Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
BowieCool
Guld medlem
Oprettet: 09-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1134
|
Emne: Pioneer SC-LX71,Yamaha RX-V3900, H/K 745 Sendt: 25-Juni-2009 kl. 21:09 |
Jeg skal ha en ny Surround Reciever og har ca 10 k at gøre godt med. Den skal naturligvis være klar til de nye lydformater, da jeg har bluray og 7.1.
Jeg har overvejet følgende modeller: Pioneer SC-LX71 - Yamaha RX-V3900 - H/K AVR 645
Det jeg vægter absolut mest er lyden, alle mulige ekstra popsmarte features, har jeg ikke en S... og bruge til.
Hvad vil i anbefale og hvorfor ?
Redigeret af BowieCool - 25-Juni-2009 kl. 21:10
|
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub) Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310
|
 |
Leviathan.jk
Guld medlem
Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Point: 823
|
Sendt: 25-Juni-2009 kl. 22:31 |
Gode valg, men jeg ville ikke glemme Denon avr-3808A og Onkyo 906 i denne prisklasse, også rigtige gode receivere.
Lyden? Mest til musik eller film? Er det til dine M&K? Eller nye højtalere? Det bedste er nok, at du selv prøver dig frem, det kan godt være du vægter lyden højest, men hvis receiveren er besværlig at navigere rundt i, bliver man træt af det også.
|
 |
BowieCool
Guld medlem
|
Sendt: 25-Juni-2009 kl. 22:39 |
Leviathan.jk skrev:
Gode valg, men jeg ville ikke glemme Denon avr-3808A og Onkyo 906 i denne prisklasse, også rigtige gode receivere.
Lyden? Mest til musik eller film? Er det til dine M&K? Eller nye højtalere? Det bedste er nok, at du selv prøver dig frem, det kan godt være du vægter lyden højest, men hvis receiveren er besværlig at navigere rundt i, bliver man træt af det også. |
Ja forstærkeren skal bruges sammen med M&K 750 7.1 system og kun bruges til film.
Når en forstærker er kalibreret ordentlig (af en prof), mener jeg ikke, at man skal bruge meget andet end power og volume knappen 
Redigeret af BowieCool - 25-Juni-2009 kl. 22:40
|
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub) Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310
|
 |
furious jt
Guld medlem
Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 3730
|
Sendt: 26-Juni-2009 kl. 08:27 |
Nu når du ikke har brug for alle de ting som de nye receivere kan, så ville jeg da vælge en løsning bestående af forforstærker og effekforstærker. evt en nad m25 thx eller lignende. Det bliver ganske vist noget dyrer, men power kommer du ikke til at savne
Hvis du VIL have en receiver så kan jeg klart anbefale pio'en. Masser af power og så spiller den suveræn
|
7.2.4 atmosbio Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs
|
 |
BowieCool
Guld medlem
|
Sendt: 26-Juni-2009 kl. 13:48 |
furious jt skrev:
Nu når du ikke har brug for alle de ting som de nye receivere kan, så ville jeg da vælge en løsning bestående af forforstærker og effekforstærker.
|
Det er også den løsning jeg helst ville vælge. Det er bare svært, når ens budget er ca 10 k
|
|
 |
PhDream
Guld medlem
Oprettet: 28-Februar-2009
Point: 737
|
Sendt: 27-Juni-2009 kl. 17:24 |
Yamaha er IMO kongen indenfor receivere, når det kommer til
deres 3900/1900-modeller. Men der er sikkert andre, som
mener andet.
|
 |
Kratz
Super bruger
Oprettet: 02-November-2008
Point: 284
|
Sendt: 29-Juni-2009 kl. 18:02 |
Jeg vil erklære mig enig i Yamaha! V3900 er en super receiver.
Har idag været til audition af V3900 imod netop Pioneer LX71. Jeg var overrasket over hvor meget bedre Yamaha'en var. Især efter al den hype jeg har hørt om Pioneer! I hvert fald på de KEF højtalere der var stillet op til test.
Først troede jeg højtalerne var i bedste fald middelmådige eller i værste fald deciderede dårlige da jeg hørte dem med Pioneer. Lyden var flad og manglede dybde, især i basen.
Da Yamaha kom på var de som forvandlede. De lød pludselig helt fornuftigt (prisen taget i betragtning). Yamaha var simpelthen bedre - og det vel og mærke både i surround og stereo.
Eller det er i hvert fald min ydmyge mening efter at have hørt dem side om side.
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 29-Juni-2009 kl. 18:44 |
Kratz skrev:
Jeg vil erklære mig enig i Yamaha! V3900 er en super receiver.
Har idag været til audition af V3900 imod netop Pioneer LX71. Jeg var overrasket over hvor meget bedre Yamaha'en var. Især efter al den hype jeg har hørt om Pioneer! I hvert fald på de KEF højtalere der var stillet op til test.
Først troede jeg højtalerne var i bedste fald middelmådige eller i værste fald deciderede dårlige da jeg hørte dem med Pioneer. Lyden var flad og manglede dybde, især i basen.
Da Yamaha kom på var de som forvandlede. De lød pludselig helt fornuftigt (prisen taget i betragtning). Yamaha var simpelthen bedre - og det vel og mærke både i surround og stereo.
Eller det er i hvert fald min ydmyge mening efter at have hørt dem side om side.
|
Jamen jamen - sikke da en "anmeldelse" af 2 receivere, hvor man ikke ved noget om hvorledes disse er indstillet. For sådan som du beskriver Pioneer´eren er den bare ikke.
Jeg har lyttet til en del forskellige receivere inden jeg valgte min SC-LX71, og Yamaha 3900 var en af disse. Yamaha´en er god, og med en ganske fornem funktionalitet.
Men skal jeg endelig fremhæve en receiver der efter min ringe mening "når" SC-LX71, så er det Onkyo TX/SR 906, og for mig noget af en overraskelse Sony STR DA5400ES. Sony´en er glimrende (i forhold til prisen), og er efter min mening meget undervurderet her på siden
Man skal så lige have i tankerne, at jeg ikke spiller mamut højt
Redigeret af Hother - 29-Juni-2009 kl. 18:57
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
Kratz
Super bruger
Oprettet: 02-November-2008
Point: 284
|
Sendt: 29-Juni-2009 kl. 19:44 |
Som beskrevet skal dette ikke forstås som en anmeldelse, men kun min ydmyge mening.
Det er begrænset hvor meget man kan teste når man sidder i en butik, som i øvrigt har stået for indstillinger af surround setup og videre.
Men hvis vi nu som udgangspunkt antager at de kan finde ud at sætte disse maskiner op hos KT-Radio, så er jeg ikke i tvivl. Vi hørte mange forskellige 'modes' blandt andet pure direct på begge receivere. Her synes jeg Pioneer'en lød decideret dårligt. Stereo lød bedre, men som sagt ikke på Yamaha niveau.
Jeg vil ikke udelukke at højtalerne har en afgørende betydning, og Pioneer lyder givetvis bedre på andre højtalere. Men på KEF iQ50 har jeg svært ved at forstå nogle vil foretrække Pio'en frem for Yamaha.
Derudover kunne jeg rigtigt godt tænke mig at teste Sony STR-DA5400ES. Det kan godt være den overset her på siden, men ude i den store verden er den meget anerkendt. Den har blandt andet netop vundet en stortest hos WhatHifi over netop Pioneer LX81 og Yamaha RX-V3900. Den har også vundet en EISA reward i år.
Desværre er det ikke lykkedes mig at finde en forhandler hvor man kan teste denne receiver.
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 29-Juni-2009 kl. 20:11 |
Kratz skrev:
Som beskrevet skal dette ikke forstås som en anmeldelse, men kun min ydmyge mening.
Det er begrænset hvor meget man kan teste når man sidder i en butik, som i øvrigt har stået for indstillinger af surround setup og videre.
Men hvis vi nu som udgangspunkt antager at de kan finde ud at sætte disse maskiner op hos KT-Radio, så er jeg ikke i tvivl. Vi hørte mange forskellige 'modes' blandt andet pure direct på begge receivere. Her synes jeg Pioneer'en lød decideret dårligt. Stereo lød bedre, men som sagt ikke på Yamaha niveau.
Jeg vil ikke udelukke at højtalerne har en afgørende betydning, og Pioneer lyder givetvis bedre på andre højtalere. Men på KEF iQ50 har jeg svært ved at forstå nogle vil foretrække Pio'en frem for Yamaha.
Derudover kunne jeg rigtigt godt tænke mig at teste Sony STR-DA5400ES. Det kan godt være den overset her på siden, men ude i den store verden er den meget anerkendt. Den har blandt andet netop vundet en stortest hos WhatHifi over netop Pioneer LX81 og Yamaha RX-V3900. Den har også vundet en EISA reward i år.
Desværre er det ikke lykkedes mig at finde en forhandler hvor man kan teste denne receiver.
|
Præcis hos KT Radio (vesterbrogade) jeg hørte Pio og Yamaha - så jeg forstår absolut ikke din opfattelse
Detaljerne om Sony receiveren er jeg bekendt med - men takker mange gange
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
Potter
Guld medlem
Oprettet: 23-Juni-2008
Point: 3353
|
Sendt: 29-Juni-2009 kl. 20:18 |
Jeg har selv i gennem længere tid gået og overvejet at skifte min receiver
ud, og har derfor også seriøst lyttede på dem alle inkl. Sony STR
DA5400ES og Pio LX81.
Hvis jeg primært skulle høre hifi, ca. 65% og skulle vælge ud fra dem alle,
så blev det Sony STR DA5400ES fordi det er den der er mest neutral og er
mest musikalsk og varm, der er virklig greb om tingene med luft og hul
igennem med stor dybe af musikernes placering i lyd billedet. Det er der
da også i de andre, men den Sony er bare lidt bedre her.
Til surround ville valget ligge på LX81 eller Onkyo 906. Med Onkyo er der
dømt smæk for alle skillingerne, den kan virkelig levere nogle krafter,
LX81 performere bedre i surround miljø, lidt svært at forklar, men den
lyder bare bedre, som det bare er mere rigtigt, ikke at forstå at de andre
lyder dårligt, bestem ikke, men her ville jeg vælge LX81 hvis surround var
var det primære, måske det er det Air Studio halløj som gør det.
Hvorfor så LX81 og ikke 71, fordi LX81 har bare mere styr på tingene,
specielt i bunden er der forskel, men så sandlig også oppe i toppen, er er
der bare mere plads, virker bare lige så anmast som 71´eren.
Men til den rigtig store hifi oplevelse bliver det aldrig til, her er der langt,
rigtig langt.
Jeg har så ikke fundet ud af hvad jeg vil endnu, men jeg skal også lytte til
Arcam AVR 600 ved godt det er en anden pris klasse.
Der er primært blevet brugt højtalere fra System audio, Gamut og Kef, alle
med og uden Sub.
Redigeret af Potter - 29-Juni-2009 kl. 20:19
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
 |
Leviathan.jk
Guld medlem
Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Point: 823
|
Sendt: 29-Juni-2009 kl. 21:04 |
Hother skrev:
Præcis hos KT Radio (vesterbrogade) jeg hørte Pio og Yamaha - så jeg forstår absolut ikke din opfattelse
Detaljerne om Sony receiveren er jeg bekendt med - men takker mange gange | Han var ikke ene om den opfattelse  Vi var tre til at høre en sammenligning, og ingen af os var i tvivl om at Yamaha'en var bedre til de KEF højtalere, både i stereo og surround. Jeg går ud fra KT RAdio har sat begge op ordenligt. Men det er vi så heller ikke enige om at mene, Area DVD kunne også bedst lide Yamaha 3900 over Onkyo 906 og Pioneer 81
Redigeret af Leviathan.jk - 29-Juni-2009 kl. 21:06
|
 |