recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - KURO niveau i 2010?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKURO niveau i 2010?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Emne: KURO niveau i 2010?
    Sendt: 08-Juli-2009 kl. 12:30
Kommer billedkvaliteten på Panasonics og Samsungs plasma tv op på KURO niveau i 2010? Det er den overordnede billedkvalitet, og ikke et enkelt punkt som sådan jeg mener, selv om man vel kan forvente at f.eks sortniveauet bliver bedre på næste års modeller. Hvad tror i andre, vi kan forvente af Panasonic og Samsung, næste år? Har de noget rigtig stærkt at byde på i VM-året 2010?

Redigeret af Firebird - 08-Juli-2009 kl. 12:31
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2009 kl. 12:38

Nu er sortniveau jo i bund og grund ikke alting. Det der i mine øjne er mindst lige så vigtigt er billedbehandlingen. Og de de ting taget i mente, så nej, der kommer efter min bedste overbevisning ikke noget fra Samsung/Panasonic som overgår "Kuro" i 2010.

Men det kan kun blive et gæt, for ingen af os ved jo hvad der foregår bag lukkede dører.

Det der piner mig en hel del er jo, at Pioneer arbejdede på en G10, som iflg en britisk anmelder jeg kommunikere lidt med - har set hos Pioneer i Japan, og ja billedet på G10 var endnu bedre.

Det hele er nu pakket ned - væk

Redigeret af Hother - 08-Juli-2009 kl. 12:39
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2009 kl. 12:47
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Nu er sortniveau jo i bund og grund ikke alting. Det der i mine øjne er mindst lige så vigtigt er billedbehandlingen. Og de de ting taget i mente, så nej, der kommer efter min bedste overbevisning ikke noget fra Samsung/Panasonic som overgår "Kuro" i 2010.

Men det kan kun blive et gæt, for ingen af os ved jo hvad der foregår bag lukkede dører.

Det der piner mig en hel del er jo, at Pioneer arbejdede på en G10, som iflg en britisk anmelder jeg kommunikere lidt med - har set hos Pioneer i Japan, og ja billedet på G10 var endnu bedre.

Det var ikke et spørgsmål om de overgår KURO, men om de kommer op på samme niveau. Overordnet set. Jeg tror at de har teknologien til det, men begge venter med "det store" til VM-året 2010.

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2009 kl. 12:53
Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

Det var ikke et spørgsmål om de overgår KURO, men om de kommer op på samme niveau. Overordnet set. Jeg tror at de har teknologien til det, men begge venter med "det store" til VM-året 2010.

Det skal jeg ikke kune sige, om de bare venter. Men i mine øjne en noget forkert disposition, i stedet for at få gang i deres salg nu, hvor mange har problemer.

Men okay, jeg er jo heller marketingsmand

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2009 kl. 13:09

Det skal jeg ikke kune sige, om de bare venter. Men i mine øjne en noget forkert disposition, i stedet for at få gang i deres salg nu, hvor mange har problemer.

Men okay, jeg er jo heller marketingsmand

Det kunne jo også være at f.eks Panasonic, først vil af med deres lagre af sidste års modeller. Et 42 tommers PZ85 til 5.000 kr. er sgu billigt. Lige til at stille i soveværelset når flere er klar til et 50 tommers i stuen når der kommer VM i fodbold. Samsung tog med 855'eren Panasonic lidt på sengen. Mon ikke Panasonic kommer stærkt tilbage i 2010, og at Samsung godt er klar over det? Det bliver sikkert et tæt løb. Spørgsmålet vil nok bare være: Hvem af de to kommer med den bedste byggekvalitet og det bedste design? Hvad billedkvaliteten angår, tror jeg ikke, at der vil være de store forskelle.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2009 kl. 15:21
Håber bare panasonic slipper alt med dynamisk kontrast.
Hvis man gerne vil have en kuro, så køb en nu.
Jeg havde da selv forventet meget mere af panasonic i år, end ukorrekt 24p på deres g10 model

Panasonic burde jo overgår min 500M i 2010. Tror bare ikke på den ellers bliver det kun z11 afløser.  

Men hvorfor skulle de, de fleste som vel have god filmoplevelse køber projektor. resten køber sikkert led med local dimming.
de bliver langt billigere i 2010, prisen er jo allerede på vej ned.

der er ingen penge i god billedekvalitet. Men i design og strømforbrug.
den tendens kan vi jo tydelig se i 2009. 

Redigeret af xcardman - 08-Juli-2009 kl. 15:43
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2009 kl. 17:26

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Håber bare panasonic slipper alt med dynamisk kontrast.
Hvis man gerne vil have en kuro, så køb en nu.
Jeg havde da selv forventet meget mere af panasonic i år, end ukorrekt 24p på deres g10 model

Panasonic burde jo overgår min 500M i 2010. Tror bare ikke på den ellers bliver det kun z11 afløser.  

Men hvorfor skulle de, de fleste som vel have god filmoplevelse køber projektor. resten køber sikkert led med local dimming.
de bliver langt billigere i 2010, prisen er jo allerede på vej ned.

der er ingen penge i god billedekvalitet. Men i design og strømforbrug.
den tendens kan vi jo tydelig se i 2009. 

Selvfølgelig er der penge i god billedkvalitet, men der har altså været krise i over et års tid, så mange mennesker kigger selvfølvfølgelig også på prisen. Ikke kun i Danmark, men over hele verden. Man kan sige det var lidt uheldigt af Pioneer, at komme ud med G9 KURO midt i en krisetid.

På den anden side kan Panasonic og Samsung ikke blive ved med at leve med, at Pioneers G9 skærme stadigvæk er reference-skærme hos alverdens anmeldere.

Redigeret af Firebird - 08-Juli-2009 kl. 17:27

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2009 kl. 18:15
Men nu har pioneer jo stadig en model 508 fra 2007 uden krise, den er jo heller ikke slået endnu. I hvertfald hvad jeg har set af tv.
det hele handler om billedbehandlingen og den måde det bliver udført på, så de gengiver et billede ud de stardarder som nu en gang til sat. disse standarder overholder alle filmselskaber jo. Et kuro er så stadig bedst til at vise dem. Havde været dejlig med en g10 fra kuro(pioneer).
Det store spørgsmål vælger samsung og panasonic og gå den vej. Andre gør jo ikke. De begynder og kunne vise et flot billede, men det bliver det jo ikke mere korrekt af. Men mange mere eller mindre uheldige filter og motionssystemer.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2009 kl. 20:45

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Men nu har pioneer jo stadig en model 508 fra 2007 uden krise, den er jo heller ikke slået endnu. I hvertfald hvad jeg har set af tv.
det hele handler om billedbehandlingen og den måde det bliver udført på, så de gengiver et billede ud de stardarder som nu en gang til sat. disse standarder overholder alle filmselskaber jo. Et kuro er så stadig bedst til at vise dem. Havde været dejlig med en g10 fra kuro(pioneer).
Det store spørgsmål vælger samsung og panasonic og gå den vej. Andre gør jo ikke. De begynder og kunne vise et flot billede, men det bliver det jo ikke mere korrekt af. Men mange mere eller mindre uheldige filter og motionssystemer.

Helt enig, men det er først næste år der er VM i fodbold igen, og det skal man ikke undervurdere. Det har noget med marketing at gøre. I VM-år kommer der altid noget særligt, for i disse år vil endnu flere have en stor skærm. VM i fodbold er jo et gigantisk mediespektakel, og hverken Panasonic eller Samsung har råd til at levere "under" KURO niveau i 2010. Den direkte kamp imellem Panasonic og Samsung er igang.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2009 kl. 20:52
Den direkte kamp imellem Panasonic og Samsung er igang. det er helt rigtig og den har panasonic faktisk ikke råd til at tabe.
ellers sidder Samsung som den største både på plasma og lcd siden.
sony er helt væk med mindre de snart kommer med på led og langt bedre design til en god pris
lg og phillips er også under Samsung i salgstal.
Man kan mene hvad man vil om Samsung, men de er alså gode til reklame og har lavet nogle gode tv i 2009 og glæder mig til at se deres 9 serie LED.  

Redigeret af xcardman - 08-Juli-2009 kl. 20:53
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2009 kl. 21:11

Kommer billedkvaliteten på Panasonics og Samsungs plasma tv op på KURO niveau i 2010? Det er den overordnede billedkvalitet, og ikke et enkelt punkt som sådan jeg mener, selv om man vel kan forvente at f.eks sortniveauet bliver bedre på næste års modeller. Hvad tror i andre, vi kan forvente af Panasonic og Samsung, næste år? Har de noget rigtig stærkt at byde på i VM-året 2010?

Totalt set, det tvivler jeg på. Jeg synes ikke Panasonic arbejder særligt målrettet mod bedre billede, de arbejder målrettet mod bedre specs. Jeg forventer ikke at se decideret high-end ydelse fra dem, medmindre de tager en dramatisk vending i deres dispositioner. De vil fortsætte med at sætte standarden for hvor meget man kan få for ikke særligt mange penge, men sådan RIGTIGT god billedkvalitet, det vil overraske mig.

Samsung er et mere åbent spørgsmål. De har allerede nået Pioneer's niveau på farvegengivelsen i B855, primært fordi de har forstået at CMS og kalibrerings-funktioner i det hele taget kan bruges som salgs-parameter. Uden kalibrering er de langt fra Pioneer. Jeg føler mig ikke overbevist om at de vil komme med nogen revolutioner på selve panelerne længere, her tror jeg der satses på LED-LCD samt på længere sigt OLED. Og så er det altid svært at spå om hvilken drejning nye Samsung modeller tager - i mine øjne sker deres fremskridt ikke som tegn på et målrettet arbejde mod at levere den maksimale billedkvalitet, men som en kynisk beregning om at det kan betale sig at få gode anmeldelser. I dét sekund de føler det kan betale sig at dreje udviklingen en anden vej, så gør de dét uden at blinke. Her har Pioneer virket som om de har haft en lidt mere klar strategi for hvilken ydelse de har villet levere - hvor Pioneer har en rimeligt genkendelig billedkvalitet mange generationer tilbage (naturligvis med løbende fremskridt), så kan Samsung modeller være fuldstændigt i øst og vest, selv i samme generation.

Med HD kilder tror jeg mange vil kalde et kalibreret B855 for "på niveau med Pioneer", i hvert fald tæt nok til ikke at tude over at Pioneer ikke fås længere. Eksempelvis lysstyrke gør Samsung ligefrem bedre. Om man kan finde sig i deres konstruktionskvalitet, det er så måske mere dét der er spørgsmålet.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu