Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Gooferen
Guld medlem
Oprettet: 23-April-2006
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 505
|
Emne: Hurtig opstart hvad skal der til Sendt: 07-Juli-2009 kl. 14:54 |
Hej
Et af de store problemer med et mediecenter er, at det er meget langsomt til at starte op.
Men er der nogen af jer andre der er kommet ud over det problem og fundet en løsning, hvorved at i hurtigere kan få jeres mediecenter til at starte.
Her tænker jeg både på hardware, software og OS løsninger.
Dog vil jeg ikke høre om løsninger, hvor man bare sætter mediecenteret i standby, da jeg gerne vil slukke mit mediecenter helt, når jeg ikke bruger det.
På forhånd tak Jonas B
|
 |
fltk
Platin medlem
Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10635
|
Sendt: 07-Juli-2009 kl. 15:02 |
Da du åbenbart ikke vil anvende standby, er der ingen løsning på dit problem hvis det skal være et Windows baseret system. Linux er væsentlig hurtigere til at starte op.
Flemming
|
Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
 |
vacDK
Super bruger
Oprettet: 14-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 262
|
Sendt: 07-Juli-2009 kl. 15:07 |
Gooferen skrev:
Hej
Et af de store problemer med et mediecenter er, at det er meget langsomt til at starte op.
Men er der nogen af jer andre der er kommet ud over det problem og fundet en løsning, hvorved at i hurtigere kan få jeres mediecenter til at starte.
Her tænker jeg både på hardware, software og OS løsninger.
Dog vil jeg ikke høre om løsninger, hvor man bare sætter mediecenteret i standby, da jeg gerne vil slukke mit mediecenter helt, når jeg ikke bruger det.
På forhånd tak Jonas B
|
Hvis denne løsning fandtes.. tror du så ikke at alle havde det nu ? Ingen gider at vente.. 
Standby funktionen bruger altså ikke særlig meget strøm. S3 åbner windows på 4 sek.
|
Samsung LE40A656/676
Samsung HT-X715
Samsung SWA-4000
Samsung MR-00EA1
|
 |
torben9440
Bruger
Oprettet: 21-April-2009
Sted: Denmark
Point: 61
|
Sendt: 07-Juli-2009 kl. 15:20 |
Når du ikke vil have den i standby, kan du heller programmere den til at optage TV-programmer, af sig selv. Der er en grund til at alle andre bruger standby
|
 |
JesperLund
Guld medlem
Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
|
Sendt: 07-Juli-2009 kl. 15:35 |
En hurtig SSD som systemdisk bør kunne reducere boot tiden. Regn med 1000-1500 kroner for 30 GB (tyske priser, dyrere i DK). De billige SSD'er er langsommere end almindelige harddiske.
Man kan formentlig også vinde noget ved at begræse det antal Windows services der kører ved opstart, Antivirus programmer bruger også en del tid på opstart, så hvis man kan undgå dem, er det den god ide (vurder selv om det er forsvarligt..).
Det bliver dog aldrig så hurtigt som S3 standby...
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
 |
jessgade
Super bruger
Oprettet: 17-November-2006
Point: 290
|
Sendt: 07-Juli-2009 kl. 16:16 |
Som skrevet tidligere, er der vel stort set ingen, som ikke anvender S3 standby - så du kan nok ikke forvente nogen løsning.
|
Panasonic PZ85
|
 |