|
problemer med azomedia |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | ||||
ralle23
Ny bruger Oprettet: 22-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 12 |
Emne: problemer med azomedia Sendt: 22-December-2005 kl. 13:47 |
|||
jeg ville lige høre om jeg er den eneste der har haft problemer med azomedia??
jeg har handlet nogle tdk- skiver men har nu brændt 20 skiver i 3 forskellige maskiner, og der er fejl i dem alle
azo skriver at det tager mindst 3 uger før de kan kigge på dem og skriver derudover at det er min brænder det er i vejen med de er ret ubehagelige at snakke med, er der nogle der har prøvet burnalot.dk?? de er da meget billige med deres verbatim skiver er der nogle der har prøvet disse? |
||||
qxl.dk
danmarks største online auktion |
||||
Moef
Guld medlem Oprettet: 26-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 909 |
Sendt: 22-December-2005 kl. 18:16 | |||
Jeg har handlet hos wesellcd.dk de gange jeg har købt DVD & cd'er, ingen problemer. Leveret indenfor 1-2 dage.
Jeg har kun købt Verbatim DVD'er og Cd'er. Verbatim har aldrig skuffet mig i hverken computer ell. DVD recorder. Her er de mærker jeg bruger (som sagt Verbatim): - DVD-R 8 x speed - CD-R 48 x speed - DVD+RW 4 x speed Moef |
||||
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit
Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard |
||||
spawn
Guld medlem Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
Sendt: 22-December-2005 kl. 19:07 | |||
100% enig med Moef Jeg handler også hos wesellcd, ingen problemer - har lavet hundredevis af tests med diverse mærker og anbefaler også altid at holde sig til Verbatim eller Ritek skiver som er noget af det der kommer tættest på Verbatim kvalitet/kompatibilitet. Der er 2 vigtige faktorer at tage højde for når man køber skiver: 1. Brændekvalitet, at man altid kan lave en brænding der genererer en helt jævn kurve fra inderste til yderste spor på skiven. Det er frygteligt at brænde noget vigtigt der halter igennem ved afspilning fordi kurven hopper op og ned og der er døde sektorer (fejlbrændinger) på skiven, og især er det frygteligt at miste det sidste af eks en film (eller noget andet vigtigt materiale) fordi der ikke kan brændes jævnt på hele skiven og de sidste 10-20% er dødt. 2. Kompatibilitet, med det mener jeg dels kompatibilitet med forskellige brændere, men i særdeleshed også kompatibilitet med forskellige afspillere, idag benyttes jo alle mulige afspillere i alle prislag, både i computer, xbox, ps2, recordere, diverse noname dvd-afspillere osv. Verbatim virker hver gang, både ved brænding og ved afspilning uanset hvor du afspiller. Og Ritek skiver er noget af det der kommer tættest på. ps: nej, jeg har ingen relationer til og får ingen procenter fra Verbatim men har leveret mange dvd-produktioner til kunder og derfor været nødt til at teste mange varianter af skiver for kvalitet og kompabilitet. pss: TDK skiver plejer normalt ikke at give de store problemer heller, men du kan selvfølgelig have været uheldig at få en dårlig sending, det er dog heller ikke helt umuligt at den brænder du benytter måske behøver en firmwareopdatering (eller sågar en udskiftning) - hvis du prøver med en Verbatim skive og den heller ikke vil, så ville jeg fejlsøge på din brænder. Redigeret af spawn |
||||
DrageMester
Guld medlem Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
Sendt: 22-December-2005 kl. 22:07 | |||
Jeg har aldrig handlet der. Hos WeSellCD.com, IT-Netsupply.dk og Mediecentralen.com har jeg ikke haft nogen problemer der er værd at skrive om.
Hvordan har du testet at der er fejl i dem alle? Hvis du har testet alle skiverne i den samme læser/afspiller, så KAN det jo også være læser/afspiller der er blevet dårlig.
Tja, hvis det er en enkelt brænder så kan de jo godt have ret, men hvis det som du skriver er tre forskellige brændere så er det jo ikke den mest sandsynlige forklaring!
Ikke fra BurnaLot.dk, men jeg køber stort set ikke andet end Verbatim medier og medier produceret af Taiyo Yuden, der generelt er anerkendt som de bedste på markedet. Spawn foreslår Ritek medier som værende gode, og jeg kan ikke påstå at jeg selv har prøvet dem, men der er altså rigtigt mange på bl.a. CDFreaks Blank Media Forum som har rapporteret store problemer med langtidsholdbarheden af Ritek DVD medier. Derfor tør jeg ikke selv købe nogen. |
||||
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
||||
spawn
Guld medlem Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
Sendt: 22-December-2005 kl. 22:28 | |||
Har godt nok aldrig selv oplevet problemer med langtidsholdbarhed på de ritek skiver jeg har brugt i tidens løb, alle virker fint stadigvæk. Det er da også første gang jeg læser om problemet i noget forum overhovedet. På forsiden er der eks. også en tråd om Taiyo Yuden medier http://club.cdfreaks.com/showthread.php?t=159988 Men det understreger sådan set bare endnu mere vigtigheden af medierne der benyttes, og at der indimellem kan forekomme dårlige serier næsten uanset hvad man gør. Så anbefalingen må fortsat være hold dig til Verbatim :-)
|
||||
ralle23
Sendt: 22-December-2005 kl. 22:32 | |||
hejsa
tak for indlæg jeg kan ikke lige finde noget firmware til min brænder?? jeg har som sagt brugt 3 forskellige maskiner, så det byrde ikke være derfor men jeg håber da ikke det er brænderen der skal ud, men den har nu heller ikke lavet fejl på det andet no name medier jeg kører med som reserve. det var bare for at høre om der var nogen der havde prøvet burnalot.dk da det var det billigste salg af verbatimskiver jeg kunne finde, måske der er ander der er lige så billige???? hvad er det mest fornuftige at køre med - eller + dvd skiver og hvor mange x er det bedste?? 1-4-8 eller 16 her er det verbatim skiver jeg tænker på?? er det som moef skriver eller er de andre lige så gode
|
||||
qxl.dk
||||
DrageMester
Guld medlem Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
Sendt: 22-December-2005 kl. 22:46 | |||
Hvis det kun var den ene tråd, så havde jeg slet ikke giddet nævne det! Men dette er bare en af mange tråde og indlæg om problemer med Ritek DVD medier købt indenfor de sidste 1-2 år, og den tråd jeg linkede til havde rent faktisk en afstemning med et lysende klart resultat blandt dem der svarede!
Der findes INGEN mærker overhovedet, hvor der ikke er nogen et eller andet sted, som har haft problemer med dem. Men når man ser på folks generelle erfaring over et stykke tid, så skiller Taiyo Yuden og Verbatim sig ud som værende de bedste. Se f.eks. afstemningen i denne tråd (What is the best DVD media?): 57% stemmer på Taiyo Yuden, 17% stemmer på Verbatim, og på tredjepladsen ligger Ritek med 5% - så det er ikke alle der har dårlige erfaringer. |
||||
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
||||
Lars
Administrator recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
Sendt: 22-December-2005 kl. 23:05 | |||
Blot for en ordens skyld, så må jeg hellere afsløre at langt de fleste firmaer syd for grænsen hører under samme firma. Det er butikker som: www.azomedia.com Reelt er der kun 2 firmaer - som deler kunderne imellem sig igennem en række internet-butikker. /Lars |
||||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
||||
DrageMester
Sendt: 22-December-2005 kl. 23:08 | |||
Det kan ikke være særligt svært for os her på forummet, at fortælle dig hvor du kan hente firmware til en ukendt brænder af ukendt mærke.
Selvom en brænder kan brænde på en type og ikke på en anden type DVD skiver, så behøver det ikke at være typen af DVD skiver den er gal med - alle DVD brændere er ikke lige godt optimerede til alle typer DVD skiver (og jeg mener ikke bare +R/-R, jeg mener den enkelte Media IDentifier).
Det varierer ugentligt og nogen dage dagligt hvem der er billigst med de enkelte typer DVD skiver, så jeg foreslår at du kigger på flere af de ovennævnte steder lige før du skal købe!
Det kommer helt an på brænder og firmware! Nogle brændere foretrækker DVD+R og andre foretrækker DVD-R. De nyeste brændere er optimeret til de nye 16x medier og er stadigvæk gode til de ældre 8x medier og måske 4x, men er ofte ikke så gode til ældre 2x og 1x medier. Ældre brændere er typisk ikke så gode til 16x medier, eller kan måske slet ikke skrive på dem. Hvis du har en moderne 16x DVD brænder, så foreslår jeg Verbatim 16x DVD+R eller DVD-R skiver som et fornuftigt udgangspunkt. Verbatim er iøvrigt som de første ved at udfase de langsommere medier, og er derfor begyndt at købe andre producenters 8x skiver og sælge dem med Verbatim logo på, og det kan allerede være vanskeligt at gætte sig til hvad man køber, hvis man køber verbatim 8x medier. De sælger dog ikke skod medier under Verbatim navnet. Hvad skal man så IKKE købe? Hvis man vil undgå en masse stress, fejlbrændninger og talløse indlæg i diverse fora om sine problemer, så bør man efter min mening undlade at købe følgende:
For at se hvilke erfaringer andre har gjort sig med medier på en brænder, så er CDFreaks Optical Drives Forum nok det største og mest dedikerede forum. man kan også søge på VideoHelps DVD Media List efter erfaringer med en medie type. |
||||
|
||||
ralle23
Sendt: 22-December-2005 kl. 23:12 | |||
hejsa min brænder er en toshiba ts-l 462a det er hvad jeg ved |
||||
qxl.dk
||||
DrageMester
Sendt: 22-December-2005 kl. 23:13 | |||
Jeg kan ikke sige om du har ret med de ovennævnte firmaer, men følgende to firmaer hører ikke til i samme gruppe, og udgør derfor reelle alternativer: www.mediecentralen.com (ligger i Malmø) IT-Netsupply.dk (ligger i Flensborg med postboks i Padborg) |
||||
|
||||
spawn
Sendt: 22-December-2005 kl. 23:16 | |||
Tja, det var nu heller ikke fordi jeg ville starte en "hvad er bedste dvd media" diskussion at jeg anbefalede Verbatim og Ritek I den afstemning kan man jo ihvertfald se at der blandt club.cdfreaks medlemmer er en forkærlighed for Taiyo Yuden, hvilket også er en fin parameter for at det bestemt nok er gode skiver. Omvendt var der på http://forum.rpc1.org/ i gamle dage en stor forkærlighed for Ritek medier. Så det svinger nok lidt. Så også på det område finder man altid lidt religionskrig, nogen sværger til det ene, andre til noget andet. Personligt har jeg aldrig haft en Verbatim eller Ritek skive der svigtede, men Verbatimerne måler lidt bedre. Jeg har til gengæld testet mange andre dårlige medier. Det var egentlig mest udfra disse personlige erfaringer jeg gav min anbefaling. Ikke for at antyde at Taiyo Yuden ikke også skulle være gode (eller måske ovenikøbet de bedste). Men iøvrigt, så er jeg jo i bund og grund fuldstændig enig med dine anbefalinger, og anerkender også club.cdfreaks som et af de bedste steder at søge information.
Redigeret af spawn |
||||
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |