|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
ShadowDK ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 200 |
![]() Sendt: 02-Juli-2009 kl. 20:55 |
Brug for lidt nybegynder hjælp her :) Jeg laver en auto config af min LX81 hvor den ganske fint finder mine højtalere og subwoofer - Problemet er at i film er min subwoofer helt stille, ligger jeg hånden foran kan jeg intet mærke - Under lydsetup kan man dog tydeligt høre den køre og mærke hvis man stikker hånden foran. Skal jeg gøre noget specielt for at få liv i den under film? Er under "THX Cinema". Bruger Transformers(Scenen hvor basen angribes) til at teste og der burde subwooferen komme op i omdrejninger - Lyden sendes via MCE til LX81 via HDMI Mediecenter -> LX81 -> TV Redigeret af ShadowDK - 02-Juli-2009 kl. 20:56 |
|
![]() |
|
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
![]() |
Har du prøvet med en bd afspiller så vi kan konstatere om det er mediecentrete eller Pioen.
|
|
SVP03
|
|
![]() |
|
ShadowDK ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 200 |
![]() |
Har desværre ingen bluray eller DVD afspiller lige ved hånden :/ |
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
er du helt sikker på, du sender dolby digital lyd fra din HTPC. nogen kort sender vist kun stereo lyd via hdmi. ellers modtager din lx81 ikke lfe spor til din sub.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Hvordan er dine højttalere sat op.? Large eller Small. LFE skal jo til SW og ikke til højttalerne. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
![]() |
Højtalere er sat til Large Mht. Lyden via HTPC, så må jeg indrømme jeg ikke er helt sikkert, ændrede blot indstillingen i "Sound" under kontrolpanel til at sende via HDMI - Det vel godt nok? |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Large.? Det skal de jo netop ikke være, som skrevet skal LFE til SW, og det kommer der jo ikke meget af med den indstilling. Det er jo heller ikke ligegyldigt hvordan SWen er indstillet den skal være korrekt overfor de øvrige højttalere. http://www.frequence.dk/sites/toner.htm Redigeret af Radiomanden - 02-Juli-2009 kl. 21:21 |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
Højttalere skal sættes til small for at få bas i subben
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
lol - Den havde jeg aldrig fanget havde det ikke været for jer :) Jeg kiggede nemlig også på den, men siden den fjernede SW når jeg satte speakers til Small i LX81, så troede jeg at den slog Sub'en fra fuldstændigt. Tak for det :) Kalibrering af ens højtalere mht. equalizer osv. nogle gode råd her? For da jeg har granit gulv er stemmerne generelt meget skinger... |
|
![]() |
|
![]() |
Den slags gulv giver en ringe akkustik, SWen skal "blødgøres" ved at ligge noget filt eller tæppe under den. Derefter prøv at bruge de anvisninger der er i det link jeg gav. |
|
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
Jamen jeg har selv været inde og ta noget af diskanten af min. Men hvor meget er afhængig af højttalere og netop rummet. Jeg brugte nogen CDer som jeg kendte lyden fra et tidligere kvalitets setup + den udmærkede Closer to the Music. Redigeret af Kampus - 02-Juli-2009 kl. 21:43 |
|
![]() |
|
![]() |
Har opdaget et underligt problem. Tænder jeg sub'en er alting fint, men har jeg først afspillet noget og derefter holdt op så er der en vedvarende brummelyd fra sub'en - Slukker jeg den og tænder igen kan man ikke høre den lyd mere indtil der afspilles noget Lyder lidt sådan: Vuum-Pause(0.3 sek)-Vuum-Pause(0.3 sek)-Vuum-Pause(0.3 sek)(Latterlig beskrivelse, jeg ved det :p ) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |