recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hakken på Pioneer BDP-51
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHakken på Pioneer BDP-51

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Sunebio Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Emne: Hakken på Pioneer BDP-51
    Sendt: 06-Juli-2009 kl. 11:37
Jeg oplever på nogle (ikke alle) Bluray-film at billedet fryser et splitsekund, et problem som så kan gentage sig med nogle minutters mellemrum i løbet af filmen. Der altså ikke tale om judder eller anden dårlig frame rate-konvertering, og umiddelbart ville jeg tro det var selve videoafviklingen der 'frøs' lidt (pga. en tom buffer?)

Er der nogen der har oplevet lignende (på Pioneers afspillere)?

(Jeg har en BDP-51 forbundet via HDMI til en ældre Pioneer 435'er, desværre med 1080i, da BDP-51'eren har fået sparet 720p output væk, og 435'eren ikke tager 1080p, hvorfor den står til en snarlig udskiftning.)
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2009 kl. 11:43

Oprindeligt skrevet af Sunebio Sunebio skrev:

Jeg oplever på nogle (ikke alle) Bluray-film at billedet fryser et splitsekund, et problem som så kan gentage sig med nogle minutters mellemrum i løbet af filmen. Der altså ikke tale om judder eller anden dårlig frame rate-konvertering, og umiddelbart ville jeg tro det var selve videoafviklingen der 'frøs' lidt (pga. en tom buffer?)

Er der nogen der har oplevet lignende (på Pioneers afspillere)?

(Jeg har en BDP-51 forbundet via HDMI til en ældre Pioneer 435'er, desværre med 1080i, da BDP-51'eren har fået sparet 720p output væk, og 435'eren ikke tager 1080p, hvorfor den står til en snarlig udskiftning.)

Hej og velkommen til recordere.dk

Jeg ved, at et par andre medlemmer har oplevet noget tilsvarende. Men det er åbenbart ret forskelligt hvad vi oplever. Nogle har store problemer med at afspille visse film (pixeleringer og frysninger), og andre - som jeg selv ikke har problemer med at afspille selv samme film.

Om dit tv har besvær med bitrate eller andet i forhold til din afspiller skal jeg ikke kunne sige. Prøv evt at kontakte pioneer.dk support - men sørg for inden, at du har opdateret din afspillers firmware

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2009 kl. 11:44
Da BDen først blir' interlaced i afspilleren og derefter deinterlaced i TVet, så kan der gå meget galt undervejs i en totalt unødvendig processering af billedet. Du slipper nok først for hakkeriet når du kan køre "Source Direct" fra afspilleren. Og det kræver så at TVet kan modtage 1080p.

Redigeret af Kampus - 06-Juli-2009 kl. 11:48
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu