|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
tvkartoffel ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1998 |
![]() Sendt: 27-Juni-2009 kl. 22:15 |
Hej alle.
Jeg har fornylig fået mig et nyt TV. Et Panasonic G10. Jeg modtager normalt TV via yousee kabel. Jeg har ikke nogen selector eller CAMmodul til TVet, så jeg har kun et par enkelte digitale kanaler. Jeg har nu fået sat en lille aktiv digitalantenne op på altanen, og jeg er så heldig at jeg bor højt og med rimeligt frit udsyn mod sveriger, så via antennen kan jeg så også modtage en række digitale svenske kanaler. Uheldigvis har mit TV kun eet antennestik, så jeg skal have fundet en løsning der kan kombinere kabeltv signalet med DVB-T signalet inden det går ind i TVet. Jeg har prøvet med et simpelt trevejsstik, med det virker ikke ret godt da signalerne forstyrrer hinanden. Jeg har fundet en antenneomskifter hos paraboleksperten der formodentlig kan bruges. Problemet er at den kræver at TVet understøtter aktiv antenne.- Det gør det vist ikke. ØV http://www.paraboleksperten.dk/antenner_tilbehoer/tv_antenne r/spaun_tar_5_dvbt_kabeltv_omskifter_317_da.html Jeg kunne selvfølgelig manuelt tænde for strømmen til antennen når jeg skifter over på DVB-T for på den måde at få omskifteren til at skifte indgangssignal. Det ville sikkert virke, men det er ikke særligt elegant. Er der nogen her på forum der kan komme op med noget lidt mere elegant? - Altså en løsning der ikke involverer manuel indgriben når der bliver skiftet mellem kabel og DVB-T. |
|
![]() |
|
clear ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 96 |
![]() |
Det er godt nok synd for dig at du ikke investerer de få kroner i et Yousee kort og CAM modul. Det en milliard gange bedre end det analoge signal. Du behøver jo ikke investere i ekstra kanaler for at få CAM modulet til en 500 kroneseddel. Du skal blot ikke købe hos TDC butik hvor man skal have pakker på. F.eks. hos Hifiklubben og Elgiganten kan du købe uden pakker. Dit TV understøtter aktiv antenne (5 volt ud til antennen via antennekablet). Du skal blot slå det til... men jeg har ingen anelse om hvordan det vil påvirke signalet på yousee kabel TV. Redigeret af clear - 28-Juni-2009 kl. 07:20 |
|
![]() |
|
tvkartoffel ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1998 |
![]() |
Positivt at høre at TVet understøtter aktiv antenne.
Jeg har kigget i manualen igen, men jeg kan ikke finde noget om aktiv antenne. Måske du kan forklare hvordan jeg slår aktiv antenne til?. Redigeret af tvkartoffel - 28-Juni-2009 kl. 09:20 |
|
![]() |
|
Søren Ingemann ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 497 |
![]() |
Du skal vist have et filter af en eller anden slags for at de to signaler ikke forstyrrer hinanden. Læs mere i denne artikel: http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=827&zoneid=3
Personligt er jeg helt enig med clear - undgå alt det bøvl og skaf dig i stedet et CAM - det koster under 350 kroner i Tyskland inkl. fragt (hos dvbshop.net). Jeg ved ikke hvilken pakke du har ved YouSee - men herudover at alle dine analoge kanaler så kan ses digitalt, så får du også adgang til nogle bonuskanaler, igen afhængig af hvilken pakke du har i dag: http://yousee.dk/element.php?dogtag=ktv_priv_tv_eksi_bo Så selv hvis du kun har grundpakke vil du altså få adgang til SVT1 og SVT2 i digital udgave. |
|
![]() |
|
clear ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 96 |
![]() |
Et TV med dvb-t burde have mulighed for at sende 5 volt ud til antennen, så et eller andet sted under installationsmenuen er den der... men husk at det kun er under dvb-t opsætning du skal lede, og ikke under analog opsætning. Der plejer at stå noget med "5 volt" i menuen. Redigeret af clear - 28-Juni-2009 kl. 09:14 |
|
![]() |
|
![]() |
Hmmm.
Tror desværre ikke jeg kan få 5 volt ud på antennen. Kan i hvert fald ikke finde det i DVB-T menuen. En af grundene til at jeg ikke bruger CAM med kort er at jeg tvungent betaler mit yousee abonnement over huslejen i min andelsboligforening. Ca 300,- pr mdr. Jeg har således ikke mit eget abonnement Jeg har for nogen tid siden (inden jeg fik nyt TV) ringet til yousee og forhørt mig om selector og digital TV. Jeg fik der at vide at jeg blev nødt til at oprette mit eget abonnement for at få mulighed for at få en selector. I så fald skal jeg betale abonnement to gange plus selector. Kan det være rigtigt? Jeg havde lidt på fornemmelsen at pigen jeg talte med ikke helt vidste hvordan hun skulle håndtere sagen. |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Hvis du har Analogt fra You See, så har du jo også de Digitale kanaler. det eneste der så skal anskaffes, er et CA Modul og et programkort for at se de Digitale kanaler (udover DR og TV2). |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
JensenAmager ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-December-2008 Sted: 2300 Kbh. S Status: Offline Point: 53 |
![]() |
Det er ikke korrekt. Jeg betaler også til YouSee over huslejen og gik blot ind i en TDC-butik og købte et programkort til mit CA-modul. Kortet kostede dengang 199 kr. årligt (er siden steget til 199 halvårligt). Det er således heller ikke nødvendigt at købe ekstra pakker når man køber kort hos TDC. |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Hvis det var tilfældet, så var der jo ingen som bor til leje der ville kunne få You See Digital, og det er jo hovedsageligt den slags ejendomme der leveres signal til i byerne. Det er endnu et exempel på at You See er en koldbøtte fabrik. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
![]() |
OK tak for svarene.
Jeg kan se rundt om på nettet at der er voldsomt stor prisforskel på forskellige CA moduler. Fra omkring 375,- til næsten 800,-. Er der nogen praktisk forskel på disse kort og er der nogen "fælder" man skal være opmærksom på? F.eks. mpeg 2 og 4. Hos absat.dk anbefaler de forskellige kort alt efter hvilket TVmærke man har. Er det ikke fint nok at købe et standardkort fra elgiganten eller f.eks. proshop. http://www.proshop.dk/showproduct.aspx?prodid=168919 |
|
![]() |
|
![]() |
Inde i yousee's oprettelsessystem bliver man spurgt om kundens adresse... og så kan man på en liste se hvem der bor på adressen... og der skulle dit navn gerne stå. Så får du simpelthen blot en ekstraregning sendt ud til din adresse for kortet. - Den ekstra kortafgift + evt. køb af ekstra kanaler bliver således ikke trukket over din husleje. Redigeret af clear - 28-Juni-2009 kl. 20:09 |
|
![]() |
|
![]() |
Husk lige på, at når der bestilles hos You See, kan der kun bestilles et kort hvis der tilkøbes extra kanaler, det er ikke tilfældet hvis det hentes hos en lokal forhandler. |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |