Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
delinde
Junior bruger
Oprettet: 20-Januar-2009
Status: Offline
Point: 37
|
Emne: Mpeg2/mpeg4 Sendt: 22-April-2009 kl. 21:31 |
Nu fik jeg lige en gang sort skærm på IPTV´et, og måtte over på DVB-T for en kort bemærkning. Det krævede lidt klipning af en længde antennekabel og lidt. Så tænkte jeg på, at det ku da være rart at kunne se mpeg4 FTA mux´en i lignende situationer fremover, der kommer jo DR-HD og den slags.
MEN, jeg har kun mpeg2 i mit TV, med en CI-slot på bagsiden...så er jeg i tvivl: Jeg kan da ikke modtage mpeg4 signaler på TV´et, bare jeg sætter et mpeg4 CA-modul i, vel?
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 22-April-2009 kl. 21:38 |
Deeer er ingen brugbar løsning (endnu) til modtagelse af MPEG4 på et MPEG2 TV. Når Boxer og DigiTV kommer med de øvrige MUX, så må man se om der kommer noget, det løser dog IKKE muligheden for HD.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
vasif
Guld medlem
Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Point: 1773
|
Sendt: 22-April-2009 kl. 21:41 |
Nej, du kan desværre ikke modtage de kommende Free-To-Air Mpeg-4 kanaler såsom Dr HD. Men de nuværende Dr-kanaler, samt Tv2 ville du fortsat kunne nyde godt af frem til 2012, og det er heldigvis bedre end ingenting
|
delinde
Junior bruger
|
Sendt: 22-April-2009 kl. 22:00 |
Aha, ja det var ganske som jeg havde anet. Set i bagklogskabens lys kan jeg da godt i små korte øjeblikke have ønske mig jeg havde købt et px81 i stedet for px80, så:-). Meget vel, tak for kvik respons. Nu kan det heller ikke vare længe før de får rebootet derinde hos viasat.
|
Radiomanden
Platin medlem
|
Sendt: 22-April-2009 kl. 22:09 |
Det ville nok ikke have hjulpet dig med PX81, det er ikke godkendt af Boxer DK, og det kan således ikke garanteres at virke efter hensigten her i landet. Der er forskel på sendingen af signalerne her i DK og Sverige, det anvendte lydsystem er et andet. (HE-AAC).
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
truehorses
Bruger
Oprettet: 16-April-2009
Point: 107
|
Sendt: 22-April-2009 kl. 22:09 |
Der kommer et CA modul ( til 2 kilo kroner ) om et års tid iflg. Boxers hjemmeside
Det konverterer Mpeg4 signalet - Beregnet for MPEG2 tv med en brugbar slot
|
truehorses
LG50PS7000
|
vasif
Guld medlem
|
Sendt: 22-April-2009 kl. 22:18 |
truehorses skrev:
Der kommer et CA modul ( til 2 kilo kroner ) om et års tid iflg. Boxers hjemmeside
Det konverterer Mpeg4 signalet - Beregnet for MPEG2 tv med en brugbar slot
|
Uden at have læst eller fundet den pågældende info på Boxers hjemmeside, er det så ikke kun beregnet til Boxer-Tv, dvs. betalingskanalerne? Jeg går ud fra, at man stadigvæk skal have et digitalt programkort med sine valgte kanaler, for at modulet overhovedet vil konvertere? Da Dr-kanalerne ikke er en del af Boxer-tv, og derfor heller ikke en kanal som vil forefinde på det digitale programkort, kan jeg ikke se sammenhængen?
|
Radiomanden
Platin medlem
|
Sendt: 22-April-2009 kl. 22:23 |
De udsender jo ikke en converter på markedet uden at det også er en kortlæser, da Boxers kanaler jo er kodet, og derfor kræver et programkort.
|
|
vasif
Guld medlem
|
Sendt: 22-April-2009 kl. 23:11 |
Radiomanden skrev:
De udsender jo ikke en converter på markedet uden at det også er en kortlæser, da Boxers kanaler jo er kodet, og derfor kræver et programkort. |
Det vil altså sige, at trådstarter stadigvæk ikke kan se de kommende FTA-Kanaler, som hele tråden jo i bund og grund handlede om, medmindre han køber et nyt tv med Mpeg4, eller en digital modtagerboks:) Egentlig er det Truehorses bemærkning omkring et Ca-Modul, som vækker min interesse. Jeg har hørt om et såkaldt modul. Modulet konverterer rigtig nok Mpeg-2 til Mpeg-4, men kan det bruges i trådstarters sammenhæng, da han primært ønsker FTA-Kanalerne fra DR, og som ikke er en del af Boxer's udbud, og derfor ikke kan konverteres? Hvis man skulle forestille sig Truehorses indlæg, skulle modulet groft sagt på magisk vis kunne konvertere FTA Mpeg-4 kanalerne til Mpeg-2, hvilket ikke kan lade sig gøre uden et programkort, hvori FTA Mpeg-4 kanalerne heller ikke indgår i.
Redigeret af vasif - 23-April-2009 kl. 00:00
|
delinde
Junior bruger
|
Sendt: 22-April-2009 kl. 23:25 |
Radiomanden skrev:
Det ville nok ikke have hjulpet dig med PX81, det er ikke godkendt af Boxer DK, og det kan således ikke garanteres at virke efter hensigten her i landet. Der er forskel på sendingen af signalerne her i DK og Sverige, det anvendte lydsystem er et andet. (HE-AAC). |
Nej okay, nu var det også kun FTA på MUX 1 og 2 jeg tænkte på, idet jeg jo kører med IPTV normalt...det var kun til backup ved nedbrud. Men det er måske Boxer der dikterer mpeg 4 standarden, også for DR?
|
vasif
Guld medlem
|
Sendt: 22-April-2009 kl. 23:29 |
delinde skrev:
Radiomanden skrev:
Det ville nok ikke have hjulpet dig med PX81, det er ikke godkendt af Boxer DK, og det kan således ikke garanteres at virke efter hensigten her i landet. Der er forskel på sendingen af signalerne her i DK og Sverige, det anvendte lydsystem er et andet. (HE-AAC). |
Nej okay, nu var det også kun FTA på MUX 1 og 2 jeg tænkte på, idet jeg jo kører med IPTV normalt...det var kun til backup ved nedbrud. Men det er måske Boxer der dikterer mpeg 4 standarden, også for DR?
|
Nej, politikerne havde længe før Boxers indtog besluttet og lovfæstet sig for, at Mpeg-4 standarden, skulle være fremtidens komprimeringsform til digitalt Tv over DVB-T, i forhold til Public Service kanalerne. Boxer har så også valgt at ride med på bølgen.
Redigeret af vasif - 22-April-2009 kl. 23:30
|
delinde
Junior bruger
|
Sendt: 22-April-2009 kl. 23:40 |
vasif skrev:
delinde skrev:
|
Nej, politikerne havde længe før Boxers indtog besluttet og lovfæstet sig for, at Mpeg-4 standarden, skulle være fremtidens komprimeringsform til digitalt Tv over DVB-T, i forhold til Public Service kanalerne. Boxer har så også valgt at ride med på bølgen.
|
OK, ja men det ville jo heller ikke give mening at begynde at ændre på en standard. Så Boxer´s godkendelse af diverse udstyr handler i bund og grund om CA-delen? Og for lige at bøje det i neon for os brain dead users, ville jeg have kunnet køre FTA på MUX 2, efter september, hvis jeg havde købt mig et PX81 så? Lidt selvpineri skal der være plads til, når man køber det bedste, billige TV på markedet:-)(PX80)
|