recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - BD afspiller med 576i ud?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBD afspiller med 576i ud?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Boogie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 985
Direkte link til dette indlæg Emne: BD afspiller med 576i ud?
    Sendt: 09-Juli-2009 kl. 12:45

Hej alle

Er der nogen der ved, om man kan få en BD afspiller, som kan spytte dvd ud UDEN at pille ved billedet?

Og hvis ja, skal der så manuelt skiftes fra fx 1080P/24 til 576i/p når der afspilles dvd?

Boogie

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2009 kl. 12:49

Hvis det er source direct du mener, så kan Pioneer BD afspillere det, og så vidt jeg husker også visse af Sony´s nyere afspillere.

Og der skal ikke pilles ved noget ifm afspilning af DVD

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2009 kl. 12:53
Ja, Pioneer BD har en funktion der hedder source og hvis man har valgt den, så sender den signalet ud med den opløsning, som filmen er født med. Og ikke hvad maskien er sat til. 
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2009 kl. 12:58
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hvis det er source direct du mener, så kan Pioneer BD afspillere det, og så vidt jeg husker også visse af Sony´s nyere afspillere.

Jo ved dvd, har den skam også meget at sige. Mit forrige tv Lg 42PQ6000 stod super flot når jeg havde valgt "source direct" på mit nye PZ85 ligner det lort, når den står på "source direct" og noget bedre ved 1080i/1080P.

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2009 kl. 13:23
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

[QUOTE=Hother]

Jo ved dvd, har den skam også meget at sige. Mit forrige tv Lg 42PQ6000 stod super flot når jeg havde valgt "source direct" på mit nye PZ85 ligner det lort, når den står på "source direct" og noget bedre ved 1080i/1080P.

[/QUOTE

Du har vist misforstået mig. Jeg mener, at der ikke skal foretages "omstillinger" på afspilleren om man afspiller BD eller DVD.

Jeg har altid slået til lyd for, at man om muligt, og hensigtsmæssigt skal benytte panelets billedbehandling system fremfor 1080p fra afspilleren. Så her er vi ganske enige

Redigeret af Hother - 09-Juli-2009 kl. 13:24
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2009 kl. 19:16
Oprindeligt skrevet af Boogie Boogie skrev:

Er der nogen der ved, om man kan få en BD afspiller, som kan spytte dvd ud UDEN at pille ved billedet?

Og hvis ja, skal der så manuelt skiftes fra fx 1080P/24 til 576i/p når der afspilles dvd?

Oppo BDP-83 er også en af afspillerne der kan dette.

Nej, det behøver man ikke Det er dog en knap direkte på fjernbetjeningen til hurtigt at kunne skifte opløsning med (herunder til source direct) hvis man ønsker det.

Oppo'en skulle så også have noget nær den bedste DVD afspilning der kan købes.

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2009 kl. 19:21
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Oprindeligt skrevet af Boogie Boogie skrev:

Oppo BDP-83 er også en af afspillerne der kan dette.

Nej, det behøver man ikke Det er dog en knap direkte på fjernbetjeningen til hurtigt at kunne skifte opløsning med (herunder til source direct) hvis man ønsker det.

Oppo'en skulle så også have noget nær den bedste DVD afspilning der kan købes.

Med output i 576i kan det vel dårligt gøres bedre uanset afspiller

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Online
Point: 12430
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2009 kl. 19:23
576i kan selvfølgelig ikke forbedres, men Oppo'en de-interlacer (og skalerer) bedre end samtlige tv derude.
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2009 kl. 19:42
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Med output i 576i kan det vel dårligt gøres bedre uanset afspiller

Nej, naturligvis ikke. Men når man alligevel skal op i de lidt dyrere afspillere for at få source direct kunne man vel ligeså godt overveje en af de bedste afspillere til DVD samtidigt. Som Naiera er inde på vil den gøre et bedre arbejde end de TV skærme der er på markedet.

Det eneste bedre alternativ kunne måske være en ekstern scaler, men det er jo en anden debat.

Redigeret af hedberg - 09-Juli-2009 kl. 19:42
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2009 kl. 22:12
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

De nye model fra Sony har IKKE source direct, det var kun Sony PS3 og Sony BDP-S1 der havde source direct.

Så på market lige nu er der kun Pioneer´s Blu-ray afspille og Oppo BDP-83 der har source direct.
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2009 kl. 22:19
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

576i kan selvfølgelig ikke forbedres, men Oppo'en de-interlacer (og skalerer) bedre end samtlige tv derude.

Det er skam rigtig, den er næste lige så god som Oppo DV-983H, men jeg syndes at jeg kan konstatere der er lidt mere bilde støj på DVD bilde fra Oppo BDP-83 end fra Oppo DV-983H (er der andre der har konstatere dette ).

Og Oppo BDP-83 skulle lave en fejlfri de-interlacer (også fra 1080i materiale), noget som ingen andre Blu-ray afspille kan udanset pris.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Online
Point: 12430
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2009 kl. 10:32
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Det er skam rigtig, den er næste lige så god som Oppo DV-983H, men jeg syndes at jeg kan konstatere der er lidt mere bilde støj på DVD bilde fra Oppo BDP-83 end fra Oppo DV-983H (er der andre der har konstatere dette ).

Det er samme dvd-afspilning der sidder i DV-983H og BDP-83. Der er intet grundlag for at den ene skulle have mere billedstøj end den anden.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu