|
|
Besvar ![]() |
Side 123 6> |
Forfatter | ||
drcph ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 15-Juni-2009 Status: Offline Point: 9 |
![]() Sendt: 15-Juni-2009 kl. 18:59 |
|
Skal ud og købe tv i snart og har længe overvejet P42X10Y og 42PQ6000.
X10Y virker som det sikre valg og var nok det jeg hældte mest til, men komplett har nu 42PQ6000 til 4500, hvilket jeg synes er en rigtig fornuftig pris. Jeg har læst på avforums.com og avsforum.com om PQ6000 og den har jo generelt fået god feedback. Der har været lidt snak om image retention af enkelte og en forholdsvis reflektiv skærm, men ellers et godt billede (og designet er i mine øjne klasser over X10Y). Kan se at der er flere herinde der har skærmen, så ville gerne høre erfaringer med skærmen fra nogle danske brugere. Skærmen skal primært bruges med fællesantenne signal og blu-ray afspiller. Har i haft IR? Andre problemer? Kvalitet af billede? Generel tilfredshed med skærmen? Afspilning af 24p format? Andet? |
||
![]() |
||
Rod83 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 681 |
![]() |
|
Hej drcph. Jeg har forhørt mig hos komplett angående deres PQ6000. Du skal vide at det parallelimporteret tv |
||
Panasonic TX-P50G20E (anmeldelse)|Onkyo TX-SR308B|Sony BDP-S550|PS3-Slim
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Tak for svaret, Ved du hvor de er parallelimporteret fra? Har det nogen inflydelse på tunerne? På LGs danske side står der det er Boxer certificeret - så vidt jeg kan se er de engelske modeller identiske og burde dermed være fint til at modtage et Boxer signal (og fx DR HD)? |
||
![]() |
||
Vistrup ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1179 |
![]() |
|
Den håndterer 24p uden problemer. Ingen judder.
Ang. retention så er det IMO et problem på skærmen. Det er ikke så meget at det kommer hurtigt (Det gør det), det er mere det, at det tager lang tid før IR'en er væk igen. På min forrige px80'er gik retention væk i løbet af 5-6 sekunder hvor det på PQ6000'eren tager 5-10 minutter. Utroligt at LG er så dårlige på dette område. Reflektioner - Der er mange. Rigtig mange. Men ikke noget man ikke kan dæmme ned for eller leve med. Alt i alt er det en rigtig fornuftig skærm med god billedkvalitet og et sublimt design og med mange fede funtktioner - Dog ikke helt på højde med x10's billedkvalitet IMO. |
||
LG C1 65"
Sonos Arc Sonos Sub3 Apple TV 4K PS5 |
||
![]() |
||
davidskp ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 26-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 25 |
![]() |
|
Jeg lurer også på at gøre brug af dette fornuftige tilbud. Mht parallelimport
og modeller så skal jeg have digitalt kabeltv fra Yousee. Dvs at jeg skal ha en ekstern HD-boks for at modtage det digitale signal da tv'et ikke har DVB-C. Det vil helt sikkert virke, selv med parallelimporterede modeller, ikke? |
||
![]() |
||
![]() |
|
Ja det er ikke godt nok hvis de stadig har problemer med IR - det virker til
at nogle slet ikke har noget (eller ikke ser det), og andre har ret store problemer med det. Bor i Kbh, så har rimelig let ved at returnere hvis jeg selv synes det er et problem, så kan være jeg betiller det og vurderer det selv i stuen - det er altid noget andet. |
||
![]() |
||
kskruger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3498 |
![]() |
|
Jeg har en 42PQ6000 og har ingen problemer med hverken retention eller reflektioner fra skærmen. Min forrige skærm, var en Samsung plasma og LG'en er hverken værre eller bedre på dette punkt.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
komplett kunne ikke sige hvor det var importeret fra, bare at det var parallelimport. Derudover sagde de at tvet ikke var Boxer godkendt. På LGs danske hjemmeside står der at PQ6000 er godkendt til Boxer, på Boxers side figuerer det ikke som et af de godkendte TVs. Jeg ville derfor gå ud fra at et ikke-parallelimporteret LG ville understøtte Boxer, men er i tvivl om hvorvidt kompletts model gør. Det er et af mine krav i forhold til tvet, så hvis der er nogen der ved noget om hvorvidt LGs europæiske modeller med samme modelnummer varierer, må de meget gerne skrive. |
||
![]() |
||
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
![]() |
|
hvis man ser på den tyske LG side, og 42PQ6000, så er der intet nævnt omkring MPEG4 eller om den understøtter det. Derimod skriver de flot at skærmen har 100hz teknologi , og andre smarte funktioner som jeg ikke finder på den danske, så hvis den kommer fra Tyskland får du ifølge LG Tyskland måske egentlig en bedre skærm Men tror nok at de er rimlig ens alligevel.. Dog har tyskerne ikke planlagt at udvide deres DVB-T til før i 2012, så mulighederne for behov for MPEG4 er ikke store lige nu, andet end på DVBS2 og kabel.
|
||
![]() |
||
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
![]() |
|
du har jo selve skærmen, og i starten talte vi om at den kun havde opløsning på 1024x768 (da du købte den) Kan du finde info i dine manualer omkring det? eller fysisk se det på tv på en eller anden måde? for flere steder står der altså 1366x768, som på 50PQ6000.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg har snakket med LGs support der sagde at modellerne var identiske hvis modelnumrene var det samme. Der skulle altså sidde de samme tunere i andre europæiske modeller som i den 'danske'. Ved ikke hvor meget man skal stole på det, men hvis det passer burde de parallelimporterede modeller også være Boxer kompatible. |
||
![]() |
||
kskruger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3498 |
![]() |
|
LG 42PQ6000 har opløsning på 1024x768 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |