|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Urte ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 06-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 491 |
![]() Sendt: 27-December-2005 kl. 16:09 |
|
Jeg ved ikke helt hvor jeg skal lægge denn tråd, men ved i om der kommer moms på netkøb fra Norge ? Jeg er lidt hooked på denne lyd måler fra Norge http://www.avshop.no/catalog/product_info.php?products_id=40 8
|
||
![]() |
||
MichaelS ![]() -- ![]() ![]() Tidl. redaktør recordere.dk Oprettet: 11-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2062 |
![]() |
|
Der bør ikke komme nogen yderligere moms på, men prøv at spørge hos Tape Connection om hvad de kan skaffe den for. Det kan jo være de har en bedre pris, da Norge ikke er noget billigt elektronikland. /MichaelS |
||
mvh MichaelS
|
||
![]() |
||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
|
Norge er ikke med i EU. Så told+moms kommer der vel på ? /Lars |
||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
||
![]() |
||
slib ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 08-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 47 |
![]() |
|
Lars - jeg er fuldstændig enig. Der bliver pålagt moms og told på varen, når den kommer til DK, da Norge ikke er med i EU. |
||
![]() |
||
DrageMester ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
![]() |
|
Norge er til gengæld med i Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde (EØS), hvor toldreglerne så vidt jeg ved er identiske med EU, så der kommer næppe told på varerne. Om der skal betales dansk eller norsk moms afhænger af, hvor stor omsætning forretningen har til det danske marked. Hvis butikken har lav omsætning, så betaler man norsk moms og ellers betaler man dansk moms. Norge er efter min erfaring ca. 15% dyrere med elektronikvarer i forhold til danske priser. |
||
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
||
![]() |
||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
|
Ok, men jeg ved at der kommer told på når nordmændene køber i Danmark. Og læser man vejledningen hos Skat omkring Internethandel for Private nævnes EØS landene heller ikke som undtagelser på det område - så jeg tror det der EØS er på et højere plan. /Lars |
||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
||
![]() |
||
DrageMester ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
![]() |
|
Du har nok ret - jeg giver mig! |
||
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
||
![]() |
||
Ghia ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-November-2005 Sted: Norway Status: Offline Point: 150 |
![]() |
|
Er litt sent ute her....men dette stemmer ikke. Det er ikke toll på
denne varegruppe (TV/video) fra Danmark/EU. Det må betales 25% moms når
varen kommer til Norge, men den danske forretning trekker da også den
danske moms fra på sin pris.
|
||
| Panasonic TX-P50V10E | Onkyo TX-NR807B | Panasonic DMP-BD60 | DLS R-series |
| Nordost/BlueJeans/Monster cables | |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |