recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV med Harddisk og Netværksafpilning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTV med Harddisk og Netværksafpilning

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
cmichael Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Emne: TV med Harddisk og Netværksafpilning
    Sendt: 29-Juni-2009 kl. 22:43
Hejsa
Jeg står og skal have nyt 46" fjernsyn. Vil meget gerne have et hvor jeg både kan afspille film direkte fra en computer via netværk, samt tilslutte en usb harddisk, så jeg kan have film liggende der, så computeren ikke skal være tændt.
Det er fortrinsvis xvid film jeg vil se, men der skal også være mulighed for at se blu ray film fra hard disken. Hvad kan anbefales. Jeg har kig på w5500 fra Sony, men er usikker på om det kan det jeg vil. De nye LED skærme fra Samsung er også fede, men igen er jeg usikker på, om de kan de jeg ønsker. Nogen der kan hjælpe mig lidt på vej?
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2009 kl. 08:16

Hvad med at kigge nærmere på en HTPC/mediacenter løsning, den ville kunne sammensættes til at klare de ting du anfører...

Men hvis de skal virke ordentlig,vil jeg mene, man skal undgå alle mulige mytiske videoformater/codecs...

Det er ikke kun et spørgsmål om hardware, man skal med en HTPC-løsning sammensætte sig en løsning, hvor hardware og software passer sammen... 

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Ersgaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-April-2007
Point: 143
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2009 kl. 08:43

Som avh nævner, så lyder det til en htpc-løsning. Men hvis du kun har behov for afspilning af film (i diverse underlige formater), kunne en Popcorn Hour (eller lignende) måske være en billigere løsning. Evt. kunne det kobles op med en NAS-Server. Der kan vist også tilsluttes en USB-HDD til PCH'en. Søg her på forummet, hvis du vil vide mere om Popcorn Hour. Der er forøvrigt en ny Popcorn Hour på vej, der ser ret spændende ud.

Med hensyn til valg af fjernsyn, så findes der et hav af tråde allerede, der burde kunne besvare den del.

/Ersgaard

Redigeret af Ersgaard - 30-Juni-2009 kl. 08:44
/Ersgaard
Til top
ClausJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2006
Point: 559
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2009 kl. 09:20
Øhhhh.......manden skal have nyt TV og så foreslår I ham et mediacenter ?????
Til top
SSvenSSon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Marts-2008
Point: 388
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2009 kl. 15:34

Oprindeligt skrevet af ClausJ ClausJ skrev:

Øhhhh.......manden skal have nyt TV og så foreslår I ham et mediacenter ?????
Måske fordi der sjældent kommer noget godt ud af at blande flere forskellige apparater sammen!

TV er billede, PC/DVD/BD/NMT er afspiller - skæg for sig og snot for sig

Redigeret af SSvenSSon - 30-Juni-2009 kl. 15:43
Til top
svarrenabe Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 27-Marts-2009
Point: 41
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2009 kl. 18:57

w5500 kan IKKE det du ønsker, jeg tror du skal kigge på Samsung hvis den feature er vigtig for dig...

Sony har meget ringe understøttelse af forskellige filformater, og kan ikke forbinde og se ret mange af de filer du deler på de gængse mediacenter løsninger(ps3, twonky.. de andre i den genre) Og usbporten tager kun 2 eller 3 filformater, hvoraf den ene er det format Sony selv optager med på deres DV cameras...

Jeg har ikke prøvet Samsung, men du vil blive skuffet over sony hvis det er en feature du vægter højt

/Jonas

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu