorien ryger garantien når man laver den slags. Det er ikke anderledes med hardware løsningen.
Redigeret af hedberg - 25-Juni-2009 kl. 14:59 |
|
Med venlig hilsen,
Thomas |
|
![]() |
|
![]() |
Nej det kan der selvfølgelig være noget om... Så er der en time til, så er det hjemad.. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |