recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Supra højtalerkabel - Linn bananstik?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSupra højtalerkabel - Linn bananstik?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ShadowDK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 200
Direkte link til dette indlæg Emne: Supra højtalerkabel - Linn bananstik?
    Sendt: 02-Juli-2009 kl. 17:28

Hey gutter,

Jeg har lige brugt en pæn sjat penge på følgende højtalerkabel i forbindelse med køb af en masse andre supra kabler:

Supra PLY 3.4S Højttaler kabel, m. flex og banan termineringx2 af 5 meter pr. stk.

Jeg købte kablet med aftale om at butikken sætter bananstik på og terminterer for mig, da jeg ikke selv har loddekoble mv. - Dette koster jo en del mere, men så burde det jo også været bedre end jeg selv kunne :)

"Problemet" er at banan termineringen er af tin og af mærket Linn, hvilket jeg mistænker for at være ringere end f.eks. Supra's - Når jeg køber supra højtaler kabler og taler med butikken forventer jeg naturligvis at bananstikkene er af samme fabrikant og i det mindste i guld og ikke tin.

Forhandleren sagde at disse var bedre end visse af deres guldbelagte og de ikke gør nogen forskel.

Er tin vs. guld det samme? Og ville supra stik i guld ikke have været bedre på kablet end tin af market linn? Lidt surt at bruge så mange penge på højtalerkabel, hvis de ikke leverer optimalt pga. de påsatte bananstik.

Giv gerne jeres input - På forhånd tak.

Billede af stik

Redigeret af ShadowDK - 02-Juli-2009 kl. 17:31
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2009 kl. 20:17

linn er en overprissat skotsk hifi producent, der satser på stort set det samme marked som B&O.

guld vs tin er ikke så nemt idet der er mange andre variationer og variable i stikket. du vil derfor kunne finde andre bananstik der er bedre, andre der er dårligere, men du vil kun kunne udtale dig om den konkrete a vs b, aldrig om ledermaterialet alene, medmindre du kan opstille en helt objektiv test af de to ting. jeg vil dog mene at i en teoretisk verden, hvor leder materialet er det absolut eneste der udgør en variabel, vil guld være at foretrække frem for tin. men det afhænger så igen af hvad for noget guld/tin der er tale om.

Crown - there is no substitute.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2009 kl. 20:29

Spørgsmålet er nærmere om jeg burde kræve at jeg får supra stik af guld på mine kabler eller skal "nøjes" med disse Linn?

Alt andet lige må man jo forvente at supra vil lave bananstik af høj kvalitet i guld for at sikre bedst muligt udbytte af deres højtalerkabel, da det ellers ikke rigtig vil give mening.

Umiddelbart gør det lidt ondt i hjertet når man bruger så mange penge på et højtaler kabel og der f.eks. så fedtes med bananstikket(Hvis Linn er "dårligere")
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2009 kl. 20:41

De er da pænt lavet, jeg har lavet mine selv, dejligt billigt.

SVP03
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2009 kl. 23:48

Jep ser ganske god ud - Men det kunne jeg ikke gøre, eller troede ikke :)

Men ja.. hvad ville i personligt gøre?
Til top
dannemand Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Juli-2008
Sted: 8000
Point: 212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2009 kl. 11:43
Altså, hvis du har bestilt supra og fået Linn, så ville jeg da mene at du har ret til bytte eller pengene tilbage. Man køber vel ikke en BMW og når man kommer til afhentningen så får man en Fiat, for den kan også køre.

Stik evt forbi Jura forummet herinde og hør for en sikkerheds skyld.
Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2009 kl. 14:18
Om banan stikkene er i guld eller tin skal du nok ikke lægge ligeså meget i, da selve Supra kabler også er fortinnet
Jeg vil ikke kunne forstille mig du vil kunne høre forskel når det er på et Supra Ply 3.4 kabel, det var måske nået andet hvis du havde et voldsomt bedre kabel, det skal ikke misforståes som om jeg har det fjerneste imod Supra, da jeg selv sælger en del Supra kabler, men det er ikke det kabel der betegnes som det mest high end. Så brug du hellere tiden på at få de kabler tilspillet en ca. 150-200 timer, det får du mere ud af
Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2009 kl. 14:58
Oprindeligt skrevet af CSN Teknik CSN Teknik skrev:

Så brug du hellere tiden på at få de kabler tilspillet en ca. 150-200 timer, det får du mere ud af

Og husk samtidig at få dem velsignet af en medicinmand, og gerne fra Congo - det er vigtigt at han bruger blod fra en kylling under ceremonien - Okseblod går efter min erfaring dårligt med Supra
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu