|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Noerrelund ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 122 |
![]() Sendt: 28-Juni-2009 kl. 21:38 |
|
Hej i forummet. Redigeret af Noerrelund - 28-Juni-2009 kl. 21:41 |
||
Med venlig hilsen
Mikael Nørrelund -- E8400@3GHz, ASUS P5E-VM HDMI, 4*1GB DDR2 RAM, 500GB SATA-II HDD, FloppyDTV, Zaptor (Digitale Spejl + HD pakken), Antec VERIS Fusion 430 Black, Windows 7 RC1 |
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
|
Det er jo i virkeligheden 3 spørgsmål: 1. Skal det være MCE fremfor DVBViewer 2. Skal det være Win 7 3. Skal det være Vista Til det vil jeg sige 1. DVBViewer er suveræn på alle områder, bortset fra brugervenligheden. Det kan afhjælpes lidt hvis man gider bruge tid på at sætte OSD og fjernbetjeningen rigtigt op. 2. Jeg personligt har rigtig dårlige erfaringer med Win 7. Installerede en clean kopi på min stationære, forsøgte at installere en Hauppauge DVB-T nova stik, alt med succes, men derefter gik det bare ned ad bakke. Lyden forsvandt helet tiden. Maskinen døde konstant. Installerede derfor Vista og alt kørte 3. Ja, jeg mener at Vista med DVBViewer er det pt. bedste bud, men MediaPortal er et (efter sigende) godt alternativ Til Q&A Jeg mener at dine øvrige spørgsmål er bedst besvaret af Patriarken, hvilket han allerede har gjort flere gange |
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||
![]() |
||
krazzen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 19-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15 |
![]() |
|
Jeg bruger win7 med FloppyDTV og en WinMCE fjernkontrol.
I forhold til VistaMCe er brugervenligheden bedre. Der er undertekster. Havde en smule problemer med 2filmHD, men ikke mere nu. Der er ingen flimrende kanaler, og jeg synes bare det kører. Selve kanalopsætningen var rimeligt smertefri, og dog dukker der af og til skjulte kanaler frem når man rykker rundt på kanalrækkefølgen. Dette er dog en mindre og ligegyldig detalje. Musik-playeren voldte mig også et par problemer, indtil jeg fandt ud af at Win7 ikke havde rettigheder nok til musik-biblioteket ![]() Alt jeg kan sige er at jeg kan kun anbefale det. Jeg har selv forsøgt mig med DVBviewer, men finder det rimeligt håbløst da man skal bruge meget tid på at fifle sig frem til en køn opsætning, og at det ikke er særligt intuitivt / kone-venligt. |
||
![]() |
||
NikolajC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Januar-2006 Status: Offline Point: 614 |
![]() |
|
Tillader mig lige at tilføje et spg. til din liste:
Nogle der kender til et concurrent remote desktop hack til de nyere builds? |
||
![]() |
||
NikolajC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Januar-2006 Status: Offline Point: 614 |
![]() |
|
Fandt dette ganske glimragende program. Virker øjensynligt til stort set alle windows versioner: Concurrent remote desktop connections.
Virkede perfekt på min W7 7260 Redigeret af NikolajC - 30-Juni-2009 kl. 21:39 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Har nu kørt med W7 MC (build 7260) i et par dage nu. Kører med:
YouSee + HD pakke 2 x floppyDTV med W7 beta drivere Smart Wi card splitter Common interface.exe Legacy firewire driver Må sige det kører fuldstændig upåklageligt indtil videre. HD har aldrig virket bedre og det har været nemt at sætte op. Bryder mig ikke om den nye "play/resume/delete" skærm, men ellers er W7 ret fedt. Havde problemer med hakkende HD og at TV3+ mistede kontakten til CAM'et med Vista - men har ikke haft nogle af den slags problemer med W7 (indtil videre). Redigeret af NikolajC - 02-Juli-2009 kl. 21:55 |
||
![]() |
||
Noerrelund ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 122 |
![]() |
|
Måske er jeg lidt bagud her, men hvorfor er det du har behov for ovenstående? |
||
Med venlig hilsen
Mikael Nørrelund -- E8400@3GHz, ASUS P5E-VM HDMI, 4*1GB DDR2 RAM, 500GB SATA-II HDD, FloppyDTV, Zaptor (Digitale Spejl + HD pakken), Antec VERIS Fusion 430 Black, Windows 7 RC1 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Det lyder rigtig godt, jeg har tænkt mig at forsøge med W7 da jeg er enormt træt af DVBviewer. |
||
Med venlig hilsen
||
![]() |
||
![]() |
|
Som default kan der kun være én bruger på maskinen af gangen. Dvs. hvis jeg logger på den via remote desktop bliver mediecenter-brugeren smidt af. Det er ikke så praktisk hvis jeg f.eks lige skal sætte en ftp/web-server op eller lave noget andet. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Eneste uregelmæssighed indtil videre er, at der på et tidspunkt, hvis jeg skiftede op til DiscoveryHD fra kanalen lige under, kom en tuner konflikt. Ellers klippestabil kontakt til tunere og CAMS stadig. |
||
![]() |
||
Troest ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 10 |
![]() |
|
Hejsa Bider mærke i at Noerrelund længere oppe skriver at han bruger "Common interface.exe" ? Er der nogen der kan sige hvad det gør og hvor man evt. for fat i det program? /Troest
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Hej, det er ikke mig, men NikolajC der bruger "Common interface.exe" og så vidt jeg ved er det programmet til CI slotten (CI er forkortelse for Common Interface), dvs. slotten til smartcardet. |
||
Med venlig hilsen
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |