|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
major ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 17-September-2006 Status: Offline Point: 4 |
![]() Sendt: 28-Maj-2009 kl. 22:50 |
Hej folkens,
Sidder og overvejer både et LG 42PG6000 og 42PQ6000. Jeg er klar over at PQ6000 er nyere. Egentlig hælder jeg mest til PG6000 da det alle steder lyder som et mere high-end tv. Men hvad siger i? Skal PQ6000 anses som PG6000s afløser - og altså dermed et bedre tv? Jeg kan bl.a. se på LG's hjemmeside at PQ6000 ikke har TruMotion/100hz - hvilket PG6000 har. Dog nævnes det i flere forskellige fora at PQ6000 også har 100hz... Hvad er korrekt? Er der nogen der ved om der er blæsere i disse tv? Jeg er ret støj-følsom :-) Mvh. Søren |
|
![]() |
|
Vistrup ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1179 |
![]() |
Det ville svare til at foretrække px80 over x10.
|
|
LG C1 65"
Sonos Arc Sonos Sub3 Apple TV 4K PS5 |
|
![]() |
|
kskruger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3498 |
![]() |
Jeg har et 42PQ6000 og det er muse stille, siger intet. Det er også rigtigt, at PQ6000 ikke har TruMotion 100Hz, men jeg savner det ikke.
|
|
![]() |
|
major ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 17-September-2006 Status: Offline Point: 4 |
![]() |
Mange tak for info - så bliver det nok et PQ6000 :-)
|
|
![]() |
|
truehorses ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 107 |
![]() |
Køb den nye og glem alt om truemotion.....bedre tv bedre billede |
|
truehorses
LG50PS7000 |
|
![]() |
|
tbp3 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 232 |
![]() |
Hej Tror lige jeg kan liste et par spørgsmål ind her: Jeg har for et par uger siden investeret i pg6000 i 32 tommer til soveværelset og lå og så en 2 timer lang film i går aftes med sorte bjælker foroven og forneden (21:9) og allerede efter en time kunne man se lyse spor efter underteksterne som var nede i det sorte! Bjælker og undertekster forsvandt et par minutter efter filmen var slut. Tv'et kører i ekspert 1 med kontrast og lys sat ca 10 ned i forhold til standard. Og nu til spørgsmålene: Er der noget jeg kan gøre for at gøre det mindre tydeligt eller skal man bare leve med det? For det kan jeg vel nok. Er det et problem som de har fået løst med PQ og PS modellerne? Har nemlig fået en pris på en 42PQ6000 på 5500 hos ekspert til en bekendt og overvejer selv PS7 eller 8000 i 50 tommer til min egen stue nu da Pana G10 ikke ligefrem imponere ved Blu-ray afspilning. Og så er der jo lige det med designet! Har kun set billeder af PQ og PS men PG er i hvertfald lige efter min smag |
|
![]() |
|
Rod83 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 681 |
![]() |
Jeg har ringet til LG Danmark og fået bekræftet at der er Truemotion 100Hz (aka at det er et 100Hz fjernsyn). |
|
Panasonic TX-P50G20E (anmeldelse)|Onkyo TX-SR308B|Sony BDP-S550|PS3-Slim
|
|
![]() |
|
truehorses ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 107 |
![]() |
Hej Slå alt billedforbedringsteknik fra - Xd og hvad det end hedder Ned med kontrast og lys - Indstil efter tv værterne hudfarve hvis du ikke råder over en test dvd.... PG6000 er blevet afløst af modellen PQ6000...
|
|
truehorses
LG50PS7000 |
|
![]() |
|
clear ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 96 |
![]() |
Ja det skulle jeg også mene. Der er vel ingen Plasmaer på markedet idag uden 100hz |
|
![]() |
|
Rod83 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 681 |
![]() |
Jeg er bange for det er noget det du må "leve med". Men du kan bare downloade "burn-in washer" programmet her på sitet og brænde det over på en dvd eller cd. Så skal den nok fjerne det meste af retentionen |
|
Panasonic TX-P50G20E (anmeldelse)|Onkyo TX-SR308B|Sony BDP-S550|PS3-Slim
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() |
Truemotion er højest sandsynligt LG navnet på frame interpolation der får tv'et til at lave 25 frames pr. sekund om til 100 frames pr. sekund. Det er ikke altid at denne teknik giver et bedre billede, mange gange kommer det til at se kunstigt ud.
Begge tv er 100 Hz... Jeg ville vælge nyeste model, der er jo sket en del fremskridt og man kan sikkert slå Truemotion fra. |
|
![]() |
|
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
![]() |
PQ6000 er ikke retention fri , desværre.. har selv set fænomenet er par gange.. der er dog slet ikke noget som jeg finder problematisk. i PQ serien er der en funktion i menuen som kan fjerne det hurtigt på sekunder, som kan vælges og slåes fra ved et tryk på piletasterne, når det aktiveres..kræver kun at køre 2-3 sekunder.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |