|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Morthey ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 02-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4 |
![]() Sendt: 04-Juli-2009 kl. 12:24 |
|
Hej alle sammen
Jeg står i den heldige situation at jeg skal ud og erstatte min gamle Harman/kardon surround receiver til en med de nyeste lyd formater osv... jeg er total rookie på surround receivers, så noget hjælp ville være skønt. jeg har kigget lidt på Onkyo's 607 til knap 4k som mange har rost, men man da kunne finde en receiver som er bedre til de omkring 6k. Så nogle som har nogle guldkorn omkring hva jeg kunne investere i til de knap 6.000kr på forhånd tak Mvh Morthey |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40545 |
![]() |
|
Køb den 607, og spar de 2K til en e.v.t. anden investering. |
||
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
||
![]() |
||
PhDream ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 737 |
![]() |
|
Hvad er det for en H/K du har nu? Du skal jo ikke risikere
at gå et skridt ned i lydkvalitet... |
||
![]() |
||
Firebird ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2195 |
![]() |
|
Hvad med en Onkyo TX-SR706? Den har fået rigtig gode anmeldelser, og den kan fås til 4.960 kr. (Laveste pris jeg har fundet på nettet). Lurer selv på den. http://www.dustinhome.dk/pd_5010313802.aspx De har den dog ikke på lager, så du skal nok regne med et par ugers ventetid?, men til den pris gad jeg godt at vente lidt. |
||
Venlig hilsen Firebird {;-)
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation. JVC X3 ? ? ? ? |
||
![]() |
||
Prospect ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2008 Sted: Ølstykke Status: Offline Point: 783 |
![]() |
|
Hvis du er interesseret i at købe udenlands er en onkyo 876 til at skaffe for 6000 på amazon.co.uk modtager selv min i næste uge
|
||
![]() |
||
Losty ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 311 |
![]() |
|
Er det inkl fragt? Lyder da sweet nok... Fandme noget af en jungel at finde den rette forstærker til ens højttalere |
||
![]() |
||
Prospect ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2008 Sted: Ølstykke Status: Offline Point: 783 |
![]() |
|
HER fra Hyperfi , jeg gav 50pund ekstra for fragt. Lander lige over 6000 |
||
![]() |
||
Losty ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 311 |
![]() |
|
Ah ok, tak for linket, men den er jo i silver :S Den er marginalt billigere fra tyskland af i sort. Lige et extra spørgsmål. Hvordan kan det være at på Onkyo's hjemmeside siger de at den yder 200w pr channel ved 6 ohm, men på CSmusiksystemes hjemmside siger de 160w pr channel? Har tyskerne en anden måde at sige tingene på? :) Ala kW/hk ved biler. Redigeret af Losty - 05-Juli-2009 kl. 22:04 |
||
![]() |
||
![]() |
|
![]()
Hvor finder du den billigere ? |
||
![]() |
||
PhDream ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 737 |
![]() |
|
Producenter bruger de mest optimistiske målemetoder når
de skal opgive en receivers effekt. Den yder hverken 200 eller 160 watt pr. kanal i virkeligheden, dvs. med 5/7 kanaler i drift. Onkyo skriver selv, at de 200 watt er ved 1 kanal i brug. Er der mon slutbrugere derude, som kun sætter én enkelt højttaler til deres receiver? Der er ikke så meget surround over dét! ![]() I 876'erens manual skriver de 140 watt pr. kanal, MEN det er så kun med 2 kanaler i drift. Hvis du er heldig, får du 100 watt pr. kanal med alle 7 kanaler i drift. Noget, der giver dig et praj om den egentlige effekt er strømforbruget. 876'eren bruger max. 870 watt, og det kan du så dividere med 7, hvilket giver ca. 125, men man skal tænke på, at en del af strømmen bliver spildt (alle receivere er forskellige i deres effektivitet) + at andre komponenter i receiveren også bruger strøm, osv. Kompliceret regnestykke... Men, som skrevet - 100 watt hvis du er heldig. Redigeret af PhDream - 05-Juli-2009 kl. 22:52 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Prospect; Nu er priserne selvfølgelig ændret siden igår :) Men har tænkt mig at købe den 876 i sort fra csmuiksysteme ( http://csmusiksysteme.de/de/home/home_cinema/av_receiver_hom e/onkyo_av_receiver/onkyo/onkyo_tx_sr876_sw/index.htm/index. htm?sid=8381116dac0f6923ad721be084ffdc50 ) inkl fragt. Kæresten vil absolut ikke have den i silver, så den er nogo PhDream; Tusind tak for forklaringen, det hjalp :) Men de 100w ca. er vel også fint fint til mine focal højttalere right? ( http://hifi-freaks.dk/webshop//product_info.php?cPath=42& ;products_id=234) Redigeret af Losty - 06-Juli-2009 kl. 15:25 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jep, det er helt fint. Dine højttalere er også temmelig
lette at drive, med en følsomhed på 91,5 dB. Endvidere er "din" receiver én af de tungeste i klassen - vejer ca. 23 kg. Det siger noget om kvaliteten på bl.a. trafoen. Derfor burde der ikke være problemer overhovedet. ![]() |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |