recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panas. X10Y vs. PZ85
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanas. X10Y vs. PZ85

Besvar Besvar Side  123 7>
Forfatter
Besked
tj81 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-Juli-2009
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Emne: Panas. X10Y vs. PZ85
    Sendt: 06-Juli-2009 kl. 22:28

Jeg er på "fjernsynsjagt" og har efterhånden fået snævret feltet ind - og skal nu vælge mellem disse to modeller:

Panasonic TX-P42X10Y eller TH-42PZ85.

Prisen er den samme, så er kommet i tvivl om, hvilket fjernsyn jeg skal købe?

Venlig hilsen Tina

Til top
Bjarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2006
Sted: Denmark
Point: 923
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2009 kl. 22:31
Oprindeligt skrevet af tj81 tj81 skrev:

Jeg er på "fjernsynsjagt" og har efterhånden fået snævret feltet ind - og skal nu vælge mellem disse to modeller:

Panasonic TX-P42X10Y eller TH-42PZ85.

Prisen er den samme, så er kommet i tvivl om, hvilket fjernsyn jeg skal købe?

Venlig hilsen Tina

X10 er hdready og har MPEG4 tunere både Dvb-t/c
PZ85 er fuldHD men har kun Mpeg2 dvb-t tuner...

Så spørgsmålet er om man skal bruge tunerne til noget. Ellers er Pz85 jo nok bedst billedtmessigt.

Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
Til top
tj81 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-Juli-2009
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2009 kl. 23:08

[[/QUOTE]

X10 er hdready og har MPEG4 tunere både Dvb-t/c
PZ85 er fuldHD men har kun Mpeg2 dvb-t tuner...

Så spørgsmålet er om man skal bruge tunerne til noget. Ellers er Pz85 jo nok bedst billedtmessigt.

[/QUOTE]

Tak for dit hurtige svar

Jeg bruger primært TV'et til almindeligt kabel-TV og en smule dvd. Måske skal jeg på sigt have digitalt TV fra Yousee...men det er ikke lige om hjørnet. Så vil du vurdere at PZ85 er det bedste køb for mig?

Til top
ipk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Juli-2007
Sted: Viborg, Denmark
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2009 kl. 00:42

En kommentar fra sidelinien

Personligt vil jeg helst ha et tv med indbygget tuner, mens andre kun betragter tv'et som en monitor. så du må gøre op med dig selv om du til den tid kan acceptere en boks ved siden af.

Mv. Ivan

Panasonic 46G15 Viera, Panasonic DMP-BDT220, Denon AVR-2312, Monitor Audio BXW 10 SUB, Monitor Audio BX Center, Audio Pro Cinema/ Allroom C2.
Til top
Corax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Februar-2007
Point: 351
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2009 kl. 09:53
Som Bjarke og ipk siger så skal du gå efter X10 hvis du vil slippe for en ekstra boks med kabel TV eller antenne.

Men PZ85 har et lidt bedre billed. Personligt ville jeg gå efter PZ85.
Til top
jessgade Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-November-2006
Point: 290
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2009 kl. 09:57
Og så ser PZ-85 jo lige lidt lækrere ud
Panasonic PZ85
Til top
Maria Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Oktober-2003
Point: 620
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2009 kl. 14:30

Bruger PZ85 ikke en slat mere i strøm? Så vidt jeg kan regne ud er det cirka 700 kr. mere om året ved eksempelvis 8t om dagen.

Men det er måske forkert? Eller måske bare det værd?

Mvh Maria
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2009 kl. 14:34
Jeg har ikke regnet efter, men hvem pokker ser TV 8 timer om dagen?? Tror nok konen blev kronraget hvis hun begyndte på det - der skal jo også gøres rent og laves mad 
Til top
Maria Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2009 kl. 14:47

Det var nu også blot et eksempel. Forskellen i strømforbrugspris vil selvfølgelig være mere eller mindre alt efter hvor meget den står tændt.
Hovedsagen er at der er forskel. Og man måske skal have det med inden man vælger tv.

Noget helt andet er at jeg kender flere hvor tv'et jævnligt står tændt 8 t. om dagen. Et par timer om morgenen med noget morgen-tv og så ellers fra sidst på eftermiddagen og til man går i seng. Man behøver jo ikke nødvendigvis se på det

Mvh Maria
Til top
Rod83 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2008
Point: 681
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2009 kl. 15:59
Oprindeligt skrevet af Maria Maria skrev:

Bruger PZ85 ikke en slat mere i strøm? Så vidt jeg kan regne ud er det cirka 700 kr. mere om året ved eksempelvis 8t om dagen.

Men det er måske forkert? Eller måske bare det værd?

Hej Maria.

Har selv haft PZ85'eren og jo den bruger mere strøm. Men dette var ikke grunden til at jeg solgte den . Billedet på PZ85 er rigtig godt. Den har et godt sort niveau og har ikke de omtalte problemer med 24p som G10'eren. SD og HD ser kanont godt ud  Jeg har set den til 5000 hos ekspert og det må jeg sige er et "røverkøb".. ved ikke om de stadig har den på tilbud

Panasonic TX-P50G20E (anmeldelse)|Onkyo TX-SR308B|Sony BDP-S550|PS3-Slim
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2009 kl. 16:05
Oprindeligt skrevet af Maria Maria skrev:

man går i seng. Man behøver jo ikke nødvendigvis se på det

Det er så der jeg er anderledes åbenbart - hvis der ikke ses på TV'et så slukkes det. Kald mig bare mærkelig - det gør konen ihvertfald, men jeg nægter et bruge strøm på at hun skal sidde med ryggen til og lytte til nogen der snakker.. så hellere radio/musik hvis der mangler "baggrundstøj".

Til top
Maria Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2009 kl. 16:37

Rod83: Tak for svaret. Har også set den til 5000 kr, og der er jo en del at spare i forhold til X10Y, men ikke hvis det bliver spist op af ekstra strømforbrug. På den anden side, inden de år er gået hvor jeg er oppe på de 3000 kr. der er sparet, har jeg sikkert kig på et andet tv. Udvikling er en dejlig ting.

MartinJohansen: Tak for svar. Noget enig.. Selvom jeg med mellemrum selv har mit tv kørende på f.eks TV2News eller nu Tour'en, slukker jeg også ofte hvis det bare skal være baggrundsstøj. Det svinger en del.
Men... 6-8 t. kan man stadig sagtens komme op på ret hurtigt.

Derudover har jeg en veninde som har kig på samme tv og pga. sygdom er en del hjemme og ser en del tv.

Så inden det udvikler sig til en større diskussion om hvor mange timers tv man ser vil jeg bare gerne have bud på om min beregning er rigtig - ca. 700 kr. forskel på 8 timer (og selvfølgelig mere eller mindre i forhold til timetal) og om det er det værd (som Rod83 så er lidt inde på)?

Redigeret af Maria - 08-Juli-2009 kl. 16:49
Mvh Maria
Til top

Besvar Besvar Side  123 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu