recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Projektor til computer, hovedsaligt film
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProjektor til computer, hovedsaligt film

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
VirtualPenguin Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 28-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Emne: Projektor til computer, hovedsaligt film
    Sendt: 28-Juni-2009 kl. 20:24
Hej, jeg går med en drøm om at få en dejlig stor skærm til at se film fra computeren på, derfor er projektorer helt klart det oplagte valg, min plan er at sætte projektoren til min pc som den tredje skærm og køre den ved en opløsning af 1280 x 720 da den så kan køre 720p film. Mit budget ligger på omkring 5000-8000 for både projektor og lærred og det passer udemærket med den projektor jeg indtil videre har kigget på: Acer H5350.
Jeg er totalt nybegynder mht. sådan noget så hvis jeg kunne få nogle anbefalinger til lærred ville det være rigtig rart, både størrelse og kvalitet, pris etc. Jeg kommer til at sidde ca. 3-4 meter fra lærredet når jeg ser film og væggen bag lærredet er creme farvet. (Kan lærredet godt hænge fra loftet lidt ude i rummet? Da der står en reol ved den væg hvor det skal hænge.)

På forhånd tak, hvis der er nogle gode kilder til information om nogle af mine spørgsmål tager jeg gerne imod links :)

(Prøv at husk at jeg ikke vil bruge en masse penge på det da jeg stadig kun er 16 år gammel og mine lommer flyder ikke ligefrem over, men hvis i har anbefalinger og erfaringer med højtalersystemer og at sætte sådan nogle til en pc er det da altid velkomment :D)
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2009 kl. 22:57
Bump Up My Post 
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2009 kl. 23:04
Infocus X9/X10 kan fåes relativt billigt. Søg lidt på forumet. Kan fåes til under 5k. i UK :-)
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2009 kl. 19:19
Og den vil være bedre til mine formål? Kan du evt. linke til nogle gode sider hvor man kan købe elektronik fra uk, da amazon ikke sælger til dk

Edit:
Jeg har planer om at sætte projektoren op i et rum med creme farvede vægge, vil de 200 ANSI Lumens ekstra hos Acer maskinen være noget at sigte efter, eller er Infocus bare et meget bedre mærke? Jeg vil ikke smide 10k efter en projektor og har ikke brug for Full HD som X10 giver så det er X9 som er alternativet

Redigeret af VirtualPenguin - 02-Juli-2009 kl. 19:26
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2009 kl. 23:45
Jeg har haft sat mit projekt lidt på pause, men er nu parat igen, mit budget er stadig det samme, men er også parat til at smide et par tusind efter et højtalersystem, nogen der kan svare på hvad den normale måde er for at sætte sådan noget til en pc?

Jeg har sat mig lidt fast på Infocus X9, men kunne stadig godt tænke mig et svar på min sidste post, og nogle anbefalinger mht. lærreder ville være rart, fordele/ulemper etc.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu