Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
MichaelKB
Bruger
Oprettet: 17-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 194
|
Emne: PS50B855 og problemer med panoreringer? Sendt: 03-Juli-2009 kl. 08:52 |
Hej med jer,
Jeg modtog forleden et PS50B855, men er noget bekymret over følgende:
Jeg lagde mærke til, at der ved panoreringer blev skabte noget utydelighed i billedet - det er svært at beskrive. Ting der stod skarpt før panoreringen blev lettere pixelleret/utydeligt ved panorering.
Det kunne også ses ved rulletekster horizontalt - der blev teksterne også utydelige - jo hurtigere teksterne kørte desto mere utydeligt blev teksten.
Samsung har i deres menu muligheden for at se en demo for deres Full HD Motion engine og 100 Htz motion feature der skulle mindske utydelighed ved hurtige bevægelse. Dog kan jeg KUN slå demoen til og ikke selve funktionen, hvorfor jeg formoder at funktionerne er slået til pr. default.
Er jeg den eneste der har oplevet disse problemer ved panoreringer på dette tv?
Mvh
MichaelKB
Redigeret af MichaelKB - 03-Juli-2009 kl. 08:55
|
 |
Mono
Bruger
Oprettet: 11-Juli-2008
Point: 52
|
Sendt: 03-Juli-2009 kl. 09:01 |
Har du prøvet med flere film?
Hvad bruger du til at afspille det med?
Er det 1080p/24 ?
Jeg håber virkelig ikke dette er generelt, har lagt bestilling ind på denne samsung da g10 failede med 1080p/24 :(
/Christian
|
Popcorn hour a-110
Samsung UE46B7070
Samsung C5550 5.1
|
 |
MichaelKB
Bruger
|
Sendt: 03-Juli-2009 kl. 09:17 |
Det er så nyt, så jeg har ikke prøvet med DVD/BD materiale endnu.
Jeg har oplevet sløret på DVB-T modtagelse som i følge TV´et er 576i modtagelse. Blandt andet ved panoreringer på programmet Liebhaverne i onsdags (ja, jeg så Liebhaverne) :-)
Mvh MichaelKB
|
 |
Startrek
--
Bruger stoppet på recordere.dk
Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
|
Sendt: 03-Juli-2009 kl. 09:18 |
Prøve at slå alle de bilde forbereder feature fra i menuen, så som Full HD Motion engine og 100 Htz motion feature med mere.
Mange gange har disse kun en negativ virkning på bilde, og så prøve at slå et til af gange for at se virkning og om det er best med eller uden disse slået til eller ikke.
Faktis er det rent reklame gas, når der bilver skrivet hvor god disse såkalde bilde forbereder feature er, men det lyder ulogisk men sådan er det.
|
 |
MichaelKB
Bruger
|
Sendt: 03-Juli-2009 kl. 09:27 |
Jeg har slået alt fra - har blandt andet også prøvet med Rasmus Larsen kaliberingsindstillinger.
Iøvrigt kan jeg ikke finde nogle steder i menuen hvor man kan slå Full HD Motion engine fra eller til. Det samme gælder for 100 htz featuren, hvorfor jeg vil tro at det er en feature man IKKE kan til-/frakoble.
Mvh MichaelKB
|
 |
Shiva
Guld medlem
Oprettet: 27-Maj-2008
Point: 803
|
Sendt: 03-Juli-2009 kl. 09:48 |
Hvis det er et generelt problem med 855'eren, er det mystisk, at hverken Rasmus eller Otto har spottet det...
|
Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
|
 |
MichaelKB
Bruger
|
Sendt: 03-Juli-2009 kl. 10:06 |
Ja, det samme tænkte jeg - så måske jeg bare har fået en mandagsmodel, hvis der ikke er andre der har bemærket det.
Men mærkeligt er det i hvert fald.
Mvh MichaelKB
|
 |
ipk
Super bruger
Oprettet: 04-Juli-2007
Sted: Viborg, Denmark
Point: 333
|
Sendt: 03-Juli-2009 kl. 10:35 |
Har du Prøvet og lege med indstillingerne under film, der er bla. en indstilling der hedder Cinema Smooth. Det er på side 19 i vejledningen.
|
Mv. Ivan
Panasonic 46G15 Viera, Panasonic DMP-BDT220, Denon AVR-2312, Monitor Audio BXW 10 SUB, Monitor Audio BX Center, Audio Pro Cinema/ Allroom C2.
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 03-Juli-2009 kl. 10:41 |
Liebhaverne og panoreringer er dårlige selv på et crt tv. netop panoreringer eller motion skulle ellers være en force på en 855. hvad tv har du haft før, på en 50 tommer ses fejl mere tydeligt. panoreringer er dårlige på mange tv udsendelser og har ikke noget med dit tv og gøre. derfor er motionssystemer opfundet, men jeg synes billedet bliver kunstig og se på.
hvis du har dårlige panoreringer og "slør" på dvd og blu-ray så er der noget galt. vores tv signal er for dårlige til større skærme, jeg ser stort set kun HD blu-ray og en smule dvd. nye Serier på tv2 stå dog rigtig godt, hvis der er problemer med dem. Ja så må der være noget galt. en serier som harper island fra tv2 er jo i kanon kvalitet når vi snakker SD kvalitet. Modtager det via dvb-t eller over sat.
både på mit crt tv panasonic px80 og nu pio 500M er mange tvudsendelser dårlige hvad angår panoreringer. men aldrig på dvd HD eller rigtig gode tv optagelser.
otto og Rasmus ser ikke Liebhaverne når de laver test. Eller det håber jeg ikke de gør
Redigeret af xcardman - 03-Juli-2009 kl. 11:07
|
 |
Firebird
Guld medlem
Oprettet: 14-Marts-2009
Point: 2195
|
Sendt: 03-Juli-2009 kl. 11:01 |
Det er nu også første gang jeg har hørt om panoreringsproblemer på dette tv. Skulle 100Hz være problemet, så burde 100 Hz kunne slås fra, men proceduren kender jeg ikke. Prøv at kontakte Samsung på: 70701970 eller kig i bruganvisningen:
Ægte 100 Hz demo → Fra / Til
Du kan se en stor forskel mellem Ægte 100 Hz og 50 Hz, specielt ved scener i hurtig bevægelse. Du kan derfor, når du ser scener i langsom bevægelse, ikke se nogen forskel mellem Ægte 100 Hz og 50 Hz. Demonstration af 100 Hz fungerer kun med et 50 Hz-signal. Ægte 100 Hz demo-tilstand leveres til butiksdemonstration med specielle billeder.
Redigeret af Firebird - 03-Juli-2009 kl. 11:06
|
Venlig hilsen Firebird {;-)
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.
JVC X3 ? ? ? ?
|
 |
Shiva
Guld medlem
Oprettet: 27-Maj-2008
Point: 803
|
Sendt: 03-Juli-2009 kl. 11:09 |
xcardman skrev:
otto og Rasmus ser ikke Liebhaverne når de laver test. |
HVAD??? Det skuffer mig, men du har nok ret. Jan Fog er nok så fesen og glat, at selv ikke 200 Hz mega-ultra-motionplus kan fange ham ordenligt, når han vimser over skærmen
|
Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
|
 |
Firebird
Guld medlem
Oprettet: 14-Marts-2009
Point: 2195
|
Sendt: 03-Juli-2009 kl. 11:14 |
xcardman skrev:
Liebhaverne og panoreringer er dårlige selv på et crt tv. netop panoreringer eller motion skulle ellers være en force på en 855. hvad tv har du haft før, på en 50 tommer ses fejl mere tydeligt. panoreringer er dårlige på mange tv udsendelser og har ikke noget med dit tv og gøre. derfor er motionssystemer opfundet, men jeg synes billedet bliver kunstig og se på.
hvis du har dårlige panoreringer og "slør" på dvd og blu-ray så er der noget galt. vores tv signal er for dårlige til større skærme, jeg ser stort set kun HD blu-ray og en smule dvd. nye Serier på tv2 stå dog rigtig godt, hvis der er problemer med dem. Ja så må der være noget galt. en serier som harper island fra tv2 er jo i kanon kvalitet når vi snakker SD kvalitet. Modtager det via dvb-t eller over sat.
både på mit crt tv panasonic px80 og nu pio 500M er mange tvudsendelser dårlige hvad angår panoreringer. men aldrig på dvd HD eller rigtig gode tv optagelser.
otto og Rasmus ser ikke Liebhaverne når de laver test. Eller det håber jeg ikke de gør |
Jeg tror at du har fat i det rigtige. Dårligt kildemateriale (og signal), er mest tydeligt på gode tv apparater. På mit 100Hz CRT tv kan jeg også se en stor forskel på kildematerialet, og om signalet er godt eller dårligt.
Redigeret af Firebird - 03-Juli-2009 kl. 11:15
|
Venlig hilsen Firebird {;-)
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.
JVC X3 ? ? ? ?
|
 |