|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
MortenCombat ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 149 |
![]() Sendt: 05-Juni-2009 kl. 02:43 |
|
Hej,
Jeg har fået sat min HTPC op med Windows 7 RC1, MCE og en FloppyDTV (jeg har to, men mangler at få anskaffet et ekstra dekoderkort eller SmartWi hvis det virker). Jeg har haft problemer med at signalstyrken var dårlig, flere kanaler gik dårligt igennem blot ved at jeg splittede signalet en enkelt gang, men nu har jeg været igang med at koble om med F-stik og HF-skærmede alm. antennestik hvor det er nødvendigt. Derudover har jeg prøvet at koble en antenneforstærker på. Efter dette ser det ud til at jeg kan tage alle kanaler (har ikke tjekket samtlige, men dem der var problemer med før), men på DR2 har jeg fortsat et problem: Der er intet billede på kanalen, der er lyd men den bliver afbrudt med 2-3 sek. mellemrum og kommer tilbage efter ca. ½ sek. Jeg fatter ikke hvad der kan være galt. Sender DR2 i et specielt format eller hvad kan der være galt? MCE har følgende opsætning af DR2: Frequency (Quality): 554,167 MHz (60%) Locator Info: 1:18:232 |
||
![]() |
||
Sunny ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 13-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 325 |
![]() |
|
Jeg ved ikke om det er en hjælp, men jeg har nøjagtigt det samme problem.
At der er af og til lyd, men slet ingen billed. Men jeg har ikke noget signal styrke problem..... Nu ved jeg ikke hvor du geografisk befinder dig. Men jeg får signal fra Stofa Kolding (Taulov). |
||
![]() |
||
Bent MN ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 07-December-2006 Status: Offline Point: 39 |
![]() |
|
Hvis Jeg kører win 7 driver (1.0), så mangler jeg 4 kanaler på min stofa her i Århus. Jeg har så kopieret x64 MCe-driver fra 5.1 over i 64xMCE driver win7 1.0. derefter har jeg kørt fire installation igen(efter afinstallation) med min "hjemmelavet" win 7 1.0 / 5.1 driver. Så på den måde har jeg fået en estra kanal (DR 2) på min stofa her i Århus. 5.1 kan hentes her http://www.patriarken.dk/080919-FireDTV-BETA-Setup-5-1.rar
Redigeret af Bent MN - 06-Juni-2009 kl. 16:01 |
||
![]() |
||
Torben, Kolding ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23 |
![]() |
|
Jeg har præcis samme problem. Og så vidt jeg ved, er mit antennesigal kraftigt nok. Det fungerede i hvert fald fint med XP MCE og Vista MCE. Men med Win 7 MCE er der sort skærm ved DR2. Det gælder både Win 7-7057, Win 7-dansk beta og Win 7 RC1. Alle andre kanaler (også HD) ser ok ud. Jeg bor i Kolding og bruger Stofa digitalt spejl, Fire DTV og Smit cam. Tuneren er installeret med Win 7 beta 1.0 driveren fra Digital Everywhere, og jeg valgte transponderliste 6900 under opsætningen. Mon ikke Bent MN er på rette spor mht. Fire DTV-driveren? Har nogen fulgt hans anvisning med held? Er det er forsøg værd, eller skal man hellere vente på en opdateret driver? |
||
![]() |
||
meinert ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 14-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 31 |
![]() |
|
Heejsa
Har lige prøvet Bents metode - dog med x84 driverne, og min umiddelbare konklusion er at DR2 nu virker. Jeg kører Windows 7 RC1 Build 7000 |
||
![]() |
||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|
Bor i AaB, 5.1n virker perfekt...
|
||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
||
![]() |
||
Torben, Kolding ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23 |
![]() |
|
Og jeg kan tilføje, at 5.1 også virker perfekt i Kolding. Efter opdatering (eller snarere neddatering) fra Win7-Beta-1.0 til den gamle 5.1-driver, toner både DR2 og alle andre kanaler frem på skærmen. Samtidig er al pixelering og kortvarige frysninger af billedet et overstået kapitel. Scanning efter kanaler er også MEGET hurtigere, 10 min vs. 2 timer!
|
||
![]() |
||
ShadowDK ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 200 |
![]() |
|
Bruger i
når i bruger 5.1N driveren i Windows 7? Har nemlig et problem med at der ikke dukker nogen kanaler op overhovedet :( Redigeret af ShadowDK - 29-Juni-2009 kl. 14:18 |
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
|
Er der nogen af jer der har nedgraderet, der har meddelt DigitalEweryvhere om dette? |
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||
![]() |
||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|
I windows 7 skal du bare vælge TVpack driveren og den korrekte transponder(stofa = Cable 6900) |
||
Mit Setup
||
![]() |
||
ShadowDK ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 200 |
![]() |
|
Så er vi kommet så langt videre - Jeg kan finde kanalerne nu - Men samtlige kanaler har "Service is scrambled" på sig - Lyden kan jeg høre, billedet kan jeg ikke se. Jeg kan i taskmanager se at CommonInterface.exe ikke kører.. er det derfor? Samtidig - Så kan jeg IKKE se nogen cams under FireDTV support tools, den siger blot "No cams". |
||
![]() |
||
![]() |
|
Nej....Commoninterface skal som regel ikke køre. Kun hvis du bruger BDA drivere, eller din CI servicen ikke er installeret og kører... Hvis ikke du kan se CAMs i support toool er der noget galt... Prøv at replugge CAMs(hotplugge) og restart Firedtv tool... |
||
Mit Setup
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |