|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Nordic2007 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 138 |
![]() Sendt: 03-Juli-2009 kl. 10:35 |
|
Hej Jeg har en Denon AVR 2106 som jeg gerne vil "opgradere" til en nyere model. kriterier: 1. Den skal max. koste 4500 kr. 2. den skal have HDMI indgange/udgang 3. den skal understøtte de nye HD-lydformater 4. Skal være 5.1, gerne 7.1 Har I et par gode forslag? Jeg overvejer Denon, Onkyo eller Pioneer. Pioneer, fordi jeg også planlægger at købe en BDP 320. og så har jeg et spørgsmål. Hvad er THX surround? Er det noget man skal investere i? Jeg kan se, at de meget dyre surround receivere understøtter THX 2 (vist nok) mens enkelte billigere receivere har THX neural surround. Hvad er forskelen og skal man i det hele taget have THX? Jeg erindrer ikke voldsom mange film der understøtter THX (Star Wars gør vist). Tak for feedback. Redigeret af Nordic2007 - 03-Juli-2009 kl. 10:39 |
||
VIDEO:
Sony 65 A1 Sony UBP-X800 Canal Digital OnePlace AppleTV 4K AUDIO: Denon AVR-X1400H Dali Concept 5.1 |
||
![]() |
||
mkirkelund ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Januar-2008 Sted: 2635 Ishøj Status: Offline Point: 2358 |
![]() |
|
Jeg ville kigge på Sheerwood. Sunaudio.dk kører tilbud dem i øjeblikket da de sælger ud af dem.
F.eks. denne: Tilbudsprisen kan ses her: 3895,- kr |
||
![]() |
||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
|
Jeg synes at man for det beløb du forventer at benytte, får for lidt receiver i en Pioneer. Hvis jeg var dig ville jeg hellere kigge på en Onkyo TX/SR606. Den giver dig lidt mere af næsten det hele. Hvis du kunne smide en god tusse mere efter receiveren ville jeg afgjort vælge en Pioneer VSX LX50 som Sparshop for omkring 5.700. Det er godt nok en udgået model, men prisen er også særdeles meget nedsat. Og forældet er den ikke. EDIT: Sorry Sparshop har vist ikke flere af den nævnte receiver THX, den enste film jeg har i mit bibliotek med THX er Terminiator 2, men jeg er ret sikker på, at der kommer flere og flere film på markedet med THX. Så et andet godt valg kunne være en NAD, her får man meget god lyd for pengene. Kan ses og høres i HIFI Klubben. Men gør dig selv en tjeneste, lyt til flere receivere, og gerne og om muligt med højtalere der matcher dine egne - og det aller bedste, lån en receiver med hjem. Held og lykke med valget Redigeret af Hother - 03-Juli-2009 kl. 10:57 |
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() |
|
Jeg kigger selv lidt på en Pioneer Receiver VSX-919AH-K, som står til 4.500 kr i sparshop.
Som jeg kan forstå så er den magen til sin storebror pånær at den ikke har nogen former for upscaling til 1080p, som jeg alligevel ikke har brug for da jeg køber en Oppo Bluray. Men er der nogen som ved hvor god lyden er på den, jeg har i forvejen en Onkyo 605 som konen ikke kan finde ud af at betjene sammen med pio tv'et. Jeg vil have noget SR+ Jeg skriver det her i tråden fordi trådstarter måske også kunne have interesse i den. ![]() Redigeret af Cyberguyen - 03-Juli-2009 kl. 11:12 |
||
![]() |
||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
|
Lyden er skam glimrende på den nævnte Pioneer, men kan jo på ingen måde sammenlignes med dens noget større brødre. Det man nok skal være opmærksom på er hvilke højtalere receiveren skal tilsluttes, herunder følsomheden på disse. Du ku jo ringe til Sparshop, og spørge om du må låne en med hjem - det kunne jo være. Du kommer naturligvis til at betale forsendelsen - i givet fald begge veje. |
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
![]() |
||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8685 |
![]() |
|
THX er en godkendelse af recieveren, så den lever op til nogle minimumskrav. Derudover er der nogle THX surround modes, som f.eks. skulle justere lyden til bedre at passe i en stue i stedet for i en biograf, men om det lyder bedre eller dårligere, er op til en selv. THX godkendte film er film der i produktionen har fulgt nogle minimumskrav. THX godkendte film har ikke et speciel THX lydformat. |
||
![]() |
||
KongKent ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Juni-2008 Sted: Dronninglund Status: Offline Point: 361 |
![]() |
|
Jeg tror også kun han mente den umiddelbare storebror 1019, ikke LX-serien. For her er eneste forskel netop bare at 1019 kan upscale til 1080p. Jeg har en Panasonic BD55 afspiller, og overvejer også ny forstærker, og har også lige præcis kig på 919 eller 1019. Med min afspiller in mente, skal jeg så købe 1019 eller kan jeg nøjes med 919, angående upscaling? For 919 passer jo trådstarters kriterier ganske fint, da den holder sig på de 4500,- og ellers er fint bestykket med HDMI, klare alle lydformater m.v. mvh Kent. |
||
TV: LG 65" OLED B1
Receiver: Denon AVR-X2400H BD: Panasonic DMP-BD55 Front: Dali Evidence 870 Center: Dali C1000 Bag: Dali R1000 Sub: Dali SWA-15 |
||
![]() |
||
mkirkelund ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Januar-2008 Sted: 2635 Ishøj Status: Offline Point: 2358 |
![]() |
|
Slet ingen som har en kommentar til nævne Sheerwood?
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg kender den slet ikke, og kan jo derfor ikke kommentere på den |
||
|
||
![]() |
||
Nordic2007 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 138 |
![]() |
|
tak for rigtig mange gode inputs. Jeg kan se, at man kan få VSX-919AH-K til 4111 kr. hos flatscreencenter.se / dk. Jeg kan dog ikke lige finde priser på Onkyo TX/SR606? @Cyberguyen: Jeg vil helst have nye gadgets, men tak for tilbud
|
||
VIDEO:
Sony 65 A1 Sony UBP-X800 Canal Digital OnePlace AppleTV 4K AUDIO: Denon AVR-X1400H Dali Concept 5.1 |
||
![]() |
||
![]() |
|
"Jeg kan dog ikke lige finde priser på Onkyo TX/SR606?"
er det fordi den nye model hedder 607? |
||
VIDEO:
||
![]() |
||
![]() |
|
Afløseren for Onkyo 606 hedder som du er inde på - 607 |
||
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |