|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Crockie ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 159 |
![]() Sendt: 03-Juli-2009 kl. 09:28 |
Efter at have skiftet bundkort i et mediecenter, er der opstået problemer med live tv delen af VMC, både på selve VMC'en og Linksys extendere.
Går man i Live TV, er skærmen enten sort eller nærmest et screeenshot/pixeleret af en kanal. Men går man i recorded og afspiller noget, eller DVD, virker det fint. Alt andet virker fint. Extenderne er kablet, og flowcontrol sat til Rx. Båndbreddetesten i VMC - giver fuld udslag. Hardware: Gigabyte GA-Q35M-S2. CPU: Q9550 / prøvet med E8400 4 GB RAM. 2 x Hauppauge PVR-500. 2 x 1 TB diske. Onboard GMA 3100 - og her tænker jeg, at grafikkortet er noget hø, men jeg har også prøvet med et ATI HD 3600, samme problem. Og det er vel ligegyldigt med grafikkortet når man bruger en extender, eller hva? Jeg har prøvet at skifte CPU, HD, grafikkort, RAM. Samme fejl. Jeg har også prøvet at installere hauppauges egen driver til tunerne. Jeg har geninstalleret Vista m/SP2 et par gange uden held, men jeg har dog ikke prøvet TV-pack, hvilket nok er mit næste forsøg. Kan det være et decoder problem. Problemstillingen minder i øvrigt enormt meget om denne: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1131558 Håber nogle har et forslag ...? Redigeret af Crockie - 03-Juli-2009 kl. 09:43 |
|
![]() |
|
allannissen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 145 |
![]() |
Prøv med 2gb ram. PVR500 virker ikke ret godt med 4gb.
|
|
![]() |
|
Crockie ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 159 |
![]() |
Hej Allan,
Tak for tippet, det har jeg faktisk ikke prøvet ... Jeg vender lige tilbage med resultat senere. |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Det må være dine TV-kort, der ikke kører OK... Redigeret af avh - 03-Juli-2009 kl. 10:22 |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har prøvet både med det ene og det andet tuner-kort. Jeg fandt lige et værktøj der kan teste dem, og det prøver jeg lidt senere.
Det skal lige siges under konfiguration af VMC, bliver alle kanaler fundet osv. Jeg har prøvet også med en ATI HD 3600. Ingen forskel. Jeg har prøvet med både Vista's og Hauppauge drivere. Ingen forskel. Jeg kan efterfølgende se på nettet, at 4GB+hauppauge pvr er et velkendt problem, så jeg håber da det er løsningen. http://mymce.wordpress.com/2008/10/27/a-nasty-solution-to-ha uppauge-pvr-500-vista-ultimate-64-bit-issue/ Redigeret af Crockie - 03-Juli-2009 kl. 10:30 |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Jeg forstår ikke rigitg, hvorfor du roder med det grafik-kort, hvis den afspiller DVD ok, må den side af sagen være i orden...
Hvorfor komplicere det med installation af ekstra grafik-kort, hvis det indbygget er OK til formålet?? Når du anvender 4 MByte ram skyldes det at du anvender et 64 bit windows? Som dit link ovenfor viser, tyder det stadig på, at det er en god ide fortsat at holde sig til 32 bit windows, for ikke at lave selvskabte problemer... Forøvrigt hvorfor kører du ikke digitalt, der er meget at hente i billedekvalitet?? Redigeret af avh - 03-Juli-2009 kl. 11:36 |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg tror mest at det med grafikkort-kortet var i desperation, fordi man i BIOS'en kun kunne share 8 MB, eller måske at decoderen/tuneren ikke var kompatibel. Men du har helt ret ang. grafikkortet, det var bare den sidste jeg manglede af udskifte.
Ja, Vista 64-bit. Foruden MCE, kører den PS3mediaserver, filserver, web-server, sftpserver, backupserver. Der er ingen tvivl om, at man undgår noget bøvl hvis man holder sig fra 64-bit. Hauppauge siger så, at den skyldes dårlig understøttlese af 32-bit bus i et 64-bit miljø (fra microsofts side), og siger samtidig der er kommet en afløser, HVR-2250. Der lyder nu som om de bare "tører den af". Der er vel i bund og grund et driverproblem. Jeg kan (desværre) ikke få digitalt hvor jeg bor. Fiber er dog lagt ned, så venter bare på brevet ... :-) |
|
![]() |
|
![]() |
Håber du kan få en løsning med fiber, der er egnet til HTPC.. |
|
|
|
![]() |
|
langben ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-Juni-2009 Status: Offline Point: 194 |
![]() |
IP-TV er en planlagt del af den kommende og endelige version af Mediaportal. Kan allerede testes nu i en alpha-version.
|
|
![]() |
|
![]() |
Kan mediaportal håndtere krybteret IPTV kanaler og f.eks. TDC IPTV?
Ukrybteret IPTV, hvis man har IP-adressen er ikke et stort problem... |
|
|
|
![]() |
|
langben ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-Juni-2009 Status: Offline Point: 194 |
![]() |
Skulle virke med mdapi filter (som dog ikke er en officel del af mediaportal) og dermed også kunne klare krypterede streams - så svaret er ja. Det er som nævnt dog ikke officielt understøttet og dermed kræver det fiflen på egen hånd.
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Hvorfor er der ingen (64 bit brugere) der læser indlæg før de annoncerer deres problemer. Hør nu her: 64 Bit med HTPC = Problemer Der er desuden INGEN god argumentation for at køre 64 bit med HTPC 64 bit er for: Gamere, Grafiknørder, Videoredigeringsnørder (som mig selv, men har opgivet 64 bit, det tager derfor halvanden time istedet for en time, men pyt) |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |