recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af højtalere til Onkyo TX-SR607
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketValg af højtalere til Onkyo TX-SR607

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Groennegaard Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af højtalere til Onkyo TX-SR607
    Sendt: 26-Juni-2009 kl. 20:08

Jeg står i den heldige situation, at jeg skal ud og anskaffe mig et Surround anlæg, som Surround receiver regner jeg med at købe en Onkyo TX-SR607 som jeg har set på nettet til kr. 3900,-

Mit problem ligger i, at jeg ikke kan finde ud af hvilke højtalere jeg skal vælge til receiveren. Jeg har set på følgende to sæt

1. Dali Concept 6 højtalersystem til kr. 4999,- hos hifiklubben

http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/systemer/dali _concept_6_hoejttalersystem.htm

2. Scansonic 7.0 højtalersystem til kr.7999,- hos cableman

http://www.cableman.dk/product.asp?product=2900

Umiddelbart er jeg mest til Dali systemet, da jeg intet kender til Scansonic.

Håber I kan hjælpe mig, skriv også meget gerne hvis I har forslag til andre højtalere i samme prislag som vil passe bedre til recieveren.

På forhånd tak  

Redigeret af Groennegaard - 26-Juni-2009 kl. 20:09
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2009 kl. 21:43

Jeg har selv haft flere dali sæt, men ikke Concept-serien.  Det er så vidt jeg ved en rimelig god serie til prisen, men hvis jeg var dig ville jeg kigge efter et brugt sæt, enten Concept serien, eller også kan du se om du kan gå lidt op ved at købe brugt. Køber du et brugt sæt Concept og ønsker at opgradere senere, så er tabet ikke så stort, og der er en del Concept-sæt på brugtmarkedet.

Jeg kender heller ikke Scansonic og har faktisk ike hørt om det (hvad jeg lige kan komme i tanke om ).

Held og lykke med dit valg

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Hyl.dk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Januar-2009
Point: 353
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2009 kl. 10:59
BEMÆRK: nedenstående er min peronlige mening, hvad du syntes om højtalerene ved jeg jo ikke! UD OG LYT

Arg... Pls hold dig fra concept serien. De er i mine øre ikke engang værd at overveje! Generelt er dali for dyre i forhold til lyden. Jeg mener ikke man får rigtig lyd før man runder Ikon 6 og helst Mentor i begge tilfælde findes lyden bedre til billigere pris ved andre mærker.
Jeg tilbragte så sent som i går en hel eftermiddag sammen med et par venner på at lytte til forskellige gulvhøjtalere. Det korte resumé er at Hifiklubben ikke sælger noget der er værd at investere i ift andre steder. Dagens helt store overraskelse var "Acoustic Enegy" (AE), som spiller kanont til prisen! Både deres Agis NEO serie og Aelite (som dog ligger over dit budget) spiller fantastisk. En anden overraskelse var Audio phunk, som dog nok bliver svære at finde.

Håber du kunne bruge det til lidt
Udstyr:
* Receiver - Pioneer VSX-LX60
* Effekt - XTZ Edge A2-300 (2 stk Bi-amp)
* Front - XTZ 99.36 MK1
* Center - XTZ 99.25 MK1
* Sub - XTZ 99 W10.16 (m. 700W klasse-D modul)
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2009 kl. 11:14

Oprindeligt skrevet af Hyl.dk Hyl.dk skrev:

BEMÆRK: nedenstående er min peronlige mening, hvad du syntes om højtalerene ved jeg jo ikke! UD OG LYT

Arg... Pls hold dig fra concept serien. De er i mine øre ikke engang værd at overveje! Generelt er dali for dyre i forhold til lyden. Jeg mener ikke man får rigtig lyd før man runder Ikon 6 og helst Mentor i begge tilfælde findes lyden bedre til billigere pris ved andre mærker.
Jeg tilbragte så sent som i går en hel eftermiddag sammen med et par venner på at lytte til forskellige gulvhøjtalere. Det korte resumé er at Hifiklubben ikke sælger noget der er værd at investere i ift andre steder. Dagens helt store overraskelse var "Acoustic Enegy" (AE), som spiller kanont til prisen! Både deres Agis NEO serie og Aelite (som dog ligger over dit budget) spiller fantastisk. En anden overraskelse var Audio phunk, som dog nok bliver svære at finde.

Håber du kunne bruge det til lidt

Problemet er jo at Groennegaard jo har et budget der ikke tillader det helt store, men jeg må tillade mig at være lidt uenig med dig når vi snakker surround, hvor imod vi sagtens kan blive enige om at Dali Concept-serien ikke leverer nok til seriøs stereo.  Omvendt vil dette system give surround i en rimelig hæderlig kvalitet TIL PRISEN, hvor jeg slet ikke er enig med dig idet du siger man kan få meget bedre systemer til prisen. Mht. IKON og MENTOR serierne så synes jeg ikke man kan sige de er dyre, men i forhold til IKON serien, så er der ikke gjort så meget ved kabinette. Nydeligt, men bestemt ikke pralende

Lydmæsigt vinder Ikon og Mentor serien på deres bånd/kombidiskanter, men man skal være tilhænger af en lys lyd der så til gengæld er meget detaljeret.

Min konklution ville være at finde et brugt sæt, helst hæve budgettet lidt så man evt. kunne gå efter en Dali Ikon 5,1 sæt som har vundet mange tests, men som til gengæld er uhyre svære at finde brugt. (måske fordi ejerne er rigtigt godt tilfreds med dem)

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2009 kl. 11:27

Dali Concept 6 De er fine nok til surround med en aktiv sub. Men til stereo lyd falder de meget igennem. Men ellers må du ud og lytte. højtaler lyder meget forskelligt og derfor synes jeg også det er meget svært og anbefale højtaler.
Det kommer jo også an kom dit behov til musik, hvis det er kun er 20-30 procent af dit behov. Så kan du godt købe et sæt Dali Concept 6 men husk og købe en aktiv sub til dem. De kender ikke til bas.

Redigeret af xcardman - 27-Juni-2009 kl. 11:29
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2009 kl. 13:27
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Dali Concept 6 De er fine nok til surround med en aktiv sub. Men til stereo lyd falder de meget igennem. Men ellers må du ud og lytte. højtaler lyder meget forskelligt og derfor synes jeg også det er meget svært og anbefale højtaler.
Det kommer jo også an kom dit behov til musik, hvis det er kun er 20-30 procent af dit behov. Så kan du godt købe et sæt Dali Concept 6 men husk og købe en aktiv sub til dem. De kender ikke til bas.

Enig

Til top
hubba Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-April-2009
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2009 kl. 14:23

Hejsa ved ikke om det er med vilje, men de to lydsystemer er begge uden sub er det bevidst ????

Ellers syntes jeg til prisen du måske skulle overveje at kigge på harbosound harbosat 10 med harbosub 10 til 4499 kr så for du eet komplet 5.1 system som vil matche din receiver rigtig godt

Du kan faktisk finde en test herinde på højtalerne..

hjemmeside: harbosound.dk

god jagt...

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2009 kl. 15:43

Tak for alle de gode svar...

Ja det er bevidst at jeg har undladt subben, da jeg vil spare sammen til en god sub.

Jeg har også kigget på det harbosound sæt, er dog bare lidt i tvivl om hvorvidt højtalerene er gode nok til, at spille musik (stereo) ? Men jeg overvejer bestemt sættet.

Til top
Hyl.dk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Januar-2009
Point: 353
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2009 kl. 17:14
Hvordan kommer din fordeling til at være med film vs. musik?
Udstyr:
* Receiver - Pioneer VSX-LX60
* Effekt - XTZ Edge A2-300 (2 stk Bi-amp)
* Front - XTZ 99.36 MK1
* Center - XTZ 99.25 MK1
* Sub - XTZ 99 W10.16 (m. 700W klasse-D modul)
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8685
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2009 kl. 18:06
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Dali Concept 6 De er fine nok til surround med en aktiv sub. Men til stereo lyd falder de meget igennem. Men ellers må du ud og lytte. højtaler lyder meget forskelligt og derfor synes jeg også det er meget svært og
anbefale højtaler. Det kommer jo også an kom dit behov til musik, hvis det er kun er 20-30 procent af dit behov. Så kan du godt købe et sæt Dali Concept 6 men husk og købe en aktiv sub til dem. De kender ikke til bas.

Jeg synes ellers at mine små Concept 2 giver pænt med bas ved musik.

Dog skal det siges, at min forrige Denon forstærker tilsyneladende ikke kunne finde bassen i højtalerne, men min nuværende Marantz har intet problem.

Selvfølgelig kan større og dyrere højtalere spille bedre, men mere bas er der efter mine præferencer ikke behov for i lyden.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2009 kl. 19:08
Fordelingen vil nok ca. være 60 % film/ps3 spil og 40 % musik. Jeg syntes ret godt om  Harbosound systemet, og ud fra hvad jeg kan læse mig til på dette forum, skulle de også være udemærket- prisen taget i betragtning
Til top
truehorses Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-April-2009
Point: 107
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2009 kl. 20:07
Oprindeligt skrevet af Groennegaard Groennegaard skrev:

Tak for alle de gode svar...

Ja det er bevidst at jeg har undladt subben, da jeg vil spare sammen til en god sub.

Jeg har også kigget på det harbosound sæt, er dog bare lidt i tvivl om hvorvidt højtalerene er gode nok til, at spille musik (stereo) ? Men jeg overvejer bestemt sættet.

Vil umiddelbart mene at de er minimum er på Dali concept niveau mht musik..

truehorses
LG50PS7000
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu