|
|
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Forfatter | ||||
esbenm ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-September-2007 Status: Offline Point: 63 |
![]() Sendt: 08-Juli-2009 kl. 15:14 |
|||
Jeg har netop sendt nedenstående mail til Yousee. Jeg ved den lyder mest som brok, men mailen dækker faktisk over oprigtig forundring over Yousees priser og produkter.
Hvis de svarer og det har folks interesse, poster jeg gerne svaret her.
Mvh Esben
---
Jeg håber i kan hjælpe med disse spørgsmål, da jeg har svært ved at gennemskue jeres produkter og priser.
Jeg har i dag fuldpakken og digitalt kort. Jeg overvejer at leje en HD boks, for at kunne se visse af HD kanalerne.
Mine spørgsmål er:
-hvorfor skal jeg som kunde betale 3 gange for det samme produkt? Første gang for at modtage en kanal analogt i en forældet opløsning, anden gang for at modtage kanalen digitalt i en forældet opløsning, tredje gang for at modtage den digitale kanal i en tidssvarende opløsning? Jeg har jo ingen glæde af de 2 lav-opløselige udgaver af signalet.
-hvis jeg lejer HD-boksen vil jeg gerne have et digitalt kort i mit TV, og et kort i HD-boksen. Er det korrekt at jeg da skal betale for 2 kort? Det vil så være fjerde gang, jeg betaler for den samme kanal.
-hvorfor ligger nogle HD kanaler udenfor HD pakken? Dette gør HD pakken mindre attraktiv, hvis endelig man er tvunget til at vælge denne pakke.
-får i Kanal 9, som alle jeres konkurrenter har, og som fra start sender alle topkampene i SAS-ligaen?
-såfremt i får Kanal 9, bliver den så placeret i mellempakken eller fuldpakken?
-hvor bliver DR HD og TV3/Viasat HD placeret når de starter? Mellempakken, fuldpakken eller HD pakken? -er det muligt at skifte fra fuldpakken til mellempakken, og så vælge HD pakken som tillæg?
-er det muligt at skifte fra fuldpakken til mellempakken, og så vælge TV2 Sport, TV2 Sport HD, Eurosport og Eurosport HD som de 4 kanaler i "favoritpakken"?
-hvis ikke ovenstående kan lade sig gøre, forstår jeg ikke jeres prisstruktur.
Ift. mellempakken er det kun TV2 Sport og Eurosport, der interesser mig i fuldpakken. For at se de 2 kanaler skal jeg betale kr. 97,- for fuldpakken, og kr. 79,- for HD pakken. Dvs. kr. 176,- for 2 kanaler. Alternativt skal jeg leve uden Eurosport HD. Da vil jeg betale kr. 97,- for fuldpakken og kr. 39,- for favoritpakken, som ikke indeholder nogle kanaler, der har min interesse.
|
||||
![]() |
||||
Flemming Larsen ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: 2630 Taastrup Status: Offline Point: 24801 |
![]() |
|||
Jeg er med på en lytter her. Der da flere ting jeg også gerne vil vide.
|
||||
Mvh
Flemming Larsen |
||||
![]() |
||||
FallenAngel ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 426 |
![]() |
|||
Drømmer om den dag vi selv kan vælge vores pakker og man kan blive fri fra DR slaveriet.
Redigeret af FallenAngel - 08-Juli-2009 kl. 15:31 |
||||
Toshiba Z3030D 47"
Panasonic PZ85 42" Panasonic BD35 Supra HDMI |
||||
![]() |
||||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8661 |
![]() |
|||
Kortafgiften er ikke til betaling for den digitale udgave af kanalerne, og derudover er Eurosport og Eurosport HD to forskellige tv-kanaler. Der er jo ikke tale om at YouSee nedskalerer HD udgaven.
YouSee har intet imod brug af SmartWi kortdelingsløsning, så længe det er inden for samme husstand.
Nej, det kræver fuldpakken.
Nej, kun Eurosport af de nævnte er muligt med Favorit. TV 2 Sport er jo også en dyr kanal, så den kan de næppe presse ind i en 4-for-49,- pakke. Men det kunne være rart med lidt mere frit valg. Redigeret af lunddal - 08-Juli-2009 kl. 15:40 |
||||
![]() |
||||
Corax ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 351 |
![]() |
|||
Synes du stiller nogle gode spørgsmål. Jeg er enig i at priserne på digital TV og HD TV er helt hen i vejret.
DR HD er dog betalt igennem licensen og burde derfor være med i den mindste pakke. |
||||
![]() |
||||
Flemming Larsen ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: 2630 Taastrup Status: Offline Point: 24801 |
![]() |
|||
Ja, det ville være rart, hvis man kunne vælge nøjagtig de 2-100 kanaler man selv lige gerne ville have. I stedet for de pakker de har nu.
|
||||
Mvh
Flemming Larsen |
||||
![]() |
||||
Gravenslund ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 230 |
![]() |
|||
|
||||
![]() |
||||
Gravenslund ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 230 |
![]() |
|||
[QUOTE=flemming larsen]Ja, det ville være rart, hvis man kunne vælge nøjagtig de 2-100 kanaler man selv lige gerne ville have. I stedet for de pakker de har nu.[/QUOTE A la carte ville være perfekt! |
||||
![]() |
||||
JørgenR ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 369 |
![]() |
|||
Du skal ikke forvente at modtage svar fra YouSee på alle konkrete spørgsmål. Min egen erfaring er, at YouSee kun reagerer med et kort og ofte mangelfuldt standardsvar, hvis det kan kopieres fra en eksisterende database. Jeg har selv et par gange, i pæn tone, skrevet til YouSee om min utilfredshed med deres pakkestruktur og manglende valgfri muligheder - og har INTET hørt. Redigeret af JørgenR - 08-Juli-2009 kl. 16:07 |
||||
/ Jørgen
|
||||
![]() |
||||
bibihest ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1435 |
![]() |
|||
God mail, selvom de ret hurtigt kan svare på de fleste spørgsmål. Ville være dejligt hvis man kunne vælge sine egne kanaler også selvom der så ikke var så mange kanaler til samme pris.
Men så måtte de forskellige kanaler jo bare tilbyde nogle bedre ting.
Uanset hvad, kommer man jo til at betale for den alm. Eurosport ved siden af HD udgaven, selvom man kun har brug for den ene. |
||||
![]() |
||||
JørgenR ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 369 |
![]() |
|||
Selvfølgelig bør man kunne vælge og fravælge. Som det er nu, holdes der liv i en masse kanaler som ville afgå ved døden hvis man kunne fravælge skidtet. Frit programvalg vil altså give højere kvalitet, da TV-stationerne så skal tænke mere på at vise det som kunderne ønsker. Idag får de jo penge uanset om der er seere. Redigeret af JørgenR - 08-Juli-2009 kl. 16:01 |
||||
/ Jørgen
|
||||
![]() |
||||
esbenm ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-September-2007 Status: Offline Point: 63 |
![]() |
|||
Nu er det jo også ment lidt for at provokere, der sker jo aldrig noget, hvis ikke folk siger deres mening.
Debatten omkring TV3 puls der endte med, at Yousee satte bitraten (lidt) op viser jo, at man kan få noget igennem.
De fleste Yousee kunder betaler 300-500 kr. om måneden, man bør kræve indflydelse for de penge. Bliver spændende at se hvad der sker, når Boxer er for alvor på banen, med deres pakker.
Jeg har det ok med at selskaberne er nødt til at bundle kanalerne, for at holde prisen nede. Men så bør de være bundlet i temaer der giver mening, f.eks. sport, nyheder, film, underholdning osv.
Det giver ikke mening for mig at jeg skal have MTV HD med, fordi jeg gerne vil se Eurosport i HD. HD er et format, ikke en genre. De to kanaler har intet til fælles og heller ikke samme målgruppe.
Tænk hvis man i Fona skulle købe en tysk dokumentarfilm sammen med den nye Batman film, fordi "de er begge to på Blu-ray".
Og jeg vil til det sidste fastholde, at jeg betaler flere gange for den samme kanal. For mig at se er Kanal 5 og Kanal 5 HD den samme kanal, selvom de sender SD-signalet på én frekvens og HD-signalet på en anden.
Har TDC ikke for nylig tabt en sag, hvor det blev slået fast, at de havde faktureret kunderne flere gange for den samme ydelse?
|
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |