recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SB midster forbindelsen skal genstartes
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSB midster forbindelsen skal genstartes

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
lbjlbj Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 24-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Emne: SB midster forbindelsen skal genstartes
    Sendt: 30-Juni-2009 kl. 15:24
Har flere gange oplevet at min SB (Squeesebox Duet) mister forbindelsen og jeg skal igang med hele installationen igen.

Dette gælder hvis SB står urørt i 1-2 dage og så bliver signallampen rød og jeg kan ikke etablere forbindelse, og jeg bliver nødt til at starte forfra med at vælge trådløst forbindelse og indtaste det lange krypteringskode.

Hvorledes undgår jeg at SB midster forbindelsen hvis den står urørt nogle dage?

Jeg slukker normalt ikke SB med logger af remoten ved at holde slukknappen inden et øjeblik.

Nogle gode forslag kommentarer fra andre med samme problem / løsningsforslag?

Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2009 kl. 00:03
Har du opdateret til SC 7.3.3, hvor der er mange fejlrettelser specielt til Controlleren/Duet'en?
Til top
SSvenSSon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Marts-2008
Point: 388
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2009 kl. 15:25

Hvis du har mulighed for det, kan du med fordel tildele en statisk IP-adresse til dine SB-enheder i din router.

Dit problem kan skyldes at tildelingen af IP-adressen "timer ud" når SB ikke er aktiv.

Min har virket 100% siden jeg lavede ovenstående trick (og jeg kører i øvrigt stadig ver. 7.3.2).

Til top
lbjlbj Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 24-April-2009
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2009 kl. 19:10

ok tak for svar

Jeg har nu opdateret til Version: 7.3.3 - 27044 @ Mon Jun 15 15:14:08 PDT 2009 så håber på det hjælper.

Det med at tildele en statisk IP-adresse til SB-enheder i din router, lyder som en kompliceret tilretning.

Hvordan gør man det? Er det muligt at give en nogenlunde simpel step by steb anvisning, el. bliver det for kopliceret.

Mvh

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2009 kl. 19:19

Det er det normale, at når man får en Internetforbindelse fra udbyderen, så er den dynamisk, men det er muligt mod en lille extra månedlig betaling at få en Statisk, hvis man kan dokumentere et behov derfor. Det kan f.eks være at man har server eller hoster egen hjemmeside.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Maj-2005
Point: 1505
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2009 kl. 19:49
Det er ikke det SSvenSSon hentyder til. Det er at routeren uddeler den samme ip-adresse til den samme mac-adresse uden at spørge DHCP-serveren.
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2009 kl. 00:40
Det er vel stadig DHCP-serveren som giver et (privat) statisk ip-nummer baseret på netværksenhedens mac-adresse. Det er i sagens natur bare ikke dynamisk. Om det overhovedet kan lade sig gøre afhænger af routeren og som minimum skal man selvfølgelig have adgang til opsætningen på den.
Til top
SSvenSSon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Marts-2008
Point: 388
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2009 kl. 13:09

Mit problem var, at min router (som også er DHCP server) gav en vilkårlig IP adresse til SB enhederne som timede ud efter 24 timer uden aktivitet.

Når de så meldte sig på banen igen, så ville routeren ikke kendes ved dem.

Løsningen blev så, som jeg skrev, at gå ind i opsætningen af routeren og bede den om, via enhedernes mac-adresse, altid at tildele samme IP-adresse til samme enhed (mac-adresse).

Siden har det spillet 100%.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu